Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Må bare få dele min fantastiske Whirlpool-erfaring. :snill:

#1

Kirsebær sa for siden:

Platetoppen min sluttet plutselig å fungere, så jeg har forsøkt å få tak i noen som kan fikse den. Kjøkkenet med integrerte hvitevarer er knappe 5 måneder gammelt. Etter litt telefoner hit og dit fant jeg ut at jeg måtte ta det direkte med Whirlpool, siden det var en garantisak.

Etter mange telefoner og litt mailing fram og tilbake der ingen kunne si noe om noe som helst, fikk jeg beskjed om at de trengte et servicenummer for å kunne sende over en servicemedarbeider for å se på toppen.

Kirsebær: Holder det at jeg sender over ordrebekreftelsen? Står det det dere trenger der? For den har jeg fått tilsendt fra de som bygget huset/monterte kjøkken/hvitevarer.
Whirlpool: Selvsagt. Send den over så skal du se det går kjapt dette her.

Jeg sendte over, og etter et døgn fikk jeg en mail tilbake der det sto at nummeret de trengte ikke sto på ordrebekreftelsen. Jeg måtte finne det under steketoppen. Jeg spurte om hvordan jeg fikk sett under steketoppen, og de sa det bare var å løfte den rett opp.

Dagen etter:

Kirsebær: Jeg fikk ikke til å løfte av platetoppen. Kan dere ikke sende en servicemann over, så kan han løfte opp, han som kan det?
Whirlpool: Det kommer jo ikke noen servicemann uten at vi har servicenummeret.
Kirsebær: Nei... Så jeg må få løftet den platetoppen altså. Har dere noen stalltips til hvordan man skal få tak da? Den ligger jo klin nedi benkeplaten, liksom?
Whirlpool: Det skal bare være å løfte den rett opp. Mulig det er litt vakum, men den skal ikke være gjort fast på noe vis. Men hvis du nå mot formodning ikke får det til når du prøver en gang til, så kan du skru ut stekeovnen, løfte den ut og presse steketoppen løs fra undersiden.
Kirsebær: Og hvem tar ansvaret for eventuelle skader på parkett og benkeplate for at jeg må plukke ned halve kjøkkenet mitt?
Whirlpool: :knegg: Kjære deg, hvis DU lager riper i parketten din og ødelegger benkeplaten din er det jo selvsagt du som har ansvaret. :snill:
Kirsebær: Ja, sant, og det er derfor jeg heller vil at deres medarbeider skal gjøre det.
Whirlpool: Men du har jo ingen medarbeider fra oss der uten at vi har servicenummeret. :duh:
Kirsebær: Neivel. Men det er altså bare å løfte rett opp?
Whirlpool: JA!
Kirsebær: Pust rolig... Jeg sender deg mail med de numrene i morgen. Hadet.

Hvis dere noen gang ender her, og dere tenker at vedkommende sikkert har rett, fordi flere medarbeidere hos whirlpool har sagt det samme, så ikke gå hjem og løft den forbanna platetoppen rett opp! :gaah:
Det er jo mothaker på platetoppen! Når man løfter rett opp, eller dytter fra undersiden som de sa, så tar den jævla toppen med seg halve kjøkkenbenken! :gaah:

Jeg har snillet Whirlpool i verdens lengste og sinteste mail nå, og regner kanskje med at jeg aldri får noen servicemann på døra. Men jeg sendte dem hvert eneste tall og hver minste lille bokstav jeg kunne finne på undersiden der da. Det var MANGE.


#2

Left sa for siden:

Åh i innerste... jeg ble sinna bare av å lese dette innlegget. OK. Hvis det er SÅ enkelt å få hjelp av Wirlpool når man trenger det, ja da skal jeg ha BARE Wirlpool hvitevarer når jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt.

SÆRLIG.

Jeg tenker vi sier at det er det jeg IKKE skal ha. Spread the news sier jeg bare. De ba om det.


#3

Malama sa for siden:

Huff da. Det hørtes ikke bra ut!


#4

Éowyn sa for siden:

Hjelpes!

Rart de ikke ville sende over noen til å finne nummeret? Det ville jo blitt 2x reparatør = mer penger i kassen fra deg.

Eller, vent nå litt. Kjøkkenbenken blir ødelagt. Det er derfor de ikke vil gjøre det for da må de erstatte...


#5

Kirsebær sa for siden:

De som monterte kjøkkenet sier at de har sluttet å anbefale Whirlpoolsaker nettopp pågrunn av servicen og tonen til de på førstelinjen.
Jeg skjønner de godt.

:gaah: Jeg er så sint!


#6

celebelen sa for siden:

:eek:
På tide å ringe og be om å få snakke med noen på annen- eller tredjelinje? Og forklare at de bør ordne ny kjøkkenbenk NÅ!


