Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er dette useriøs mail?

#1

Elisabet sa for siden:

Er denne mailen useriøs? Vet jo at jeg ikke skal trykke på linker og at en aldri skal oppgi informasjon over nettet i diverse linker en kan få beskjed om dette, men ble bittelitt i tvil her? Har handlet litt på kortet i det siste, men har ikke slått feil passord. Kan noen andre ha prøvd å betale med mitt kort? Det er brukt visa logo og sånt i mailen, men ser jo at det er via eigbox.net, og da er det vel useriøst? For kortselskapene ber aldri om at du skal gjøre noe sånt over nett ikke sant?

Låse opp Passord
Innboksx

[EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] via eigbox.net
13:56 (for 15 minutter siden)
til meg

Feil passord

Du har gitt et feil passord for Verified by Visa tre ganger og må aktivere en ny. For å gjøre dette, sjekk informasjonen nedenfor. Når den nye passord er aktivert, kan du identifisere deg selv og betale med kort i Verified by Visa-tilknyttede butikker.
Verified by Visa / MasterCard SecureCode passord må endres på grunn av mange mislykkede pålogginger.

Endre passord!


#2

Bomull sa for siden:

Denne lukter muffens!


#3

C.D sa for siden:

Ser muffens ut ja. Bedre å logge inn i nettbank og sjekke kortet der?


#4

Fløyel sa for siden:

Den hadde jeg sjekket med banken.


#5

Magica sa for siden:

Se på språket, det forteller deg at dette er tull.


#6

skyfri sa for siden:

Se på språket ja, det avslører at dette er fanteri.
Forøvrig skal du ALDRI bli bedt om å oppgi/endre passord, brukernavn eller lignende via e-post, det er alltid humbug om du blir bedt om det. :nemlig:


#7

Elisabet sa for siden:

Takk for svar. Hadde ikke lest ordlyden så nøye, men ser jo nå på språket. Men ble bittelitt i tvil siden jeg har handlet så mye på kortet siste dagene, men vet med sikkerhet at jeg ikke har slått feil passord, men slo meg et øyeblikk at kanskje noen andre hadde forsøkt kortet mitt også var det ikke noe akkurat nå jeg kunne teste kortet på. Men det merker jeg jo neste gang i tilfelle. Får heller sjekke med banken. Har rapportert eposten som søppelpost. Jeg er i utgangspunktet ytterst mistenkelig til alt av linker, så ingen linker er trykket på for å se hva som skjer heller.


#8

Hulda sa for siden:

Denne fikk jeg også i dag, og sendte melding til banken min med en gang.

Jeg har ikke gått inn å skiftet passord nei, for all del ikke gjør det...

Jeg vet ikke, men regner med det er et forsøk på bedrageri jah...


#9

Tangerine sa for siden:

Fikk den nettopp. To ganger, til og med. Jeg slettet. :)


#10

zinatara sa for siden:

Bare tull. Mitt kort har vært forsøkt misbrukt på nettet en gang. Da ringte banken til meg for å høre om jeg faktisk ville bestille hotell i USA og sperret kortet mitt når jeg sa at det ikke var meg.


#11

Ru sa for siden:

Det er bare tull!
Går veldig mye slikt for tiden, er bare å slette.


#12

dharma sa for siden:

Garantert tull, fikk nettopp den samme jeg og.


#13

celebelen sa for siden:

E-poster med feil bruk av artikler er sjelden seriøse.


#14

Elise sa for siden:

Du vil aldri få mail fra banken om at du må inn og verifisere passord/kode.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.