Jeg kjøper endel på nettet og bruker ofte de samme nettbutikkene. Hos en av disse kjøpte jeg nylig ei ullbukse som kostet litt (rundt 300). Første gangen den ble brukt løsnet hele linningen der den er sydd i nedkant (det er strikk inni linningen). Revnen er 10 cm og det er heller ikke stor sjans for at jeg får sydd dette pent sammen. Dermed skrev jeg en mail til butikkeier med vedlagt bilde og forklarte at jeg ønsket å reklamere. Det var helt greit, var svaret. Tror hun sjekket med leverandøren også. Siden hun ikke hadde flere bukser i den størrelsen, sender jeg da forespørsel om andre farger. Og det har jeg gjort 3 ganger siste uke! Hun svarer ikke. Hva gjør jeg nå? Sender mail til leverandøren og forklarer saken? Jeg synes det er skikkelig kleint at hun ikke svarer og har ikke lyst å mase mer på henne. Hun yter vanligvis god service, men det er vel ingen unnskyldning og buksa var jo ikke akkurat billig.
Ta gjerne kontakt rett med leverandør om hun ikke svarer deg ila morgendagen.
Reklamasjon er noe du har lovfestet rett på, og ikke noe hun bør trenere i det hele tatt.
Da svarer du det. At det er forsøkt, men at hun ikke svarer deg.
Det står noe om krav mot tidligere salgsledd i forbrukerkjøpsloven vet jeg. lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30
Fortsatt ikke noe svar fra nettbutikken, mailer til leverandøren i Norge kommer tilbake med feilmelding og nettsiden deres er det også feilmelding på. Har sendt mail til hovedkontoret i Danmark, føler det er litt overkill, siden det bare er ei ullbukse, men kanskje de svarer.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.