#7

Perhonen sa for siden:

Nå ble jeg paff. Sånn var det ikke før. Makan. Dette ville jeg sendt whirlpool norge et brev med en klage på, for dette er elendig service. Sånn skal det ikke være. Jeg mener det Kirsebær, send klage. Jeg har vært selger for whirlpool og slikt går ikke an.


#8

Éowyn sa for siden:

Har de en Facebookside? Litt "reklame" der gjør kanskje susen?


#9

Kirsebær sa for siden:

Det er jo whirlpool Norge jeg forholder meg til, så da må jeg i såfall finne en mailadresse til noen litt lengre opp i systemet.

Og det skal vel la seg gjøre.


#10

Irma sa for siden:

Du verden! :sjokk:


#11

Perhonen sa for siden:

Se prikk jeg har lagt inn til deg:)


#12

Huldra sa for siden:

Vi har hatt super service fra Whirlpool(fra Ikea). Men så har det vært på produkter hvor nummeret har vært svært lett å finne da. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne.


#13

Morella sa for siden:

Du kan hilse dem fra meg og fortelle at de nettopp mistet en kunde. Jeg skal snart bytte ut stekeovn og platetopp, men jeg finner helt klart en annen leverandør nå.

Makan!



#15

Mirmell sa for siden:

Samme erfaring her, da platetoppen vår tok kvelden i vinter, 2,5 år gammel. Heldigvis er platetoppen plassert i kjøkkenøya, med kun skuffer under (stekeovnen er en annen plass på kjøkkenet), så jeg tok bare ut den øverste skuffa og bøyde meg under platetoppen for å se nummeret. Ikke pokker om jeg hadde begynt å løfte på den, altså.


#16

Nenne sa for siden:

De som har montert kjøkkenet burde vel i grunnen ha demontert den platetoppen for å finne nummeret. Hvis du kjøpte hvitevarene gjennom kjøkkenleverandøren har de et totalansvar og er dem som må ta kampen med Whirlpool, ikke du.


#17

Kirsebær sa for siden:

Ja, jeg kunne skrevet et lignende innlegg om kjøkkenleverandøren også. :knegg:

Jeg er litt sånn kranglete i dag, kjenner jeg.


#18

Schnuppa sa for siden:

Du kranglete??? Nei vet du nå hva, makan til møkkaservice du har opplevd. Jeg hadde helt klart tatt dette videre. Makan!


#19

Kirsebær sa for siden:

Jeg skal ta det videre, jeg skal bare vente til jeg er ferdig med å maile med førstelinjen, så jeg har enda mer å vise til.
Det meste jeg har å vise til har jo foregått på telefon, men jeg har en del uttalelser på mail som er helt kokkeligmonke også.
Greit å vise til noe skriftlige saker. :nemlig:

Nå har jeg roet meg og er ikke like sur og sint, men jeg skal uansett sende litt mailer hit og dit etterhvert.


#20

Bloppy sa for siden:

:klemme:

Dessverre så tror jeg ingen av de andre produsentene ville gjort det noe annerledes heller. De trenger det hersens nummeret for å kunne hjelpe deg. Sånn er det med alt av elektronisk utstyr som trenger service. Det er bare litt enklere med bærbare ting, som pc telefon etc.

Det er ganske morro med 60" flatskjerm som henger på veggen også.

:jobber forsovidt i bransjen og vet litt hva jeg snakker om:


#21

Kirsebær sa for siden:

Jeg har hatt lignende greie med andre før, og når det var vanskelig å skaffe det de ville så snakket de skikkelig og hjalp med kunnskapsrike tips og råd, om ikke annet. Eller sendte en serviceperson likevel. :nemlig:

Jeg tviler på at de fleste som driver med service svarer sånn der.


#22

Bloppy sa for siden:

Nei, de svarer nok ikke på samme kjipe måten. Men de vil nok gjøre det vanskelig likevel.

Veldig glad jeg ikke sitter på 1.linje der, og må forholde meg til så teite regler for å si det sånn.


#23

Kirsebær sa for siden:

:knegg: Prøver du på en diplomatisk måte å snike inn at det tross alt ikke er 1. linjen sitt ansvar, og at det ikke er noen vits i å være irritert på dem?


#24

mrc sa for siden:

Slik jeg husker loven trenger du egentlig ikke å forholde deg til bakre salgsledd. Dvs. hvis du har kjøpt noe på Ikea, Elkjøp, Expert o.l. kan ikke de "tvinge" deg til å måtte forholde seg til andre i en reklamasjonsprosess. Ofte vil det være like greit å bare gjøre det, men man kan også velge å forholde seg til aktøren man har et direkte kundeforhold til. Loven ved siste endring åpnet også bedre opp også for at man kan gå på tidligere salgsledd hvis man ønsker.

