Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hva forventer du av service i nettbutikkene?

#1

LilleT sa for siden:

Jeg handler en del over nett. Stort sett synes jeg det går greit. Jeg merker at jeg forventer mer og mer av servicen nå som konkurransen stadig blir større. Jeg forventer at varene blir levert raskt, og at jeg holdes løpende oppdatert dersom det skjer forsinkelser.

Da jeg bestilte (og betalte) ny brødboks fra en norsk interiørbutikk på nett i midten av januar, trodde jeg denne skulle dukke opp en ukes tid senere. Etter en måned etterlyste jeg den og klaget samtidig på dårlig oppdatering underveis. Da skyldte butikken på leverandøren. Butikken klarte ikke å oppspore varen fra leverandøren. Jeg ba om å få kansellere kjøpet og ble lovet at pengene mine skulle tilbakeføres på kontoen min dagen etter. I går fant jeg ut at pengene slettes ikke er tilbakeført. Jeg har sendt e-post igjen, men foreløbig ikke fått noe svar. Jeg undres på om det bare er meg som er uheldig denne gangen, eller om dette er vanlig. I så fall er det merkelig at butikken overlever, synes jeg.


#2

gullet sa for siden:

Jeg forventer samme service i nettbutikkene som i andre butikker.
Hyggelig, høflig og så raskt som mulig.

Stort sett har jeg opplevd det sånn, bortsett fra en.
Jeg handlet i oktober hos en nettbutikk, og den som pakket varene må ha vært helt på tur. Det var skåret hull i esken slik at en del av den ene varen stakk ut, og dermed var blitt oppskrapet og ødelagt. I tillegg var en av de andre varene feil.
Jeg sendte Mail med en gang, og det varte og rakk før jeg fikk svar, men når svaret kom skulle de ordne opp med en gang. Jeg fikk nye varer, hvor også der var feil vare.
Fikk returlapp og sendte alt i retur, med brev i esken og med Mail.
Nå på nyåret fikk jeg regning på et beløp jeg ikke skjønte noe av, og ringte. Jeg skulle jo ha penger igjen fordi varene var betalt i oktober. Dessuten ventet jeg fremdeles på at varen som var ødelagt skulle komme tilbake.
Damen sa hun ordnet opp og jeg skrev slettet på regningen som var kommet.
I forrige uke kom inkassovarsel på beløpet hun hadde slettet.
Ringte igjen, og hun sjekket og det stemte som jeg sa, beløpet var slettet og jeg skulle ha penger igjen. Hun skulle undersøke og så skulle hun ringe meg tilbake. Har ikke hørt noe og venter spent på hvilken forklaring de kommer med.

Ikke et sted jeg kommer til å handle igjen. Men det som er litt vanskelig er at dette er en nettbutikk som betjener flere steder, og det er ikke så lett å oppdage før varen er i hus.


#3

tinkadott sa for siden:

Mens jeg har ventet på ett putetrekk i snart to mnd. Kjipt. Det stod ingenting om at det ikke var inne, men fikk beskjed om at det straks ble ettersendt. Purret nettopp på, de skylder på leverandør. Det skal visst komme snart... :himle:
Spent på om det blir noe kompensasjon!


#4

Katta sa for siden:

Jeg forventer at de svarer raskt på mail, at de sender omgående og er profesjonelle når noe går galt. Og så er det en tilleggsgreie med nettbutikker: Man er ganske portoavhengig. Derfor forventer jeg at de gir beskjed dersom deler av ordren ikke er inne slik at jeg får sjansen til å bestille det et annet sted istedenfor, det er lite poeng i å betale for å få tilsendt ting man kan kjøpe hvor som helst hvis det man primært skulle ha var utsolgt og sidene ikke oppdatert.


#5

KingKong sa for siden:

Jeg forventer at de holder leveringstiden som loves, og at de informerer hvis varene sendes fra utlandet. Alt for mange som benytter seg av dette for tiden og du ender opp med å vente tre uker før varene dukker opp. Jeg forventer også at de forholder seg til standard salgbetingelser som er utarbeidet av Forbrukerombudet.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.