Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

#1

Trulte sa for siden:

De har vært på døra ørtenvis av gangr. og selv om man takker nei, joda så kommer de igjen.

Jeg ønsker ikke oppsøkende salg i mitt private hjem. Og det mest irriterende er at de skal håndhilse med meg

Nei. Jeg er heller ikke intr i basseluskene du fikk av naboen.


#2

Ine sa for siden:

Jesus, de er ille ja.

Jeg sa i fra at vi ønsket å tenke over tilbudet.

Selger sa: "Jeg synes dere skal skrive under nå jeg!" :snill:


#3

Nenne sa for siden:

Tjenesten de leverer er dessuten virkelig ikke verdt pengene, så ikke slipp dem inn!


#4

Katta sa for siden:

:knegg: Jeg husker ikke hvem det var som nekta å gi meg mer informasjon som jeg kunne lese hjemme, for erfaringsmessig var det ingen som skrev under hvis de ikke gjorde det med en gang. Tror du de fikk ny kunde?

Det var ikke sektor alarm da. De er vi kunde hos. Og det var vi som oppsøkte dem den gangen fordi det er de som har best dekning i nabolaget her. Vi er fornøyd.


#5

Marit K sa for siden:

De er stadig på døra her også. Heldigvis er de lette å kjenne igjen på identifikasjonsmerket på brystet, så nå er det bare så vidt jeg har åpnet døra før jeg sier "nei takk", og lukke igjen. De er jo bortimot umulige å bli kvitt om de får begynne å prate. Langt verre enn JV.


#6

Pelen sa for siden:

En kollega hadde sector alarm og når sønnen på 8-år utløste alarmen og de ringte hjem så husket han ikke koden. Da s e de like gjerne koden til ham så at jåhan kunne si den til dem. :snill:


#7

Katta sa for siden:

:knegg: Jeg ble offer for alarmselger engang jeg også, husker ikke hvilket selskap. Jeg var høflig og grei, så vi gikk gjennom det jeg hadde til hvilken pris og hva slags behov vi har. Og konklusjonen hans var at jeg kunne jo bytte, for det han hadde var jo nesten like billig. :nemlig: Da jeg konfronterte han med at jeg da måtte nedbetale ny startpakke, sa han like godt at "men det må man jo alltid når man bytter alarmselskap". Eh ja. Det er nettopp derfor det er uaktuelt å bytte hvis ikke tilbudet er veldig mye bedre. :knegg:


#8

Ine sa for siden:

:knegg:


#9

Teofelia sa for siden:

"Nei takk. Vi har forsikring." :nemlig:


#10

Filifjonka sa for siden:

Jeg er veldig fornøyd med Sector Alarm. :) Og har aldri hatt noen håndhilsing med dem.


#11

millact sa for siden:

Har hatt Sector Alarm i flere år og er fornøyd. Men, ja, de kom og det var vel derfor jeg ikke ble kvitt dem og gikk for dem. Litt plagsomme rett og slett.


#12

Filifjonka sa for siden:

Det var IKKE derfor jeg valgte dem. :)


#13

Marit K sa for siden:

Du var ikke kjapp nok med å lukke døra, og vips var papirene signert? :gjetter vilt:


#14

Filifjonka sa for siden:

Oh yeah, de som kjenner meg vet at jeg er håpløs på å si nei til sånt. :rofl:


#15

Annki sa for siden:

Vi har Sector Alarm og er veldig fornøyde. :)


#16

Trulte sa for siden:

Og får ansattrabatt?


#17

Katta sa for siden:

Jeg har sector alarm og er godt fornøyd. Kan dere opplyse meg om hvorfor jeg ikke burde være fornøyd? Og hva gjør en fornøyd med et alarmselskap egentlig?


#18

Anne C sa for siden:

Vi har Sector alarm og er fornøyde. Men det skal sies at de ikke het det når vi fikk oss denne alarmen. Tror de har byttet navn to ganger siden vi fikk alarmen for 7.5 år siden.


#19

Salt sa for siden:

Vi har også Sector Alarm og er fornøyde.