Men det høres jo helt håpløst ut å forholde seg til dette på denne måten. Merkelig at ikke dette nummeret står andre steder - f.eks. på faktura i stedet for ordrebekreftelse eller påklistret dokumentasjonen. Har man ikke de papirene får det så være at man må ta litt ansvar selv hvis man har kastet dem.


#25

morgana sa for siden:

Hadde slitt her ser jeg, Kirsebær. Så premenstruell som jeg er nå hadde jeg vel nesten kommet ut igjennom telefonen. Venter spent på fortsetting. Har hørt litt ymse om whirlpool tidligere også, så ser ikke på de som så veldig seriøse.


#26

Millen sa for siden:

Fantastisk service fra 1. linje. Særlig når de er firmaets ansikt utad.. :snill:


#27

Kirsebær sa for siden:

De har ikke svart på noen av spørsmålene mine, men jeg har fått beskjed om at jeg vil få tilsendt en ny platetopp og at jeg selv må kvitte meg med den jeg har. Den nye platetoppen vil bli levert om 5-10 dager.

Forsåvidt helt geit, men jeg skulle jo gjerne fått litt tilbakemeldinger på om jeg får dekket en lånetopp i mellomtiden og om de kanskje føler et snev av ansvar for kjøkkenbenken min, og om det hadde vært mulig i ettertid å registrere de servicenumrene et eller annet sted så det er enklere å få tilgang på det når man trenger det, og om det i teorien skal stå på ordrebekreftelsen, siden de først sa at det holdt å sende inn den, og om det er mulig å legge inn en reminder i systemet sitt som gjør at de forteller den neste kunden at det er mothaker på platetoppene og litt andre saker.

Jeg forventer egentlig ikke dekket lånetopp eller noe, men spørsmålene var ryddig stilt, og jeg syns de kan svare. :snurt:


#28

Isa sa for siden:

Jeg ventet i over 1 måned på kjøleskap fra IKEA. Fyttikatta, for en prosess. Det er stor forskjell på vanlig IKEA kundeservice og den delen som er hvitevareservice. Det endte opp med gavekort og gratis middag, men guri meg - jeg håper aldri kjøleskapet ryker igjen.


#29

Bloppy sa for siden:

Lånetopp skal de dekke for deg om det tar over 7 dager. Det kan du stå hardt på når de sier 5-10 dager altså. For har det først gått 5 dager og den ikke har kommet, har du liten nytte av lånetoppen om den nye kommer på dag 6 eller 7.

Her er det overhengende fare for at dette kan ta over 7 dager, og en lånetopp bør hostes opp pronto!

:knegg:
Jeg satt en gang i verden på 1. og 2. linje selv, og det var et helvete med sånne kunder som deg. :humre: Neida, du har ditt på det rene. Det er klart at det neket på 1.linje burde svart og informert deg på en helt annen måte. Hun burde så absolutt visst at det var mothaker der altså. Makan!


#30

Kirsebær sa for siden:

Da skal jeg forfølge denne litt. Det er ganske upraktisk å ikke ha stekeplater tilgjengelig.

Jeg kan være et helvete. :stolt:


#31

Bille sa for siden:

Gratis middag på IKEA. Fantastisk. :knegg:


#32

Candy Darling sa for siden:

Jeg har null skrupler med å fortelle førstelinjen hvordan det står til. Noe av det som provoserer meg mest i hele verden (ok, da, i en kjøpsprosess), er når førstelinjen dekker seg bak at det ikke er de som har bestemt det. Det er bedriften som bestemmer hvem jeg skal snakke med, det er de som møter kunden som må ta det videre.

Hvis det er noe galt med mitt produkt, så tar jeg det da for pokker videre, selv om det er laget i Tyskland?

Heia deg!


#33

annemede sa for siden:

Jeg unngår alt fra whirlpool etter en skikkelig mandagsvaskemaskin som stoppet når den fant det for godt.


#34

Bille sa for siden:

Enig med Candy. Er man i førstelinjen, og har stilt seg lagelig til, må man forvente hugg i tide og utide.


#35

Perhonen sa for siden:

Hvis ikke misfornøyde kunder sier i fra så blir det aldri noen endring. Man kan godt kjefte og bråke litt. De lever av å selge og da må de yte "det lille ekstra". Fornøyde kunder er verdens beste reklame, og det burde alle, absolutt alle ansatte i Whirlpool vite. Misfonøyde.... er dårlig reklame, og veldig smittsomt.


#36

Candy Darling sa for siden:

Den som er fornøyd, forteller 5, den som er misfornøyd, forteller 20. :nemlig:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.