La ut en trillingvogn til 1500 på finn.no i går. Den er riktignok godt brukt, men fungerer helt som den skal og det følger med regntrekk så det er absolutt ingen upris (man finner sjelden trillingvogner til salgs og i alle fall ikke i den prisklassen).
Fikk en mail i dag fra en som lurte på om han kunne kjøpe den for 900. Svarte at vogna kostet 1500 og fikk da til svar: "Ok vi tar vogna vist vi kan hente den å betale den i slutten av mnden vi trenger sårt en slik vogn."
Hva i alle dager svarer man på sånt?? Jeg vil jo ikke være vanskelig om de virkelig trenger en slik vogn og ikke har penger, men i min verden går man ikke på butikken og ber om å få varene før man har penger med seg så det er ikke aktuelt å gi fra meg vogna før jeg har fått pengene. Det kan jo like gjerne være svindel. Men hvordan formulerer man et svar på et slikt spørsmål? :gal:
Jeg kan forstå det som at de betaler OG henter i slutten av mnd? Du sender et svar hvor du får klarhet i hva de mente og hvor du samtidig informerer om at du ønsker kontant betaling ved henting - og at du kan ta kontakt/de kan kjøpe den hvis den ikke er solgt innen den tid.
Herlighet, her har jeg lest at de vil hente den nå :o Jeg får sende en melding og høre hva de mente.
Tusen takk for mange gode forslag! Vi ønsker jo å få den bort så fort som mulig (tar opp litt plass, kan man si :knegg: ) så den går nok til de første som kjøper den.
Edit: Crap! Jeg får dårlig samvittighet når jeg tenker på at det kan være noen som sliter med økonomien akkurat nå etter mars måned og virkelig trenger en slik vogn (som sagt er de vanskelige å få tak i, og de koster som regel en del tusenlapper). Det er jo ikke lenge til slutten av måneden, men vi må jo få den bort. Æsj :(
Ja, altså - ikke vet jeg, det er bare en tanke, for det kan jo virke som om den som skriver er ikke særlig god på og/å eller rettskriving i det hele tatt, hvis det du har skrevet er korrekt gjengivelse. Få klarhet i det ja og si at dere ønsker den bort ASAP; førstemann til mølla.
Ja, det jeg siterte var korrekt gjengivelse. Jeg svarte at jeg hadde forståelse for problemstillingen, men at vi ikke vil risikere å stå uten kjøpere og at vi heller kunne ta kontakt om den ikke er solgt i slutten av måneden. Akkurat slik dere sa (takk!).
Det er mye rart. :)
Jeg pleier å svare at jeg selger til den som henter først.
Jeg selger unna noe på Finn. Hadde en avtale på at en mamma skulle komme på mandag. Prisen stod tydelig i annonsen så det var bare selv å summere det hun skulle ha.
HUn hadde med sønnen sin da. Når hun ringte på så sa jeg at jeg må hente esken med tingene. Innen jeg kom tilbake så hadde de kledd av seg ytterklær og sko og var på vei inn på rommet der jeg var...
Når hun skulle betale så hadde hun ikke nok...
Arg. Litt av greia er jo at jeg vil bli kvitt alt så hun fikk alt allikvel til langt mindre sum enn avtalt. Jeje.
Det er mye sleipinger på Finn.no så dårlig samvittighet ville jeg ikke hatt. Det er mange som prøver å snike til seg varer som de ikke akter å betale, så jeg hadde aldri solgt noe før de sto der med pengene.
Jeg unngår i det lengste å avtale Finn henting hjemme - har kun vært vogn og bilstoler og slikt som er solgt på hjemmebesøk. Klær er uaktuelt å ha hjemmebesøk på.
Har hatt opprydding og solgt unna både babyklær, barneutstyr og møbler. Og ja, det er utrolig mange snodige folk man kommer borti. Det som irriterer meg voldsomt er de som ikke dukker opp etter avtale!