#20

Filifjonka sa for siden:

Jeg vet ikke hvorfor så mange her er misfornøy med Sector Alarm, jeg er fornøyd fordi:

Mannen som var her og monterte alarmen var utrolig flink, kunnskapsrik og hyggelig, la til rette for at alt skulle passe for akkurat våre behov, tok seg veldig god til til opplæring.

Dagen etter at vi dro på to ukers ferie til Italia gikk alarmen, det viste seg å være strømbrudd på grunn av en jordfeil i komfyren. Alarmselskapet fikk orden på dette, ga beskjed om at det var fikset, og vi kom hjem til alt i orden istedet for råtten stinkende fryseboks og kjøleskap.

De gangene vi har vært i kontakt med Sector Alarm har alt fungert veldig bra. Heldigvis har vi ikke hatt innbrudd, håper ikke å få testet det heller. Når vi selv har utløst alarmen ved et uhell har de alltid ringt øyeblikkelig. Det har skjedd endel ganger, tok litt tid å venne seg til det.


#21

Interference sa for siden:

Vi har og hatt sector i noen år og er kjempefornøyde. Både på opplæring, skreddersydd tilbud, responstid, utrykningstid og sikkerhet.


#22

Carrera sa for siden:

Vi valgte vekk Sector da vi bygde her. Den gang pga at vi fikk flere tilbakemeldinger på at de hadde sen reaksjonstid ved alarm. Ikke at de ikke reagerte, men de hadde såpass få biler her i byen, så om det var flere alarmer, så kunne ting ta tid.

I ettertid så har jeg også hørt om to episoder som ikke taler for dem, og som gjør oss glade for at vi ikke har dem.

Det ene var hos mine foreldre. Jeg var "sommervakt" på huset deres, og ved et uhell så hadde jeg klart å låse naboens katt inne i huset deres. Den hadde sneket seg inn da jeg var der, og dermed ble den innelåst da jeg dro igjen.

Det gikk 5 dager før jeg fikk høre av en kollega at det satt en katt i kjøkkenvinduet hos foreldrene mine.Jeg fikk fart på meg da, for jeg regnet raskt ut at den katten måtte være desperat av både sult og tørst, stakkars.

Mine foreldre hadde da alarm fra Sector, type "topp til tå". Altså full dekning av alle rom, fra gulv til tak. Jeg konkluderte allerede i bilen på vei opp til dem at her er det noe som ikke stemmer, for innvendige dører sto åpne i huset, så katta hadde hatt fri tilgang til mange rom, så hvorfor hadde ikke alarmen utløst? En katt i panikk ligger vel ikke i ro i flere dager liksom.

Og ja...alarmen sto på, så det var ikke det.

Det andre tilfellet var en nabo her. De bodde da i et terrassehus, og hadde vært på ferie.

I løpet av ferien så hadde alarmen gått, og sector hadde vært på stedet.

Det var to ting som ble helt feil her: De ble for det første ikke oppringt da alarmen gikk, og så hadde folkene fra Sector, som da fysisk hadde vært inne i huset, hengt en lapp på ytterdøren deres, på utsiden, og helt åpen for alle som måtte se at det hang en lapp der.

På lappen sto det da forklart at det hadde gått alarm, og pga feil på alarmen så hadde de ikke kunne slå den på igjen.

Helt ok at de legger igjen en skriftlig beskjed, men man hanger ikke den åpen på utsiden av huset. Spesielt ikke når de har vært inne i huset.

En slik lapp fant jeg også hos mine foreldre, da fra Securitas som de skiftet til etter katte-episoden, men den hang på en dør inne i huset.

Naboen skiftet også til Securitas etter denne episoden, og det er de vi har i dag.


#23

Chablis sa for siden:

:nikker:

Vi har vært veldig fornøyde.


#24

Filifjonka sa for siden:

Jeg har hørt et par tilsvarende historier om Securitas blant folk jeg kjenner (ekstremt lang utrykningstid fra annen by bl.a., det og at jeg kjenner flere med positive erfaringer med Sector Alarm var med på å bestemme valget. Kan sikkert variere med område og personer, som det meste annet.


