Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Om abonnementer og kampanjepriser

#1

Hyacinth sa for siden:

Jeg mottok regning på videre abonnement på Aftenposten Junior i går. Den var på 625 kroner, og jeg skulle akkurat til å betale da jeg fant ut at kampanjepris for nye abonnenter er 495 kroner. Jeg vet at dette er en fullstendig normal måte å skaffe abonnenter på, men det betyr ikke at jeg liker det. Hvorfor skal trofaste abonnenter alltid betale mer? Jeg er fristet til å avbestille og bestille på nytt (med mindre det kun gjelder første gang), men hvis dette er lov, så irriterer det meg desto mer. Skal det være slik? Er det riktig? Selvsagt er det bare for å tjene mest mulig penger og skaffe flest mulig abonnenter, men er det lureri og mangelfull opplysning for trofaste kunder?

Hadde det ikke vært for at Aftenposten Junior er en sabla god avis, så hadde de mistet meg der, av prinsipp. Jeg har sendt dem mail om hva jeg mener om denne praksisen.

Hva synes du?


#2

Røverdatter sa for siden:

Jeg syns det er helt greit med kampanjetilbud til nye abonnenter. Det irriterer meg ikke på en flekk. Et slikt tilbud betyr at nye abonnenter får en del aviser gratis og det er en grei måte å sjekke ut om man liker produktet. Samtidig får avisen solgt inn flere abonnementer. Liker man det så må man betale fullpris for å fortsette abonnementet. Grei skuring.


#3

GinaK sa for siden:

Man kan jo begynne å lure.
Jeg er medlem av en KK klubb, via tekstmeldinger. Så jeg får innimellom sms om å abonnere til en lav pris. Sist var det kr. 99,- for 6 blader.
I tilbudet stod det at frakten var fri.
Når jeg fikk regningen så sstod det frakt påført. Jeg ringte og sa at det er lurerei så jeg ville avslutte abonnementet. Men da fikk jeg to blader ekstra som kompensasjon så da godtok jeg det.

Når det er i ferd med å gå ut så får jeg regning på rundt 600,- for omtrent like mange blad.. husker ikke lengre. Da ringte jeg for å avslutte abonnementet. Men da fikk jeg tilbud om å få samme abonnement til halv pris da. Jeg sa at når jeg ikke kunne få det i første omgang så kunne det være det samme...

Jeg blir litt irritert av sånt, jeg også.

Mamman til bestisen til minsten jobber i stort bladforlag og hun sier at de sliter skikkelig med bladsalg.


#4

emm sa for siden:

Mitt råd er å ringe og si man vurderer å si opp fordi det blir for dyrt, da får man omtrent alltid et godt tilbud, noen ganger bedre enn nye abonnenter.


#5

Hyacinth sa for siden:

Joda, men det er prinsippet. :knegg:


#6

emm sa for siden:

Enig i det!


#7

Hyacinth sa for siden:

Ingen andre meninger? :tullerdu: Jeg tenkte dette kom til å bli en kontroversiell kjempesak! :knegg:


#8

Pingis sa for siden:

Jeg er enig med Kasia, jeg. Det finnes vel knapt ei abonnementsavis eller -blad som ikke gjør det på denne måten.


#9

Anda sa for siden:

Skjønner ikke helt problemet; introtilbud for å få vist frem varene, deretter full pris. Full pris er alltid det selgere klarer å klemme ut av markedet. Får de ikke solgt nok, senker de muligens prisen, legger ned eller prøver å lage et bedre produkt.

Så satser de på at folk fortsetter, og noen ganger når man ringer for å si opp, så selger de inn til lavere pris nok en gang. Grei skuring, normal tilbud-etterspørsel.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.