Vaskemaskinen vår har gått til hvitevarehimmelen. :(
Jeg skal ikke klage for mye, siden den har humpet og gått i 15 år. Men det er ikke rette tiden for å gå i butikker. Vi er opptatt 4 av 5 ettermiddager, og det er sikkert kaos og stress.
Jeg ser at nettsteder som whiteaway tilbyr gratis hjemkjøring. Har noen erfaring med denne og andre internettbutikker? Hva hvis noe går i stykker? Hvordan få det reparert/erstattet?
De benytter seg ofte av samme serviceteknikker som e andre kjedene. Vi har ihvertfall hatt tekniker fra samme firma på tørketrommelen fra Expert og vaskemaskinen fra Elprice. Det som dog er verdt å tenke på er om de er godt etablerte og blir i bransjen. Jeg trodde vi hadde kjøpt tørketrommelen hos Elprice og var litt fortvila da den gikk i stykker og de var gått konkurs.
Det jeg vel egentlig sier er at dersom det ikke er veldig mye å spare ville jeg gått for en veletablert kjede som du antar kommer til å kunne hjelpe deg de neste fem årene.
Gode poeng, Olifant. :) Jeg hadde ikke tenkt på det. Elkjøp, Expert og Lefdal vil forhåpentligvis ikke gå konkurs med det første. Jeg får sende ut nødrop til familien. Det hadde vært så bra hvis svogeren min får maskina inn i bilen. Godt å slippe lån av tilhenger, kjøre fram og tilbake og alt sånt.
Sist jeg bestilte hjemkjøring fra butikk, gikk alt galt som kunne gå galt. Det endte med at vi hentet selv. :mad: Uten vaskemaskin til over jul, det risikerer jeg ikke!
Vi kjøpte kaffemaskin frå norsk nettbutikk for 2,5 år sidan. Da den fekk problem i haust tok vi kontakt med produsenten, dvs. Siemens - ikkje butikken. Dei kom heim til oss, såg kvitteringa for kjøpet og tok maskina med seg. Så fekk vi ny maskin levert på døra. Var aldri i kontakt med nokon butikk - Siemens har eige servicesenter på nett for dei som vil bruke garantien sin. Reknar med andre produsentar har det same?
I etterkant har vi kjøpt alle våre kvitevarer frå dansk nettside. Pluss tørketrommel og vaskemaskin.
Jeg har god erfaring med tretti.no. I fjor bestilte jeg både vaskemaskin og tørketrommel. Levering på døra, sjåføren ringte meg om morgenen for å høre når det passet så jeg kunne stikke hjem fra jobb.
Det jeg likte spesielt godt var servicen da det viste seg at tørketrommelen var defekt. En jordfeil. Vi har nytt elanlegg men selv om vi flyttet maskinen mellom ulike kurser, slo jordfeilbryterne i sikringsskapet ut.
Jeg bor noe uti huttiheita, og nærmeste elverksted er et godt stykke unna. Tretti.no undersøkte raskt mulighetene for reparasjon, men slo fast at det var langt og dyrt å sende.
Løsningen: Jeg sendte en epost med bilde av serienummer samtidig som de med hastegods sendte ny tørketrommel. Sjåførene bar inn den nye maskinen og hadde melding om å ta med seg den gamle. De ryddet til og med med seg emballasjen.
Raskt, ryddig og ordentlige beklagelser for at de hadde solgt meg en vare med feil.
Min erfaring er at man som regel må ta kontakt med produsenten uansett. Kaffemaskina vår har tatt kveld to ganger, og vi fikk beskjed av Elprice om å ta kontakt med produsenten begge gangene. Samme da platetoppen vår plutselig slutta å funke, måtte ta kontakt med produsenten da også.
Da vi kjøpte vårt første felles hjem, bestilte vi både kjøleskap og oppvaskmaskin på nett, ettersom vi helt klart sparte på det fremfor å kjøpe på Expert, som var den eneste lokale elektrobutikken.
Jeg handlet fra Elkjøp på nett i fjor, bestilt på nett. Jeg hadde klart å oppgi feil telefonnummer, men de fant ut av riktig nummer selv. De leverte vaskemaskin og tørketrommel, bar det ned i kjelleren, stablet det i stativet, og tok med de gamle bort. Super service - smilte gjorde de også.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.