Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Erstatte knust telefon?

#1

Apple sa for siden:

Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, flytt gjerne.

Storebror fikk en Samsung galaxy s3mini til bursdagen for to dager siden. I dag hadde han den med til en klassekompis og denne klarte ved et uhell å knuse tlf. Min sønn hadde lagt tlf et sted vennen ikke så, og han rev den derfor ned. Min sønn er dypt ulykkelig og sier mammaen har sagt de skal kjøpe ny tlf. Fikk sms fra mammaen om hva som skjedde og at vi skal finne en løsning.

Tenker ikke at ny tlf er aktuelt. Den har abbonnement, sant at det er billigere å bytte skjerm. Men det jeg lurer på er altså: dersom de tilbyr seg p betale, tar man i mot dette, eller koster man det selv? Det var et uhell og sønnen min hadde ikke fått på bskyttelse på tlf enda. (har bestilt på ebay).

Eller hva er kotymet? Synes det er litt ubehagelig å la andre betale, må jeg innrømme.


#2

Darth sa for siden:

Jeg hadde nok tatt regninga selv - men jeg hadde sikkert også tilbudt meg å betale om jeg var i den andre enden også. Dårlig svar fra meg. ;-)


#3

Puslingen sa for siden:

Eg hadde betalt det sjølv. I mine auge var det eit reint uhell, då kompisen ikkje var klar over at telefonen låg der. Hadde han mista den eller noko, ville saken vært ein anna.

Når det er sagt hadde eg tilbudt meg å betale om ein av mine ungar hadde vært uheldige på denne måten.


#4

tinkadott sa for siden:

Kan deres reiseforsikring dekke dette, siden det ikke var hjemme hos dere?


#5

Bokormen sa for siden:

Hvor mye koster det å skifte glass? Jeg hadde nok gladelig betalt det om mine hadde gjort dette. :jupp:

Vi hadde en episode her med en åtteåring som bevisst sto og ødela en ting, kjørte en spiss gjenstand gjentatte ganger gjennom noe. Da fortalte jeg moren hva som hadde hendt og sa at de måtte erstatte det som ble ødelagt. Etterpå ble jeg nesten overrasket over meg selv, jeg er litt typen til å ikke tørre si ifra og ende opp med å irritere meg over utgiften som hadde fulgt.


#6

~TM~ sa for siden:

Det ville jeg også sjekket ut.


#7

Snippa sa for siden:

Lignende episoder har skjedd med min eldste to ganger sist år. Begge ganger har vi tatt regninga selv.


#8

Apple sa for siden:

Takk, skal sjekke reiseforsikring. Vi betaler nok selv, det var et uhell og jeg synes det er litt kjipt å ta i mot. Samtidig som jeg jo vet at jeg vil betale for mine unger, om de ødelegger. Altså bare fordi jeg synes DET er mest komfortablet.


#9

P.K. sa for siden:

Hadde tatt regningen selv, samtidig tenker jeg at om en av mine ødela noe så ville jeg betalt. Vanskelig det der.


#10

Apple sa for siden:

Når jeg har sjekket på nett har det kostet en snau tusenlapp å fikse. Litt ekstra kjipt siden den er splitter ny.


#11

løve70 sa for siden:

Jeg hadde betalt de selv, eventuelt sjekket om reiseforsikringen dekket. I motsatt tilfelle ville jeg nok også tilbydd meg å betale. Kjipt:(


#12

Neket sa for siden:

Reiseforsikring dekker ikke sånt tror jeg, bare dersom den blir ødelagt av noen andre med vilje. Det var hvertfall det de sa når jeg sjekket for et par år siden. (Europeiske og Tryg).

Jeg hadde nok tatt regningen selv.


#13

oslo78 sa for siden:

Jeg hadde tatt regningen selv - og hadde tilbudt meg å betale dersom jeg var i andre enden. Jeg TROR jeg hadde blitt litt overrasket hvis den andre parten hadde takket ja dersom det var et rent uhell.


#14

Apple sa for siden:

Jeg er også sånn ifht å ta regningen selv. Dog liker jeg ikke folk som dobbeltlommuniserer. Om folk tilbyr seg å betale så forventer jeg at de mener det er greit å ta i mot det de tilbyr. Å tilby bare for å gjøre det, liker jeg ikke.

Jeg tenker at vi ordner det selv, men synes det er vanskelig om jeg møter folk som insisterer. Da blir jeg litt usikker.


#15

oslo78 sa for siden:

Selvsagt er det greit å si ja takk når de tilbyr. Men siden jeg aldri hadde takket ja til det selv, tror jeg som sagt jeg hadde blitt litt overrasket om den andre parten takket ja.


#16

Apple sa for siden:

Selvsagt er tusen kroner også penger, men for meg så handler dette mest om å gjøre det mest "sosialt akseptable", og ikke gjøre det kjipt/ vanskelig for de andre.

Men hund sier hun skal ta kontakt i morgen og at vi finner ut av det. Da sier jeg at vi reparere den og prøver reiseforsikring. Det var uansett dumt av oss å la han ha den med uten beskyttelse.


#17

Lenam sa for siden:

Jeg fikk min på innboforsikringen. Siden både jeg og mannen er Lo-favørmedlemmer så slapp vi egenandel og.


#18

apan sa for siden:

Om de virkelig insisterer slik at dere nærmest ikke blir enige, kan du jo foreslå spleis.


#19

Snuppa sa for siden:

Jeg hadde nok tatt kostnaden selv.


#20

IzziCreo sa for siden:

Så leit! Hadde tatt kostnaden selv, men hadde også tilbudt om jeg hadde vært på andre siden, ja.

Har hørt om mange rare foreldre når det kommer til slikt. Alltid litt kinkig, men her hadde jeg ikke vært i tvil. Insisterer hun så kan du foreslå spleis, som apan nevner.


#21

Anne C sa for siden:

Eldste hadde med sin iPhone på utflukt med familien til en kompis. Kompisen kom til å miste den i bakken og glasset knuste. Begge to var kjempelei seg og gråt og greier. Vi fikk vite om dette når de kom hjem, da hadde kompisen gitt eldste 200 kr for å være med på å dekke glasset. Helt greit synes jeg. Jeg ville ikke bedt om penger, men når han kom med de var det greit nok.


#22

rine sa for siden:

Jeg hadde tatt regninga selv. Rett og slett fordi man selv har ansvar for å passe på mobilen sin. Om man legger den slik at andre uforvarende kan komme borti og rive den ned, har man ikke passet godt nok på.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.