Eg har ikkje liknande erfaring, men eg har veldig god erfaring med å ringe Amazon sitt kundesenter i heilt andre ærend. Dei har ei serviceinnstilling og eit nivå på kundebehandling som, i norsk samanheng, er veldig spesiell.
Bai: takk for tips. Jeg skal absolutt kontakte Amazon hvis jeg ikke får det til, men tenkte å høre om noen hadde et tips i retning av "Å, men da jør du bare slik og slik" først. :)
Godt å høre at de vanligvis er serviceminded. Amazonbrukeren min tror jeg ble opprettet i forrige århundre, og jeg har lagt ned en uanstendig mengde titusenlapper i den butikken, men jeg har aldri hatt behov for å kontakte dem direkte ennå. (For øvrig også et kvalitetstegn.)
Vi hadde ein runde med ei bestilling som blei problematisk, som utelukkande var vår feil. Vi hadde bestilt ein Kindle som skille vere julegave, til hotellet svogeren min budde på, medan han var på konferanse i USA. Denne blei sittande fast k posten, og rakk ikkje fram før han reiste tilbake. Og dei flksa alt, vi fekk pengane igjen og alt ordna seg. Eg trur ikkje ein norsk butikk hadde gitt same servicen, og eg var sikker på at eg hadde kasta 1500 kroner ut vindauget, då eg ringte dei og spurte om løysingsforslag.
Har god erfaring med å google problemer som oppstår med Macen/iPaden/iPoden osv, ofte ligger mulige løsninger der ute, mange som har opplevd det samme.
Så dumt! Min tastatur-Kindle har også oppvist urovekkende oppførsel siste døgn (vil ikke lade, reagerer ikke på strømknappen, men viser skjermsparer), så jeg frykter det verste for den også. Hrmf.
Jeg har kjøpt modellen til $139 (uten reklame, uten 3G) + Amazon sitt skinnomslag til £39.99. Evt. salgsskatt kan vel komme i tillegg avhengig av hvor den bestilles til.
Og for å understreke: Denne er altså belyst forfra, ikke bakfra som en LCD-skjerm (laptop, iPad etc), og den er lyser over hele skjermen. Lyset kan skrus av, og lysstyrken kan reguleres i mange trinn.
Ben "science fiction, available this October" Murphy
Jeg har bedt noen jeg kjenner i California pent om å bestille og sende en til meg. (Hvis de kommer i skade for å merke den som gave, så blir jeg vel ikke avkrevd mva heller). Ellers skal det gå an å bruke JetCarrier, men det har jeg ikke prøvd. Men jeg vet fra norske nettforum at noen hevder å ha gjort det med tidligerer Kindle-modeller som ikke leveres internasjonalt. Det er vel sannsynlig at den blir tilgjengelig i Europa neste år, men jeg tviler på at den blir det før jul iallefall.
Lav tenker jeg, men jeg aner ikke hva en slik er verdt, vi finner nok ut av det hvis du er interessert, og den er altså ikke ledig før i midten av oktober i utgangspunket, men hvis det skulle passe bedre å få levert den litt før det kan jeg sikkert leve med å lese på iPad (eller papir) en liten stund. Dette er altså en Kindle 2 (hvit, med tastatur og worldwide 3G). Den var ny i mars 2010 (da jeg fikk den i erstatning fra Amazon fordi min opprinnelige hadde en dårlig tast; de har virkelig god kundeservice).
Jeg er interessert. Jeg har mye mer lyst på en Paperwhite, men det passer ikke lommeboken min akkurat nå. Og jeg kjenner ikke at jeg har lyst på en touch lenger når jeg først har sett den nye versjonen …
Jeg gjetter at dere kan ta dette i RL om et par uker, så jeg slipper å smekke dere begge med moderatorlinjalen min for utenomrettslig kjøps- og salgsaktivitet. :nemlig:
Ellers koster Kindle 4 (uten touch, dermed er skjermen marginalt skarpere og blir heller ikke skitten) bare 69 dollar nå. Den er utrolig hendig størrelse på. Da den første røk for et par uker siden, ringte jeg Amazon mandag ettermiddag. Torsdag smme uke ble en ny levert på døra. Gratis retur av den gamle også, bare å printe ut etikett og klistre på emballasjen den nye kom i.