Jeg kjøpte høstsko til lillebror på tirsdag. Ponny sympatex til nesten 600 kroner.
Jeg fikk hjelp i butikken. Jeg sa jeg trodde at gutten skulle ha str 27 - og sa også dette til dama. Det var hun som prøvde skoen på lillebror. Altså - tok ut sålen og målte foten hans med denne. Det så ut som om skoen passet helt fint - jeg spurte om vi burde prøve 28 også, men hun mente at det ville bli for stort og at han fint ville få plass til et par sokker i disse skoene også. - Vel, jeg kjøpte skoene.
Da vi kom ibarnehagen på onsdag sa lillebror "de er litt trange" - men jeg antok at han hadde manglende begrepsforståelse og brydde meg ikke mer enn som så...
vel, Lillebror sa det samme idag og jeg tok derfor og målte foten hans med innersålen - og det viser seg at skoene er helt på grensa for hva som passer. Det er så utrolig kjipt.
Jeg ringte til butikken og fikk høre at hun som hjalp meg var butikksjefen - nice.....Jeg kunne komme på mandag når hun er på jobb igjen.
Jeg innrømmer at jeg som kunde kanskje bør ta ansvar for dette selv - men jeg har vitterlig handlet i god tro....Er det noe å gå til butikken med - eller må jeg bare bite det i meg og irritere meg grønn?
Om butikken har hjulpet deg med å finne riktig str og den er blitt feil så er dette butikkens ansvar, ikke ditt. Hvor lang er sålen ift foten og hvor tykke sokker er blitt brukt?
Jeg mente vel mer hvor lang sålen er ift foten når du måler, er det under 1,5 cm? Og så fkk jeg for meg at du skrev at de føltes trange med tykkere sokker, det stemmer jo ikke. :humre:
Oi, nei det går ikke. Det er jo kun nok til fotens bevegelse det, ikke noe å vokse på i det hele tatt. Synes det er noe merkelig at du ble anbefalt str uten mer å gå på. Kan jeg spørre hvor du har handlet? (Du trenger ikke skrive det i tråden altså, men sende meg privat om du vil). Jeg har forøvrig god tro på at du får byttet disse om du får pratet med samme person på mandag. :)
Jeg hadde gått tilbake. Hun burde vite bedre. Ofte strekker de seg langt for fornøyde kunder, så ikke umulig at du får nye. Hvis du ikke får nye så vet du i alle fall hvor du ikke skal gå neste gang du skal ha nye sko.
Jeg har svært vanskelig for å tro at noen bevisst selger for små sko til barn for å greie å selge mer. Det vil jo på sikt gå ut over ryktet til butikken og det tjener de ikke noe på. At det i tilfeller skjer glipp skjønner jeg, men ikke at dette blir gjort bevisst. Men å få beskjed om at str må du vite selv?? Det var noe spesielt. Det er vel butikkens oppgave å hjelpe til med.
Hmm. Her har det jo skjedd noe rart. Jeg er veldig sikker på at du får levert inn skoene igjen når du kontakter butikksjefen. Hun er en dame som kan jobben sin så jeg blir litt overrasket over å se hvor små skoene er om hun har målt de i butikken. Sto det navn på kvitteringen så du har fått bekreftet at det var daglig leder som hjalp deg? Det skal selvagt ikke ha noe å si, for alle skal være kompetente nok til å anbefale riktig str. Noen ganger er det foreldrene som ikke lytter til personalet når det kommer til anbefalt str, men jeg skjønner at det ikke er det som er skjedd i dette tilfellet.
Dette er forresten trolig et vanvittig dumt spørsmål, men har du kontrollert at du har fått med samme str hjem som det ble prøvd i butikken? Jeg tenkte at om dere feks prøvde med en sko som sto ute, og at det ble hentet nytt par på lager som kan ha blitt feil str? Det ville selvsagt fortsatt vært butikkens feil så klart, men tenkte bare at det kunne ha vært en forklaring om det var tilfellet.
Håper det, men bruker endel energi på å irritere meg uansett. Han kan jo ikke bruke dem nå omtrent! Jeg pleier normalt å satse på at høstskoene kan brukes på våren også.
Da stemmer det nok at det er butikksjefen ja. Hun er en dyktig og oppegående dame så jeg har tro på at dette ordner seg. :jupp:
Og nå leser jeg den siste setningen og blir enda mer overrasket. Så når dere målte i butikken så passet de, men ikke nå? Fikk du med akkurat samme paret som dere målte med i butikken?
Det var på Trondheim Torg, men Fakanger/ Eurosko. Men City Syd har vi også fått med oss sko som var vel knappe fra. Ble anbefalt 2 størelser større få uker etter på anen butikk.
Den som lå på KBS senteret derimot der var de superflinke og hjelpsomme. Endte alltid opp å kjøpe noe mere når je var der.
Altså: de ble målt i butikken ja - og ut fra der jeg så (ikke helt ned på foten - stående ved dama) så det ut som de passet. Hun ba lillebror stå - han sto på den der hesten som er der - så hun gjorde jo ting riktig - tåa hans så ut til å gå pittelitt over den innerste streken (dvs omtrent der fotsåla slutter på bildet) - så NOE er gjort galt. Jeg tror vi fikk med oss de skoene som vi prøvde i butikken hjem, men jeg er ikke helt 100 % sikker. Gutten hadde på seg eccosko i str 26 da vi kom - så det var liksom ingen grunn til å tvile på at 27 var riktig størrelse heller.
Jeg har ingen negative opplevelser med butikken tidligere og vi har handlet sko der før også - deriblant vintersko i fjor - som vi var veldig fornøyde med - både skoene og servicen.
Det hender seg at noen sko er merket feil, var derfor jeg tenkte at paret dere fikk med dere kunne ha vært et annet enn dere prøvde og kanskje feilmerket. Vel, uansett. For små sko skal ikke gutten ha i alle fall så ta deg en prat med henne du og hør hva hun sier.
¨
Ja, det er jo helt merkelig - men altså: jeg vet hun er på jobb på mandag, så da må vi dra dit da. (det kan være jeg setter foten for langt frem fra hælsiden, men uansett hvordan man snur og vender på det, så er jo denne sålen for liten, tenker jeg)
Kan melde om fin service. Var innom idag mest for å vise frem foten og skoen. Fikk bytta umiddelbart. Uten kvittering og sjef. Lykke og en god deal for både dem og meg:)