Vi har en teutonia spirit s3 og den er rett og slett elendig i snøen merker jeg. Den er veldig god å trille på asfalt og inne på kjøpesenter, men når mini er født i okotber så kommer dette til å bli et gedigent irritasjonsmoment kjenner jeg. Jeg har veldig lite lyst til å bruke en formue på ny vogn, så satser på å kjøpe brukt i tilfelle. Hva bør jeg se etter? Fire hjul? Lufthjul?
Ja, fire faste lufthjul. Emmaljunga, Brio eller Simo. Har hatt alle vognene, pluss flere trehjulinger, og det er absolutt den type vogner som egner seg best i snø.
Ville også gått for fire hjul og er veldig fornøyd med Simo. Den tar seg fram hvorsomhelst.
Har brukt min i 4 år til junior og har vært veldig fornøyd. Har hatt TFK også, men den var ikke brukandes når det er løs snø eller slaps..... Gjelder vel alle trehjulinger. Selv om det hjalp å feste snurrehjulet......
En med fire faste hjul som ikke har kurv under som fungerer som "veiskrape". Har en Teutonia Mistral jeg tenkte å bruke til de verste dagene i vinter. Kan ta av kurva på den.
:jupp:.
Simo, Emmaljunga og Teutonia har jeg prøvd. Teutonia Mistral og Prestige fikk du billig på finn.no. Jeg vet ikke om det er så mange nå. Men lufthjul må det være, ikke noe lignende de som er på Spirit. Vendbart understell har de også. Du kan fint bruke det ekstrautstyret du har.
Vi har også hatt Spirit s3, makan, de hjula suger altså. Vår var ikke brukelig til noe som helst, sportsdelen var for kort og hjula spiste gråstein så jeg ble helt tullete av å trille den.
Jeg har vært og er fornøyd med Easywalker Sky. Det er en trehjuling, men den har lufthjul, og forhjulet kan låses. Vi har gått MYE tur, og jeg hadde aldri i livet ville hatt en firhjuling med fire faste hjul.
Har brukt OTH til alle mine. I all slags føre og værforhold har de vognene vært helt fantastiske. Låst fremhjul (som flere over her nevner) på dager med dårlig føre.
Jeg var veldig fornøyd med SIMO med lufthjul. Den ble brukt masse til begge mine og holdt fra 2001 til 2008. Etter det kjøpte jeg brukt vogn av Skytte herinne og den lever faktisk enda. ;)
Jeg har hatt EW Sky (og EW QTRO) og kjørt de begge på vinterføre og selv om de er knallgode vogner kan de ikke sammenlignes med fire fast hjul, selv med forhjul låst. Det er tyngre jo flere spor vognen lager, trehjulinger lager tre spor, EW QTRO med to litt mindre forhjul lager fire spor, en vogn med fire faste hjul lager to spor. Dessuten er fjæringen mye hardere enn på Simo eller Brio. Jeg trodde ikke egentlig det før jeg hadde Brio og EW QTRO samtidig og kjente forskjellen.
Jeg tenker dessuten at det er forskjell på vinterføre og VINTERføre. Her hvor jeg bor nå er det ikke uvanlig med store brøytekanter en må pløye seg gjennom, og dets like. Da vi bodde i Oslo var vinterføret snillere.
Jeg gikk fra Teutonia Spirit S3 til Easywalker Sky. Selv om begge er trehjulinger er det himmelhøy forskjell på de med tanke på stabilitet og tyngdepunkt/vektfordeling. Teutoniaen er den verste drittvogna jeg noen gang har prøvd, fin å se på, men det er også alt den har å komme med.
Easywalkeren var jeg nylig på tur med i lysløypa under vanskelige og sporete forhold, og den var suveren. Låste bare forhjulet.
Jeg har også Simo kombi, den er også kjempegod å trille på vinteren.
Simo, med lufthjul. Vi kjøpte vår i 2005 og blitt benyttet av 4 snart5 barn og holder ennå! Går fint an å kjøpe deler til den. :jupp:
Vi har også en EW Sky, trehjuling og den syntes jeg er bedre på større barn, og på bart føre.
Jupp. Jeg ga søstern min en 2003 modell Simo. Hun bor i vinterland her på Østlandet. Vogna har vært i bruk daglig. Kun fått nye dekk. Tror den kan selges neste vår.