#25

Michelle sa for siden:

Vi bor i samme by som Carrera (dog på andre siden av byen) og har stikk motsatt erfaring også ang uttrykningstid. Vi har hatt Sector alarm i mange år nå og er svært fornøyde.


#26

Drømmedama sa for siden:

Vi har hatt besøk fra Sector tre ganger, første gangen snakket jeg med dem og vurderte tilbudet de kunne gi meg, de andre gangene fortalte jeg dem bare hvilken ordning vi hadde valgt i stedet. De har ikke forsøkt å få meg til å bytte selskap, det de kan tilby er så åpenbart dårligere enn den løsningen vi har i dag. Responstiden deres her i byen er rett og slett latterlig lang.
Vi har i stedet valgt brann- og innbruddsalarm direkte koblet til vår lokale brannstasjon, de reagerer lynraskt og har kort vei hit.
Jeg har for øvrig aldri opplevd ubehagelige situasjoner i forbindelse med hverken JV, dørselgere eller telefonselgere eller andre. Jeg avviser høflig og tydelig de jeg ikke ønsker å snakke med, det funker alltid. Noen kommer igjen, da avviser jeg igjen og sier jeg heller ikke ønsker besøk i fremtiden. Det koster meg ikke mye energi og irriterer meg ikke et sted.


#27

Marit K sa for siden:

I går ringte det igjen på døra, og utenfor stod en kar i rød jakke, med pelskant rundt hetta, rød i kinnene, og ett bredt smil om munnen. Julenissen? Næh, tror ikke det, men en ung jypling fra Sector alarm. Dessverre var det min mann som åpnet, og han har enda ikke skjønt poenget med å være kjapp med å lukke døra til disse folka, så det tok han ett helt kvarter å komme seg unna, selv om "nei takk" omtrent var det første han sa.


#28

Éowyn sa for siden:

Vi hadde Sector alarm i forrige bolig. Ingen negative erfaringer. I nåværende bolig tok vi over alarmen som var her, Nokas. Makan til ræl! Det er stadig feil på anlegget slik at alarmen ikke virker. :mumle:


#29

Annki sa for siden:

Hva skulle det bety?
At fordi jeg er fornøyd med vårt alarmselskap, så jobber jeg der??
Ser ut som om det er flere her som ar samme oppfatningen som meg heldigvis og jeg jobber ikke i den bransjen i det hele tatt... ;)


#30

Nenne sa for siden:

Vi var misfornøyde og byttet fordi:

  • Det var gått et batteri i en av sensorene, noe de får alarm på på vaktsentralen og som vi ikke vet om, uten at de sa fra til oss eller kom og byttet det.

  • De ringte ikke på hustelefonen ved alarm utløst av minstemann, bare til mannen min som ikke var hjemme og til meg som satt i møte og hadde telefonen slått av. Det ble ikke sendt utrykningsbil heller, de bare slo av alarmen!

  • Da alarmen gikk igjen da jeg kom hjem og så at det var folk hjemme og dermed gikk inn uten å skru av, ringte ingen. Ikke på hverken mobiltelefoner eller hustelefonen. Jeg måtte selv ringe opp alarmsentralen og spørre hva de holdt på med.

  • Da jeg klaget på dette, både manglende utrykning, manglende telefoner og tomt batteri,fikk jeg svadasvar tilbake og da sa vi opp rett og slett. Det var falsk trygghet med en alarm som var ute av funksjon og med et selskap som ikke rykker ut når alarmen går. Penger ut vinduet var det også.

Nå har vi Securitas og der er servicenivået et helt annet. :)


#31

Amic@ sa for siden:

Vi har hatt Sector alarm i mange år og er fornøyde. Alarmen vår blir utløst ganske ofte (selvforskyldt...) og det har aldri tatt mange sekundene før de har ringt... De har kommet ganske raskt de gangene alarmen har gått hvis vi ikke har vært hjemme..

Når batteriene ikke er som det skal, gir "hovedtavlen" beskjed om det. "sjekk system for feil" sier den alltid etter at den vanlige beskjeden om hjemme, borte etc er sagt. Og da er det bare å bruke fjernstyringen og trykke så sier den også hvor problemet ligger. Og når vi varsler inn slike feil, er det ikke mange dagene venting på å få batteriene sjekket og byttet..

