Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

#1

Sola sa for siden:

Jeg skal ha flybillettertil min datter, og jeg får mye bedre pris når jeg søker gjennom skyscanner. Jeg har sjekket dette flere ganger i dag, og plutselig så får jeg på sas.no opp at det ikke er flere billetter igjen på den ene avgangen jeg ønsker. På skyscanner får jeg ikke beskjed om dette. Er det trygt å bestille gjennom skyscanner som sender meg videre til travellink? Eller kjøper jeg en billett som egentlig ikke er ledig? Litt kjipt siden min datter skal reise alene. Har ikke lyst at hun skal havne opp i altfor mye rot på sin første flytur alene.


#2

maggypop sa for siden:

Såvidt jeg forstår, har disse selskapene kjøpt opp en del av setene, så det kan godt hende Skyscanner/Travellink sitter på billetter til den avgangen selv om SAS opplyser at det er fullt.
Når det er sagt har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for å ikke handle slike billetter igjen. Skjer det noe uforutsett er det ingen hjelp å få fra Travellink. Da vi skulle reise til USA i vår, oppdaget vi ca en uke før avreise at fornavn/etternavn var byttet om på to av billettene, og det viste seg helt umulig å rette opp i. Travellink kunne ikke endre dette, og selv om vi ringte SAS/United, ville ikke de gjøre noe heller. Ingen kunne opplyse om hvorvidt dette ville være et faktisk problem, så vi hadde noen hektiske dager. Av Travellink fikk vi bare beskjed om å ta kontakt for å diskutere tilbakebetaling.
Nå endte vi opp med å reise allikevel, og alt gikk selvsagt fint og flott. Noen kommentarer fra de som sjekket oss inn til de ulike destinasjonene, men ikke mer enn det.
Men usikkerheten som fulgte med gidder jeg ikke utsette meg for en gang til. Heretter kommer jeg bare til å kjøpe billetter direkte fra flyselskap.


#3

Fløyel sa for siden:

Vi har reist med Travellink, ikke noe problem. De kjøper de billigste setene på flyet, du må dermed ta til takke med det setet du får. På lengre flyvning ville jeg derfor ha vurdert god seteplassering kontra pris. Vi fikk sitte sammen, men fikk ikke bytte seter.

På seat24.no fikk vi velge seter selv.


#4

Sola sa for siden:

Hun skal fly innenlands alene så setet spiller ikke så stor rolle. Jeg ville jo bestille fra sas direkte men det var ikke ledige billetter den dagen. Foretrekker absolutt å bestille direkte hos flyselskapet.


#5

Ellisiv sa for siden:

Jeg tviler på at operatørene har kjøpt seter av flyselskapet. Det skjer ytterst sjeldent, og så godt som aldri med sånne små aktører.

Mest sannsynlig så er det sånn at de ikke har direkte link mot flyselskapet, tilgjengeligheten er ikke til enhver tid oppdatert. Hvis du prøver å bestille da, vil du komme helt til siste siden der du klikker på bekreft, før du får melding om at valgte pris ikke er tilgjengelig.

Sykt irriterende, men dessverre veldig vanlig hos de mindre aktørene spesielt. Flypriser er ferskvare.


#6

Sola sa for siden:

Men når man har betalt og fått billetter på mail da har man fått plass på flyet går jeg ut fra?


#7

Ellisiv sa for siden:

Da er plassene i boks ja.

:jupp:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.