Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Reklamasjon, hvor lang tid for å få noe fikset?

#1

mamaria sa for siden:

Jeg har en tørketrommel som er nøyaktig ett år og en måned gammel. For et par uker siden sluttet trommelen å gå rundt, og ergo får den ikke lenger tørket klær.
Trommelen er kjøpt på Lefdal. Nå er det jo sånn at man først må ringe nummeret som er oppgitt for det og det hvitevaremerket på Lefdal sine sider, og så skal de igjen ta kontakt med reparatør. Jeg ringte Torsdag forrige uke, og det ble antydet at reparatør kom til å ringe, antakelig påfølgende dag.
Jeg har sendt Mail i dag tidlig, uten å få svar. Må ringe og purre i morgen.

Men altså, hvor lang tid godtar man at det tar å fikse en defekt vare? Jeg har ikke tenkt å være veldig raus med tida kjenner jeg. Å henge opp en diger sokk og undertøysvask for sju mennesker er mildt sagt tidkrevende.


#2

gullet sa for siden:

Kan du møte opp i butikken og be de om å ringe?
Eller er det sånn trykk 1, trykk 2 når du ringer?

Jeg hadde ikke gitt meg og hadde vært rimelig forbannet på den første jeg hadde fått tak i. En uke er jo altfor lang tid på tilbakemelding.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.