Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hva forventer du av åpningstider som kunde?

Forventer du å få time akkurat da det passer deg?

  • Nei, jeg regner med å måtte bestille time og få da det er ledig.
    78 stemmer
  • Ja, jeg forventer at en nyoppstartet bedrift skal lyster når det passer meg å få time.
    0 stemmer
  • Anneet(kommenter gjerne)
    1 stemmer
#1

Maysen sa for siden:

Dårlig overskirft, jeg vet.....
Her er altså mitt spørsmål for dagen.
Det er følgende scenario:

Nyåpnet salong innen egenpleie er usikker på hva man skal gjøre i forhold til åpningstider.
Man lurer på om man i starten skal ikke ha åpningstider, men strekke seg etter når kundene ønsker timer. Altså ingen faste åpning/arbeidstider, og tilgjengelighet nesten 24/7 for kunden.
Begrunnelse: Man mener at man mister kunder om de ikke får timer når de ønsker det, og for å rekke over flere kunder.
Ulempen her er når man ønsker å kjøre faste åpningtider etterhvert, er kundene allerede "bortskjemte" med at man stiller opp til alle tider, for det passer dem.

Eller kjøre med faste åpningstider, som både de som jobber og kunder kan forholde seg til Åpent dagtid alle ukedager+ langåpent to kvelder i ukenog evnt lørdag.

Dettebygger da på en teroi at kunder som ønsker å bestille timer, ikke forventer at det skal være ledig time der og da, og regner med å forholde seg til en åpningstid.

Er dette forståelig?
Så for å få en liten oversikt over hva et lite utvalg kunder tenker, hadde jeg satt pris på om dere ville dele deres mening her inne.


#2

Frøydis sa for siden:

Jeg ville hatt faste åpningstider.


#3

Kirsebær sa for siden:

Jeg er litt delt i mitt syn der.
Jeg syns alle bør ha faste åpningstider som kommer tydelig fram på alt markedsmateriell. Samtidig vil jeg at frisøren min skal slippe alt hun har i hendene og komme stormende når jeg sier at jeg vil ha fikset håret NÅ. :knegg:

Men sånn generelt tror jeg absolutt på faste åpningstider.


#4

Maysen sa for siden:

Takk for svar:klemme:


#5

Señora sa for siden:

Faste åpningstider med mulighet for noe fleksibilitet. Da føler kunden seg spesiell som blir tatt hensyn til.


#6

Maysen sa for siden:

Jeg skjønner hva du mener ja. Der er utfordringen.
Men som den perfekte kanditaten du da blir, hvis du vil ha time til din frisør, eller til noen du har hørt er flinke, så vener du vel gjerne en dag, to dager eller kanskje en uke på den timen, sant???
(jepp, ledende spm:humre: )


#7

Joika sa for siden:

Ha faste åpningstider. Jeg blir forvirra av de som ikke oppererer med det.... lurer på om de egentlig har noen kunder (dårlig tegn hvis ikke) i det hele tatt. Også syntes jeg det er ok å forholde meg til noen rammer. Vil jeg ha tjenesten, så får jeg det til.


#8

Maysen sa for siden:

Akkurat.
Om det feks er noe som haster, så kan man selvsagt bidra og steppe inn utenfor åpningstid. Men som da en ekstra ytelse og kundebehandling.


#9

Maysen sa for siden:

Ja, det ville nok jeg også tenkt.
Har de ikke nok kunder til å holde åpent til faste tider???


#10

Pelen sa for siden:

Faste åpningstider, men noen litt sene kvelder i uken hadde vært topp for meg.


#11

Kirsebær sa for siden:

Jeg bruker samme frisørsalong på femtende året, så jo, jeg venter til frisøren som er flinkest med krøllete hår kan ta imot meg. :knegg:


#12

polarjenta sa for siden:

Syns det er greiest med faste åpningstider. Men det er også greit om man kan avtale litt utenom, eller om det er et par dager i uken med sen åpningtid.


#13

Malama sa for siden:

Åpningstider.
Og langdager, evt muligeht for en sen time likevel.

Har de ikke fast åpningstid mistenker jeg fort at de ikke har nok kunder til å ha åpningstider/bemanning mer enn nødvendig, og det trekker ikke egentlig opp, nei. Men det må være mulighet til timer på tider av døgnet der vanlige folk ikke er på jobb, ellers funker det ikke for meg.


#14

Ru sa for siden:

Faste åpningstider, gjerne langdag(er), forventer ikke fleksibilitet utover det.
Det er jo en som skal være fleksibel, og det synes jeg ikke stakkaren skal trenge å være for min del.
Men jeg er av kaliberet som tåler å vente.


#15

Malama sa for siden:

Jeg synes heller ikke stakkaren skal trenge å være fleksibel for min del, jeg kan vente, men er det ikke mulig å få time utenom vanlig arbeidstid (for meg) ender jeg antakelilg et annet sted... Jeg kan godt vente en uke eller to på den timen, men det passer meg dårlig å klippe håret onsdag klokken 11, la meg få et kl 18 så er jeg happy. Selv om det er halvannen uke til, greit det.