Så enn så lenge bytter vi ikke!


#32

Maverick sa for siden:

Jeg har vært svært fornøyd med Sector Alarm. :jupp: Da det var en selger fra et annet alarmfirma på døren sørget jeg dog for å få navnet hans, og sendte klagemail til ledelsen, og fikk spak unnskyldning.

"Vil du ikke sørge for at barna dine er trygge?" er en heller dårlig salgspitch.


#33

mrc sa for siden:

It's not a bug, it's a feature...

De fleste alarmene er slik at de ikke skal "reagere" på små husdyr. Ser f.eks. hos noen i familien - chiwawaen kan gå løs i huset når alarmen er påslått. Rottweileren derimot kan ikke det...


#34

Katta sa for siden:

Jeg kan imidlertid melde om at burmesere beveger seg mer i høyden enn alarmen liker til tider. Den tar ikke høyde for at katter kan åpne dører.


#35

Carrera sa for siden:

Nå er det noen år siden dette skjedde, og alarmen var den gang innstilt ned til en viss høyde. Altså skulle "øynene" rundt i huset dekke enhver bevegelse ned til en viss høyde over gulvet.

Hos mamma og pappa hadde de ned til gulv, og det dekket da altså ikke denne katten.

Og så må jeg jo nevne en heller sprø opplevelse vi hadde her, kort tid etter at alarmen vår var innstilt.

Vi våknet på morgenkvisten av at alarmen satte i gang, og tavlene viste at den var utløst i boden/inngangen i kjelleren. Mannen gikk ned, og alt han kunne se der var ei diger spyflue.

Securitas ringte, og vi forklarte at vi ikke hadde noen forklaring på hva som hadde skjedd, så de skulle komme og se om det var noe feil på systemet.

Det eneste de kunne finne var at "øyet" som dekker rommet der nede var så fin-innstilt at spyfluen etter all sannsynlighet var synderen.

Den ble justert til å tåle litt mer enn det :knegg:

Jeg skal ikke dømme Sector negativt her. Vårt valg tok vi for 12 år siden, og jeg vil tro at de har flere biler ute i dag, og dermed kortere utrykkingstid.

At mine foreldre valgte å skifte etter hendelsen med katten, det var kanskje overilt, men det var nå deres valg.

Naboens erfaring derimot, den er mer graverende. Man henger ikke en lapp åpent på ytterdøra om at alarmen er avslått. Men jeg tenker vel at det går mer på person enn på selskap, og at det like gjerne kunne hendt i andre selskaper også.

Alt i alt så er vi veldig fornøyde med Securitas. De reagerer kjapt ved alarm, de stiller kjapt opp når det er feil på systemet, og ved brannalarm så varsler de brannvesenet i samme øyeblikk som de evt ikke oppnår kontakt med brukerne ved brannalarm.

Det var forresten også et av punktene for at vi valgte dem ja. De var tidlig ute med denne praksisen, i stedet for at de først rykket ut til boligen, og så ringte brannvesenet om de så at det faktisk var en brann.

Men dette er vel noe de fleste har kommet etter med i senere tid.


#36

Anne C sa for siden:

Det er jo veldig ulikt hvordan områder er dekket opp med biler. Man bør vel i stor grad velge et firma som holder til i nærheten. Der vi bodde før hadde vi et annet firma, men der var det dårlig dekningsgrad på alle fordi det lå langt fra et naturlig sentrum.


#37

Michelle sa for siden:

[quote=Carrera;3535219]
Naboens erfaring derimot, den er mer graverende. Man henger ikke en lapp åpent på ytterdøra om at alarmen er avslått. Men jeg tenker vel at det går mer på person enn på selskap, og at det like gjerne kunne hendt i andre selskaper også.
/quote]

Utrolig tåpelig gjort. Ja jeg tror det har mye med personene å gjøre, men skjer slikt så bør de jo virkelig rydde opp.


