Spørsmålet er som følger: når du har handlet noe brukt på internett, pleier du da å gi tilbakemelding på om du er fornøyd med handelen?
Jeg må bare innrømme at jeg kan fort glemme å bekrefte at jeg er fornøyd med handelen, men har tilsvarende tatt meg selv i å lure på om mottaker av en vare er fornøyd, når jeg ikke hører noe.
Så, kjære Orakler i Delfi (FP-folk), hva er vanlig?
Og har noen opplevd at mottaker er misfornøyd/og gir besked om det? Klager på prisen i etterkant? Hva gjør man i såfall da?
Jeg synes noen ganger det kan være vanskelig å sette pris på varer, og har et par venninner jeg har pleid å alliere meg med, for å kontrollsjekke om jeg er på jorde med prisen jeg setter. Det er jo ingen garanti for at mtotaker skal være fornøyd, men da slapper jeg litt mer av at jeg ikke har gjettet meg villt til en pris som er "feil".
Hyggelig å få tilbakemelding, men ikke noe jeg forventer, siden jeg oftest glemmer det selv. Setter pris på om folk sier i fra dersom de er misfornøyde, kan jo være at jeg har oversett noe.
Når jeg har kjøpt noe som blir sendt i posten, har jeg sagt fra at det har kommet fram, men stort sett har jeg hentet varene selv og da har jeg ikke fulgt opp noe mer.
Jeg får ofte tilbakemelding, og det synes jeg er flott. For jeg synes selv i all beskjedenhet at de har gjort en god handel. Ingen har klaget, og det synes jeg er litt rart. Ikke at jeg har solgt dyrt og dårlig, men regner med at godt brukt ikke tolkes likt av alle. Det er brukt tøy jeg selger, og det billig, jeg er glad for alt jeg slipper å kaste eller ha liggende.
Jeg synes det er vanligere at kjøpere tar kontakt på SMS, da er det lettere å takke, og å gi beskjed om at varen er kommet frem.
Selv handler jeg på Trendsales.dk og der får både kjøpere og selger brukervurdering.
Jeg solgte alt av småbarnsklærne etter gutta på finn tidligere i høst og en dame kjøpte 3 store bæreposer med klær i 3 størrelser så jeg ble kvitt ting i en fei. Hun sendte sms i etterkant og synes det var så mye fint. Ble litt glad for det da for det meste var tross alt rimelige klær men jeg kjøpte oftest klær med morsomme trykk med Ole Brum,Tigergutt, Mikke og Cars.
Har også fått tilbakemelding på leker, at det har kommet frem og at de er fornøyd.
Om jeg har kommunisert noe med kjøper/selger i forkant, så gir jeg en tilbakemelding når varen er mottatt, og jeg setter pris på det samme andre veien.
Ut over det så gir jeg ikke, og forventer ikke noen tilbakemeldinger.
Jeg pleier å gi beskjed om at varen er mottatt og takker for handelen, likeså pleier jeg som selger å høre om varen har kommet frem dersom jeg ikke hører noe og etterspør samtidig om alt er ok.
Ja, de gangene jeg kjøper på finn så pleier jeg å takke for handelen osv. Ofte får jeg også tilbakemeldinger fra kjøper når jeg har solgt, men slettes ikke alltid. Nå har jeg i grunnen sluttet å både kjøpe og selge på finn, tar for lang tid rett og slett.
Jeg pleier altså å glemme det selv, men tenker stadig at jeg burde kanskje gi bekreftelse på at jeg har fått varene, og er fornøyd. (hvis jeg er det...)
Men hva hvis kjøper er misfornøyd?? Og klager? Hva gjør man da??
Har dere opplevd at kjøper klager noen gang?
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.