Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

"Et øyeblikk, så setter jeg deg over.."

#1

MokkMokk sa for siden:

...eller rettere sagt; "et øyeblikk, så skal jeg prøve å sette deg over". :rolleyes:

Dette hører jeg ikke så rent sjelden i sammenhenger der jeg ringer med offentlige kontorer, sykehus, legesentre, o.l. Og det hender forbausende ofte at disse viderekoblingene mislykkes med glans. Gjerne flere ganger på rad. Er det virkelig SÅ vanskelig å lære seg denne funksjonen? Det er forøvrig nesten utelukkende snakk om kvinnelige "oversettere". (Noe som får meg til å tenke tilbake på grunnskolen og kvinnelige lærere som i 95% av tilfellene måtte be om "mannehjelp" for å få satt på en videofilm. :humre: )

Idag da jeg ringte med sykehuset, støtte jeg på nok en dame som tydeligvis syntes dette med viderekobling var litt vrient. Hun skulle sette meg over til en annen avdeling, og hadde vel tenkt til å fortelle vedkommende ved denne avdelingen hvem jeg var og hva mitt ærend var før hun koblet meg over. Vel, det gikk tydeligvis skeis, for jeg fikk servert et par høye pipelyder som tydeligvis var hennes mislykkede forsøk på å viderekoble linja mi, etterfulgt av kortversjonen om meg og mitt ærend. Er det mulig. :hehehe:

Hva er deres erfaringer rundt dette? Noen som har en god "feiloversettingshistorie"? :knegg:


#2

Eria sa for siden:

Jeg blir like fortvilet hver gang jeg ringer lånekassen og etter 45 minutter kommer frem til en saksbehandler. Etter å ha sagt kjapt det jeg ringer om sier de nesten uten unntak "Du, jeg setter deg over til en annen avdeling..."

Resultatet er en av 3 muligheter:

  1. "Du er nr. 24 i køen."
  2. "Det er for tiden stor trafikk, og alle våre kundebehandlere er opptatt. Du må ringe igjen senere"
  3. Istedet for å viderekoble, legger neket på.

#3

Señora sa for siden:

Jeg har :juhu:

Jeg jobbet på et kundesenter og hadde en illsint kunde på telefonen som hadde fått en regning fra oss på 700.000 kroner mot normalt 1000 kroner :knegg:.

Selvfølgelig var dette feil, så jeg la meg langflat i telefonen og beklaget det jeg kunne. Regningen skulle selvfølgelig krediteres, og jeg skulle lage ny. Ingen problem.

Men mannen gav seg ikke, han var sintere og sintere, og langet ut om alt han hadde hørt om firmaet osv. osv. Etter mye om og men ville han snakke med sjefen min, for jeg var selvfølgelig en udugelig fjott :roll:.

Da jeg skulle sette han over til sjefen trykket jeg på feil knapp.... Jeg la på.

Du kan tro sjefen var høy i hatten da hun ringte mannen opp igjen for å beklage igjen. :glis:


#4

Søster sa for siden:

Jeg klarer å sette over en telefon, problemene hos oss er somregel at de som skulle svare ikke er der de var sist jeg så dem..


#5

Nenne sa for siden:

Jeg gidder ikke å prøve en gang jeg. :lat: Hvis noen ringer til meg om noe jeg ikke kan noe om får de ringe via sentralbordet til rette vedkommende.


#6

Mei sa for siden:

Jeg har lært av mine (andres?) feil og spør alltid om direktenummeret før jeg blir satt over.


#7

MiaPia sa for siden:

Mamma og pappa har et slikt fantastisk system hjemme. En vanlig samtale vil da gå som følger, mellom meg, lillesøster Liv (som sitter på datarommet, ved hovedtlf) og mamma i stua.
Jeg: Hei det er MiaPia det her, er mamma hjemme.
Liv: Joda, hun er det, vent litt skal jeg sette deg over. Maaaaammmmmmmmaaaaa, jeg setter over tlf.
(masse trykking, piping og enda litt mer febrilsk trykking)
Liv: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jeg får det ikke til
Jeg: ok, men prøv en gang til
(masse trykking, piping og høylytte stønn fra Liv)
Liv: nei, du får ikke snakke med mamma, send henne ei mld eller ring på mobilen hennes hvis du MÅ snakke med henne.

Kan for ordens skyld nevne at Liv er i beste fjortis/pubertet....


#8

Ru sa for siden:

Jeg jobber veldig mye med telefoner, og en ting er sikkert; det er ganske lett å få en viderekobling til å gå skeis, SPESIELT om man har callsenterløsninger som ikke tillater å hente tilbake anropet ...

(Men jeg pleier å gi direktenummeret før jeg setter over, i tilfelle rottefelle.)


#9

Inagh sa for siden:

Vel, jeg skjønner dem godt, jeg...

Hilsen resepsjonisten som heller tok den bærbare og løp inn på kjøkkenet, i stedet for å forsøke å sette kunden direkte dit. :knegg:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.