#38

Veronal sa for siden:

Jeg har hatt Securitas i 5 år og er fornøyd med reaksjonstid og tilbud. Byttet nylig til verisure-utgave og etter å ha truet med Sector endte jeg på 50 mindre pr. måned pluss 0,- i montering.
Anbefalt taktikk. :nemlig: Har ikke vært utsatt for noen selgere, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Verisure-appen er veldig bra, får push-meldinger når alarm aktiveres/deaktiveres og kan fjernstyre via app.


#39

Carrera sa for siden:

Vi har to måter å slå på vår alarm. En full-funksjon, og en nattefunksjon. Dette var noe vi valgte pga barna, men de anbefalte det også om man hadde husdyr.

Vi har jo følere på alle inngangsdører på huset. Dvs, ytterdører og verandadører. I tillegg har vi "øyne" i endel rom.

Jeg så jo fort at disse "øynene" kunne by på problemer om vi ønsket å ha på alarmen om natten, når vi er hjemme. Enn hvis barn står opp og skal ned å drikke feks.

Derfor fikk vi da en nattefunksjon som kun dekker inngangsdører, og en som da også slår på disse "øynene". Når vi er hjemme så bruker vi da kun denne nattefunksjonen.

Dette er sikkert ikke ideelt i alle boliger, spesielt ikke om man har mange vinduer som er tilgjengelige fra bakken. Da vil det i såfall bli en dyr affære om man vil ha følere i alle vindu.

På vårt hus så må man opp i stige for å ha tilgang til vinduer, og det demper risikoen for innbrudd noe, spesielt når alt tyder på at det er folk hjemme. Vi har også naboer på alle kanter, så det å skulle sette opp en stige ville medføre en større risiko for å bli oppdaget. Derfor har ikke vi følere i alle vindu. De stedene som ikke er dekket av følere i dører og vinduer er dermed steder som er dekket av rom-følere, ved full-alarm.

Jeg er litt usikker på hvor følsom "øynene" i huset vårt er nå, men jeg er rimelig sikker på at en katt ikke ville kunne bevege seg rundt uten at alarmen reagerte.

For et par år siden så fikk vi telefon fra Securitas om utløst alarm når vi var på ferie, og det hadde skjedd fordi at hun som passet fisk og planter her hadde satt opp et vindu på stua pga at det var veldig varmt her, og da det hadde begynt å blåse litt, så hadde gardinene blafret slik at de utløste alarmen.

Jeg skal jammen meg sjekke med kaninen vår i morgen jeg. Sette han på stua og se om det da lyser på tavlene når han hopper omkring her.


#40

Katta sa for siden:

Det går stort sett bra at katter går rundt altså, men hun har greid å utløse den ved å figurere i skulderhøyde. Og da var det vel et av disse øynene hun utløste tror jeg. :gruble: For man må vel få opp døra for at den skal reagere. Hun åpner jo dører ved å henge på dørhåndtakene og sparke i karmen, men selv om hun prøver, har hun ennå ikke greid å låse opp en låst dør. Hun mangler tommel. Hun har skjønt hva hun skal gjøre, men får det ikke til. :knegg:


#41

Carrera sa for siden:

:knegg:

Ang følsomheten til øynene, så har jeg testet ut dette litt på den vi har i kjelleren. Der har jeg mulighet til å teste litt samtidig som jeg ser tavla og når den gir utslag.

Jeg har da stått der i mørket, og bare jeg så vidt løfter på en arm, så lyser det i tavla. Da står jeg et godt stykke unna øyet.

Jeg har prøvd dette i alle de høyder jeg er i stad til å prøve, og resultatet er det samme. Betryggende i grunn.

Men ja...kaninen blir en forsøkskanin i morgen.


#42

ming sa for siden:

Vi har bare gode erfaringer med Sector. God service, høflige ansatte og kort responstid. Men ser varierer jo helt sikkert fra sted til sted. Vi har nattfunksjon på alarmen. Den dekker første etasje med unntak av det som tidligere var gjesterom, men etter at eldste flyttet ned, har vi ikke brukt den - hun må jo få gå på do om natten, stakkars. :knegg:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.