#16

emin sa for siden:

Faste åpningstider. :nemlig:


#17

Luvi sa for siden:

Jeg stemmer også for fastemåpningstider, da gjerne en dag eller to i uka hvor det er åpent lengre utover kvelden og kanskje lørdagsåpent i tillegg om det er mulig å få til. Det vil jeg tro kommer litt ann på hvor mange ansatte det er.


#18

Katta sa for siden:

Faste åpningstider, ellers tør jeg hvertfall ikke bestille time. Hva om jeg forstyrrer når de egentlig ikke hadde tenkt å være på jobb? Men gjerne åpningstider som ikke er bare i arbeidstiden min, for da får jeg ikke bestilt noen time for å si det sånn. Ikke regn med at det er viktig nok til at folk prioriterer det over andre gjøremål, det må være ganske godt med åpningstid.


#19

Maysen sa for siden:

Tusen takk for svarene dere har gitt.
Vil gjerne ha flere svar jeg, så det er bare å hive seg inn.


#20

Che sa for siden:

Jeg har tenkt at firmaet har vært useriøst om det ikke har hatt åpningstider. Jeg har heller satset på gode muligheter for bestilling av time på nett med oversikt over når det er ledig.


#21

Katta sa for siden:

Jeg rømmer forresten fra firmaer som er for pushy på å skulle booke neste time. Gjerne visittkort og tilbud, men ikke gjør det vanskelig å ikke booke ny time.


#22

løve70 sa for siden:

Faste åpningstider, men selvsagt langåpnet om ikke hver eneste dag, så ihvertfall flere dager i uken.


#23

Teofelia sa for siden:

Faste åpningstider, men langåpent. Egentlig helst hver dag. Jeg for min del hadde vært fornøyd om fast åpningstid var fra for eksempel 14-19. Det er helt uaktuelt for meg å ta fri fra jobb for å fikse neglene eller ta aromaterapi, og det tror jeg gjelder for mange yrkesaktive.

Ergo må åpningstidene gjenspeile kundenes behov. (Mulig kundene har andre behov enn meg altså, men jeg ville tenkt nøye gjennom hva som er fornuftig åpningstid for en slik tjeneste (og sjekket markedet, så klart).

Støtter de som sier at manglende åpningstid høres useriøst ut. Jeg forventer ikke at frisøren eller hudpleieren min skal jobbe utenfor åpningstid.


#24

Katta sa for siden:

Åpent etter lunsjtider og til ca 19 er fornuftig ja, da er det muligheter både for de som vil være der etter jobb og de som vil ha det gjort mens ungen er i barnehagen. Så kan man evt innsnevre etterhvert som man ser når det faktisk brukes.


#25

Bluen sa for siden:

:jupp: Jeg har fått gavekort hos en fotpleier som åpenbart ikke praktiserer faste åpningstider. Av en eller annen grunn har dette bidratt til at jeg har kviet meg for å ta kontakt. Det føles liksom mer forpliktende å måtte ringe og avtale i stedet for bare å stikke innom. Jeg troppet opp der rundt kl. 14 en dag jeg hadde fri - midt på dagen, altså, men sjappa var stengt. Egentlig lurer jeg litt på om etablissementet er liv laga når det er sånn, må jeg innrømme.


#26

Fløyel sa for siden:

Faste åpningstider. Jeg forventer ikke av noen å måtte være tilgjengelig 24/7, folk har gjerne ett liv utenom jobben. "Min" hudpleier har åpent 10-17, 3 dager i uken og 14-20, 2 dager. Ved behov stiller hun også lørdag, men dette styrer hun selv - type når intet annet nytter, høysesong når alle skal ta vinterpelsen eller bryllup o.l. Og for meg er det mer enn nok fleksibelt.

Jeg elsker appen frisøren min er tilknyttet, FixIt, da kan jeg bare gå inn på hennes timelister fra telefonen min og booke meg rett inn der jeg ser det er ledig. Genialt system.


#27

Røverdatter sa for siden:

Jeg har også troen på faste åpningstider sånn at folk bare kan stikke innom. Det går an å være fleksibel for å ta timer utenom åpningstid i startfasen likevel.


#28

Che sa for siden:

Dette har jeg definitivt gått for.


#29

Lille meg sa for siden:

Faste åpningstider. :nemlig:

Gjerne langåpent innimellom og åpent noen lørdager per måned.


#30

Ole Brumm sa for siden:

Fast åpningstid. Med evt fleksible tilbud til spesielle situasjoner.


#31

nokon sa for siden:

Eg liker faste åpningstider og internettbooking. Då kan eg finne den timen som passer meg, eg slipp å sitte på telefon med ein som foreslår timar.


#32

Katta sa for siden:

Man må ikke ha videre åpningstider enn man greier å forholde seg til selv tenker jeg. Ingenting er verre enn å komme til et sted med lapp på døra med at det er stengt idag.


#33

Maverick sa for siden:

Faste åpningstider er finfint, og man skal være veldig klar over hvor pokkerns ødeleggende det kan være å være "on call" døgnet rundt før man begir seg ut på noe slikt.


#34

Maysen sa for siden:

Igjen tusen takk for svarene dere gir.
Det gir meg mye å bygge videre på:klemme:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.