Hadde ei som ble skikkelig sur på meg nettopp pga det. Jeg skulle selge en bilstol, ei som sier hun skal ha den, og hun skal få noen til å hente den. Jeg holder av stolen, og venter. Og venter. Ei uke senere venter jeg fremdeles, da får jeg plutselig melding om at hun ikke fikk noen til å hente den, så jeg må bare selge den videre om jeg vil. :snill:
Jeg annonserer stolen på nytt, ei som sier hun skal ha den, men vet ikke når hun kan få hentet den. Hun skriver en hel avhandling om samboer, overtid, en bil, leggetider til ungene og jeg vet ikke hva. Jeg svarer at hun kan sende meg ei mld så vi kan avtale henting, og jeg hører ikke mere fra henne. Så får jeg mld fra ei som gjerne vil kjøpe stolen og kan hente samme ettermiddag. Jeg sender mld til hun første, og sier jeg har en kjøper som vil hente stolen samme ettermiddag. Hun blir sur, og kommer med ny avhandling om alt og ingenting, og avslutter med at hun ikke vet når hun kan få hentet stolen. Jeg solgte til hun andre, og stolen blir hentet samme ettermiddag. Jeg sendte mld til hun første, ville bare si fra at stolen nå var solgt. Hun ble drittsur! Jeje..
Min søster har solgt litt på Finn, og hennes erfaringer tilsier at førstemann til å hente og kontant oppgjør ved overlevering er beste deal. Det er mye rare folk der ute. :knegg:
Jeg fikk faktisk en slags trusselmail, en ganske lang en også etter en annonse på Finn hvor jeg skulle selge tre plagg av dyrere merke. Jeg fikk klar beskjed om at hun skulle rapportere annonsen min for jeg kunne ikke ta slike priser. jeje.
...det er så mange useriøse der ute at jeg har helt gitt opp både "å sende flere bilder" og å holde av.
De som virkelig er interessert i tingen tar initiativ til å komme ganske raskt og se på tingene selv og/ eller hente sakene. De som har problemer med å få fingeren ut blir det aldri noen handel med uansett. Så da kan jeg ikke bruke tiden min på det, heller.
Det som tar kaka (og det har faktisk hendt flere ganger) er at man får en epost hvor de spør om varen er solgt, og selv om man svarer nei hører man aldri noe mer. Hva er greia med det, liksom - "jeg bare lurte?"! :glis:
Eg opplevde å bli oppringt av ein fyr som skulle kjøpe Nintendo DS. Problemet var berre at det ikkje var eg som skulle selga, så eg ante ikkje kva han snakka om. Det hadde han litt vanskeleg for å forstå. Naturleg nok byrja eg å lure på om nokon hadde lagt ut mitt nummer på finn.no, så eg måtte sjekke det opp. Fann annonsa, og det viste seg at selgar ikkje hadde lagt ut nummeret til nokon, men ynskja kun kontakt over mail. Det selgar derimot hadde lagt ut var stedsnavn.
Denne duden ringte igjen dagen etter og skulle framleis kjøpe DS. Han hadde googlet stedsnavn og funnet ut at det kun var 10 husstander som budde der, ergo måtte jo eg veta kven dette var. Øh... det var nå eit par hundre hus der da.
Tredje gongen han ringte, fortalte eg han i ganske klare ordelag kva eg syntes om både han og spelinga hans. Iddjåt!
Ja, nå var de og kikket på vogna, men jeg var ganske klar på at det ikke ble handel uten betaling og så skulle jeg evt høre fra dem i løpet av kvelden om de greide å finansiere den (noe jeg ikke gjorde). Så den ble solgt til en annen i dag :)
Tusen takk for hjelpen! Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne et greit svar i slike kleine situasjoner, men det gikk jo strålende etter tipsene fra dere.
Flott at du fikk solgt til den prisen du ville! :) Folk prøver seg på de utroligste måter. Jeg har til og med fått tiggemail om å gi bort det jeg selger - gratis.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.