Mannen har veldig lite lyst på fire hjul og ønsker seg lett vogn. Han ser for seg at jeg kommer til å bli sur av å hempe på en stor simovogn. Har sett på en OTH urban jungle nå og lurer på å slå til. Den ser nesten ubrukt ut. 2010-modell med alt av tilbehør ( to trekk, fleecetrekk, drikkeholder og hardbag) til 3500 kroner.
OTH på allslags føre med de to minste, aldeles nydelig vogn. Låser forhjulet i snø. Lett og fin å trille.
På is må du huske å ha brodder selv.
Jeg hadde en firehjuls Simo med eldste og herrejemini for et tungt drog! Jeg kunne aldri hatt den der jeg bor nå, så bratt som det er. Med nummer to trillet jeg en del med en nabo som hadde en Simo classic. Min lette fine OTH gikk overalt og veide ingenting, hun skulle hamse den digre tunge vogna opp og ned bakker og trapper og den veide...hva var det? 19 kilo?
Jeg har også en Teutonia spirit s3, men den er abre en senter/asfaltvog for oss. Tror nesten ikke den har vært kjørt ute i det hele tatt.
Hovedvogna er en Emmaljunga Edge Duo, den er jeg superfornøyd med! Jeg fikk barn i desember og var mye ute og gikk, også på ubrøyta veger og i skogen, har aldri hatt problemer med den! :)
Enig, de med emmaljunga på min barselgruppe sleit mye mer enn det jeg gjorde med min Mountain Buggy! Aldeles veldig fornøyd fra dag 1 og til nå (brukes kun til soving i barnehagen og småturer, sjelden vogn eller lengre)
Jeg vil bare slutte meg til dere som skryter av OTH/Mountain Buggy, den er super å trille på all slags føre og det er en STOR fordel at den er så lett!
Jeg har hatt både Simo og Mountain Buggy. Når barnet har vokst ut av bagen, foretrekker jeg sistnevnte (bagen er ikke akkurat stor på MBen), men jeg synes Simo er ypperlig som bagvogn.
Etter hva jeg husker veier MB 14 kg med bag, Simo Duo like over 16 kg. Så sånn veldig stor forskjell vektmessig er det jo ikke.
På babyjungle.nl får du splitter ny Easywalker Sky med pose og bag for 3800,- + norsk mva. Bagen til EWS er større enn MB sin, brukte bagen til minstemann var seks måneder gammel, med vinterpose.
Jeg kjøpte vogna mi der, og sparte tusenvis i forhold til norsk pris.
Man plusser jo ikke vekta på bagen med vekta på sportsdelen? På Duo-modellen er jo bagdelen og sportsdelen to separate deler, man setter ikke bagen inn i sportsvogndelen slik som på Kombi-modellen.
Var her jeg fant vekta, men kan godt hende det ikke stemmer.
Det ble OTH gitt. Nå står den her i stua mi i all sin prakt! Nå holder vi på å demontere sportsvogndelen for å ha på bagen, men skjønner ikke hvordan vi skal ta av solskjermen. Makt? Noen som kan hjelpe?
Takk HV, men vi fikk det til. Det var med makt. Nå gleder jeg meg til å prøve den ut. Den ser ikke brukt ut i det hele tatt. De hadde hatt to vogner som var likedan siden de bodde en liten periode i utlandet. Fikk med tre regntrekk, sol/myggtrekk, flaskeholder, hardbag, fleeceinnlegg til sittedelen og selve vogna da for 3500. Når den ser ubrukt ut omtrent så virker det som mye vogn for pengene.
Det hørtes fantastisk ut. Jeg har ikke angret en dag med den vogna. Var også superfornøyd med bagen selv om den ikke er av de største. Babyer liker jo å ha det litt trangt, og syns vogna var fin og "intim". Og inn og ut av bil er den jo en drøm! Løfter den ut og vips er den klar når den settes ned.
Måtte bare lete frem denne tråden og si tusen takk til dere som anbefalte vogna. Vi er kjempefornøyde!! Han vokser nok ut av bagen om ikke så lenge så tror vi tar den med som sportsvogn når vi skal til England i april. Da er han seks mnd.
Vi tok bare med sportsdelen da vi dro på ferie da frøkna var akkurat 6 måneder. Tanken var å bruke bagen når vi kom hjem igjen, men det var ikke frøkna særlig interessert i, gitt :p
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.