Fløyel sa for siden:
Jeg er skeptisk, men det kan jo hende de har blitt bra?
Noen som har erfaringer med dette selskapet?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.
Fløyel sa for siden:
Jeg er skeptisk, men det kan jo hende de har blitt bra?
Noen som har erfaringer med dette selskapet?
Wingman sa for siden:
wouldn`t do it.
men skal sies jeg ikke har flydd med de.
men når de presterer å lette fra taxibanen og diverse andre ting opplevd i arbeid på Gardermoen gjør meg skeptisk.
safran sa for siden:
Hvis du ikke bryr deg om dårlig service og surt kabinpersonale så skal det vel gå bra.
Fløyel sa for siden:
Ok, hvis dette er erfaringene utgår disse ja. Jeg trodde kanskje de hadde endret seg siden de markedsfører seg så aggressivt om dagen.
Wingman sa for siden:
til å reise innenriks i Russland ville de vært et førstevalg. men på innkomst til Moskva. st.Petersburg eller annet sted. da ville jeg valgt et annet selskap.
star sa for siden:
Kommer aldri til å sette meg på et Aeroflot fly. Har hørt og sett for mye til det.
meisje sa for siden:
På turen til Moskva så sent som denne uken tok meisje mannen SAS men det var aeroflot fly og mannskap. Coservice heter det visst. Han sier servicen var bra. Det var et airbus fly.
Toffskij sa for siden:
De har kommet seg ganske mye på servicefronten, og jeg er ikke bekymret for sikkerheten på internasjonale flighter.
Fløyel sa for siden:
Jeg har lest at de har fornyet flåten sin, men de har en historie og det er vel den jeg er skeptisk til. :fordomsfull: :rødme:
Toffskij sa for siden:
Men husk at det stort sett er innenriks de har en historie. Jeg ville valgt (og velger) dem om de har best pris-/tid-/overgangsratio.
mrc sa for siden:
Høres rart ut. Aeroflot er en del av Sky Team, og ikke Star Alliance. Sky Team blir på en måte største konkurrenten til Star Alliance som SAS, Lufthansa, United m.fl. er en del av.
Edit: Ser ut som de nå fra oktober 2012 har codeshare med SAS ja, slik at de flyr enkelte ruter for dem.
mrc sa for siden:
Det er ganske så strenge krav for selskapene som skal fly i europa. Aeroflot startet for lenge siden masse oppgraderinger av sin flåte. Rent aldersmessig har de vel trolig nyere fly enn mange andre mer kjente selskaper.
Men såklart - vedlikehold er viktigere enn flyets alder. Slik Aeroflot har utviklet seg har de vel ikke hatt råd til å operere slik som tidligere. Tidligere hadde man et klart skille mellom innenlandstrafikk og internasjonal trafikk til vesten, men tror det i større grad er visket ut - PR-messig er det ikke økonomisk å tilstadighet bli "kjent" for å ha dårlig vedlikehold.
shute sa for siden:
Med forbehold om at jeg ikke har fløyet Aeroflot siden 2004, og aldri skal gjøre det igjen:
-Gjennomgående russisk service.
-Jeg undres over om ikke kabinpersonalet hadde tatt for seg litt av spriten de også ved et par anledninger.
-Bangkok-Moskva med klimaanlegg som løper løpsk er... interessant. Og varmt. Veldig, veldig varmt.
-Om stolryggen til personen foran deg er ødelagt og i kronisk liggestilling, så er det synd for deg. "What you want?!? No can fix!"
Addison sa for siden:
Fløy Oslo-Moskva-Oslo i 2005 og opplevde ingen uregelmessigheter, helt som hvilket som helst annet, internasjonale selskap. Men en enkelt opplevelse for eller mot gir vel neppe noe helhetsbilde.
mamsen74 sa for siden:
Jeg har ikke flydd med de selv, men ut i fra hva jeg har hørt om spesielt mye omgang med vodka underveis og høyrøstede russere så har vi valgt bort det selskapet. Flyparken har jeg hørt begynner å bli bedre, men frister ikke oss å fly med de ennå iallefall...
Fløyel sa for siden:
De har ekstremt lave priser til USA sommeren 2013, men ser at flytiden har steget siste ukene, så jeg tror de utgår uansett. Men tusen takk for tilbakemeldinger og erfaringer.
millact sa for siden:
Jeg ville ikke gjort det.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.