Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Erfaring med Onecall?

#1

Frost sa for siden:

Jeg har Telenor og er fornøyd med dem. Nå snuser jeg litt på familieabonnement til Onecall. Er dette på høyde med Telenor?


#2

millact sa for siden:

Veldig fornøyd, men byttet til Telenor igjen da jeg fikk abonnement og telefon via jobb.


#3

ming sa for siden:

Vi er veldig fornøyde med OneCall. De har de billigste abonnementene til vår bruk. Vi vurderte familieabonnement., men ser at ungene bruker telefonen for lite til at det vil lønne seg. De har abonnement som koster 49 i måneden. Bruk over det kommer i tillegg, men de har aldri kommet over 100 kroner i måneden, så da er det billigere med enkeltabonnementer, har vi funnet ut. De er ikke på nett på telefonene sine, og bruker mest Skype og chat for å snakke med venner, så da brukes telefonen i hovedsak til å ringe meg og mannen.


#4

Fløyel sa for siden:

Veldig fornøyd. Har full pakke til ungene. 298,- pr mnd, fri ringing, sms og mms + 5GB datatrafikk.


#5

oslo78 sa for siden:

Veldig fornøyd. Vi har enkeltabonnementer og betaler samlet sett ca 180 kr i måneden for tre mobiler.


#6

Katta sa for siden:

Fornøyd. Jeg har det vanlige abonnementet + kontant bonus til ungene (da har de 50 kr i mnd i utgangspunktet som legges til autobmatisk og gratis hver mnd, jeg kan fylle på med mer ved behov). Det holder foreløbig. Når ungene begynner å bruke telefonen mer etterhvert vil jeg kjøpe familieabonnement.


#7

Chablis sa for siden:

Halvfornøyd, sliter litt med dekning + at jeg synes kundeservicen er helt håpløs.


#8

Snuppa sa for siden:

Vi har bare hatt det i 2 mnd, men er fornøyd sålangt. Grei kundeservice når vi har hatt behov for det. Familiepakka til oss 2 voksne og 1 11-åring.


#9

Niobe sa for siden:

Jeg var misfornøyd begge gangene jeg hadde OneCall. Veldig mye dårligere dekning (samme hva reklamen sier), og rett som det var mistet jeg dekningen helt.


#10

millact sa for siden:

Jeg synes kundeservice var bra.


#11

Dansma sa for siden:

Bra kundeservice.
Vi har enkelt abo og har aldri hatt problemer med dekningen


#12

Fløyel sa for siden:

Vi har aldri hatt problem med dårlig dekning.


#13

LilleLeo sa for siden:

Jeg har egentlig vært veldig fornøyd, i hvertfall prismessig, men dekningen er jeg ikke alltid like imponert over.


#14

Katta sa for siden:

Det er vel samme dekning som Telenor, er det ikke? Her i området har netcom bedre dekning, men ille er det ikke.


#15

Molly sa for siden:

Kanskje dekningsproblemene er størst der Network Norway-nettet brukes?


#16

Bayone sa for siden:

Fornøyd når vi endelig fikk det igang. Slet lenge med kundeservice for å få endret noen fødselsdatoer som ikke stemte overens med navnene når vi skulle bytte fra telenor. Tror jeg brukte chatten 5 ganger og alle gangene fikk jeg lovnader om at NÅ var alt i orden :snill:


#17

oslo78 sa for siden:

Aldri slitt med dårlig dekning jeg heller.


#18

mrc sa for siden:

Nettopp. For dem som i hovedsak er i kontakt med Telenor-basestasjoner er det nok sjeldent noe problem, men det er mange som opplever dårlige talekvalitet, brudd og dårlig dekning når telefonen går over til "deres eget nettverk". Faktisk kan det være en ulempe å "være sentralt", ettersom det da gjerne er større sjanse for at de har egne baser....

Og har de fått 4G? Sist jeg sjekket, i fjor høst, hadde OneCall enda ikke 4G. De har også lavere 3G-hastighet enn Telenors egne kunder når Telenors 3G-nett brukes. Og der man får 3G på Network Norway-nettet, har det tradisjonelt vært langt lavere hastigheter enn hos tElenor/Netcom.

HD Voice har de vel heller ikke. Må egentlig si at jeg ble overrasket over hvor stor effekt HD Voice i realiteten hadde. Merkes godt når man snakker med folk som er på mobilnett eller mobiltelefon uten støtte for HD Voice.

Det har vært en del snakk om at det OneCall sier i deres reklamer - om at det er det samme, bare billigere - på disse elementene som datahastighet, talekvalitet, dekning osv. ikke stemmer.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.