Jeg venter på en pakke. Har bestilt et par Camper sandaler, og de ble iflg. mailen jeg fikk fra butikken postlagt på fredag. Fikk sporingsnummer for å kunne følge pakken på posten.no. Det er her du ser hvor "effektiv" postgangen er. :snill: For jeg får opp følgende informasjon om pakken min:
For ordens skyld, jeg bor rett utenfor Drammen.
Mon tro hvor pakken har tenkt seg videre før den vender nesen hjem til østlandsområdet igjen? Det er sikkert et system i denne galskapen, men det ser jo bare idiotisk ut for oss uinnvidde.
Og nei, jeg er ikke utålmodig av natur i det hele tatt. :lyve:
De bruker nok Trafikantens (i Oslo) ruteplanlegger.
Jeg bor sør for Oslo, og skulle inn til sentrum, forsøkte å bruke planleggeren, men endte opp med å måtte reise kvelden i forveien, via Lillestrøm ifølge den.
Vel, jeg har en omtrent lik historie. Min far sendte bunaden til Posøren fra hjemstedet vårt mandag 14.mai. Han ble lovet at den skulle være fremme før onsdag 16., slik at den kunne brukes 17. mai.
Bunaden har ikke dukket opp enda, og svirrer rundt et sted der ute.
Tror du har rett der.
Når jeg bruker den får jeg beskjed om at jeg må dra et sted for å ta toget som går forbi her jeg bor....
For etter de stopper ikke toget her, noe det da gjør siden jeg tar toget herfra daglig.
Har faktisk opplevd noe av det samme, men det holdt seg heldigvis innenfor østlandet. Stoler ikke så veldig på posten lenger. Takke seg til digital kommunikasjon;)
Jeg har opplevd at en SMART pakke til meg , sendt fra Oslo med mitt postnr 3050, ble lest feil og sendt Bergen.
Det er et postnr som er ganskelikt der
Jeg ringte Postens Kundesenter og de ordnet raskt opp og fikk sendt pakken riktig til meg
Tok et døgn ekstra.
Damen på kundesenteret ringte (mens jeg var på tråden) til Bergen
Du verden! Sånt er utrolig irriterende. Jeg stoler heller ikke på posten. Tok til og med bilde av min ferdig frankerte konvolutt med selvangivelse (som bevis at den var postet hvis de roter bort den). For den situasjonen har vi vært i før...
Den er åpenbart sendt feil, de finner sikkert ikke gateadressen din i Stavanger. Akkurat det samme skjedde meg, pakken min sto på Høvik, vi bor i Oslo. Ringte posten og samme dag flyttet pakken på seg igjen. Tror jeg hadde den dagen etter.
Ikke rart pakken er i Stavanger. Den var merket med postnummer 4275. :snill: Som forøvrig er langt unna mitt nummer. Så enten har de merket feil, eller jeg har fått oppgitt feil sporingsnummer. Ikke svarer sjappa på telefon heller.
Jeg ringte dem, det var de som ga meg postnummeret på pakka. Men vedkommende kunne visst ikke se noen opplysninger utover det. :undrer: Jeg måtte ta kontakt med butikken (logoshopping, forøvrig), som på sin side må kontakte Posten med en stoppmelding på pakka. Det skal ikke være lettvint, vettu. :snill:
Jeg mistenker at butikken har gitt meg feil sporingsnummer, siden postnummeret ikke ligner mitt i det hele tatt. Jaja, den som venter får se. :rolleyes:
Posten har mistet all troverdighet hos meg for lenge siden.
De brukte lenger tid på å levere en bok fra Akademika i Norge enn DHL brukte på å få sendt garn fra Uruguay. Nei forresten, de leverte jo ikke boken... jeg måtte opp på postkontoret med sporingsnummeret for å få den utlevert.
Selvangivelsen min har jeg fortsatt ikke fått.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.