Vi skal leie vaskebyrå til å vaske ut, og lurer på om kjøper har lyst til å stå som oppdragsgiver, dvs, i tilfelle vaskingen ikke blir utført grundig nok. Det er litt knotete å administrere dette for min del for tiden.
Kan jeg feks spørre på denne måten:
"Har et spørsmål til dere når det gjelder utvask av huset. Vi har fått noen tilbud på utvask, men lurte på om dere vil stå som oppdragsgivere i tilfelle dere mot formodning ikke skulle være fornøyd med utvaskingen? Evt kan dere velge vaskebyrå og vi betale forutsatt at det ikke overskrider 3000,- inkl moms."
Jeg tror ikke de trenger å stå som oppdragsgivere, altså. Det firmaet vi brukte har garanti slik at hvis ikke den som overtar er fornøyd, kan vi bare melde fra, så kommer de og vasker på nytt. Men hvis du vil gjøre det sånn, er formuleringen helt grei.
Da vi solgte, hadde vi utvasking med garanti. Jeg ville ikke bedt huskjøper om å være oppdragsgiver, men heller informert om avtalen med vaskebyrået. Så kan dere avklare om dere eller de skal innkreve garantien ved mangler.
Om de nye eierne ikke er fornøyde med vasken, så tror jeg de kan gå direkte til byrået, uten å bruke dere som mellomledd. Jeg tror de fleste byråer registrerer selve vasken på adressen, og så registrerer de dere som de som er økonomisk ansvarlig for det hele.
Hadde selger spurt meg om jeg ville stå som oppdragsgiver på dette, så hadde jeg sagt nei, for jeg ville ikke satt meg i en situasjon hvor jeg ble holdt økonomisk ansvarlig for noe andre skal betale.
System Renhold til både flytting og vask. Vasken var ikke sånn heeeelt plettfri, men helt grei nok. Alt for å slippe å gjøre det sjøl! Vi tok jo vasken nå før visning og alt da, så vi må ta et sveip over før overtakelse, men vi slipper i hvert fall inni-oppå-skap-greiene, veggvask etc.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.