Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Service fra Skatteetaten ...

#1

Agent Scully sa for siden:

Hvis skatteetaten gjør en feil og motregner penger jeg skulle hatt tilbake på skatten mot et krav som ikke finnes, er det da greit at de retter opp feilen ved å sende meg en j***va UTBETALINGSGIRO?

Ja, skatteetaten har bankkontonummeret mitt for å si det slik. Det har de hatt i en årrekke...

Kan noen forberede meg på hva slags bankkontor jeg må gå i (Kan jeg bruke post/bank i butikk f.eks9 og hva jeg må betale i gebyr for å få pengene mine?

:gaah:


#2

Pelen sa for siden:

Du kan gå til posten og jeg tror at de tar ca 75 kr. Surt når de gjør feilen!


#3

Veronal sa for siden:

Har du Skandiabanken? I hvert fall kunne man før sende det inn og satt over på konto kostandsfritt.


#4

Agent Scully sa for siden:

Research tilsier at det er gebyrfritt til egen bank. Men man må innfinne seg i said bank ... Dvs mellom 08 og 15. Så da trekker jeg bare beløpet for tapt arbeidstid, bensin og parkering på neste selvangivelse? :filer:


#5

Najade sa for siden:

Jeg mener at visse offentlige utbetalinger som kommer på utbetalingsblankett var gebyrfrie, deriblant tilgodehavende skatt. Men det kan være jeg tar feil/at opplysningene mine er utdatert.

Surt uansett når du har opplyst om kontonummer!


#6

Agent Scully sa for siden:

Jeg kan legge til at det informative brevet jeg fikk selvsagt ikke inneholdt noe i gaten: "sorry, tabbe av oss, du skal få pengene dine". Det sto bare at motregnet beløp var omdisponert. Og med liten skrift at det omdisponerte beløpet er utbetalt meg.
Men jeg skal altså stå for hele risikoen i forhold til å få omgjort papirlappen til disponibelt beløp. Om jeg hadde vært på ferie i 4 uker nå, hvem hadde fått ta regningen for rentetapet? Og hvis en jævel hadde vært i postkassen min og nappet med seg brevet, hva da? Hverken posten eller bank-i-butikk tar ansvar for utbetalinger i denne størrelsen, men det har visst ikke Skatteetaten tenkt å bry seg om.

Best av alt er formuleringen nederst: "Det er viktig at du oppgir referansenummer når du kontakter oss." De har ikke oppgitt noen saksnummer eller noen saksbehandler. Så da står jeg igjen med fødselsnummeret mitt. Så da skal jeg bruke det hvis jeg vil sende epost til dem, slik de foreslår? :snill:

Nei nei. Jeg må da velge mellom å avlyse linsekontroll eller lunch med venninne for å få gjort dette. Og nei, jeg betaler ikke min skatt med noe som helst glede. Og jeg skal gjøre mitt ytterste på å ikke komme i posisjon for å få igjen penger på skatten - ever.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.