Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Norwegian

#1

Amic@ sa for siden:

Hva syns dere egentlig om Norwegian? Personlig så syns jeg veldig synd på selskapet, og håper virkelig de får alt på track med sine nye fly snart! Og jeg skjønner jo at folk blir frustrerte når fly gang på gang blir forsinket, men likevel så syns jeg det blir for mye sutring og klaging.

Reiste selv med Norwegian til New York i høst. 2 timer forsinket bortover, men så en flott flight med nytt herlig fly. Tilbake ble det over 5 timer forsinkelse, men for kr 2000 tur/retur så er det vel ikke noen tragedie?! I tillegg sendte vi inn et skjema vedr forsinkelsen i etterkant, og fikk faktisk kr 1000 tilbake. Så reisen kom på 1000 kroner! Jeg er veldig fornøyd!

Når folk bestiller billett med Norwegian så tar de jo en sjanse i og med at de ikke har samarbeid med noen av de større flyselskapene. Og man betaler, ofte, mye mindre og i tillegg får man direktefly! Har man egentlig så mye å klage på?

Personlig kommer jeg til å fortsette å fly Norwegian. Ja, de er et billigselskap og man får det man betaler for. Samtidig får de meg fra A til B og det er jo det jeg ønsker!


#2

frukt sa for siden:

Jeg har ikke reist så veldig mye med Norwegian, men har bare gode erfaringer. De gangene det har vært forsinkelser har det vært pga. av været som regel. Servicen er myyye bedre enn hos andre billigselskaper som Ryanair f.eks. Herregud så sure kabinbesetningen var der! Kommer ikke til å reise med de igjen.


#3

Hyacinth sa for siden:

Jeg har alltid vært fornøyd med Norwegian, men jeg synes problemene med Dreamlinerne er intet mindre enn en skandale. Pinlig. Dessuten vet jeg ikke om jeg tør stole på denne flytypen. Hva når problemene først dukker opp i lufta?


#4

Kirsebær sa for siden:

Jeg reiser ofte med Norwegian når jeg skal reise i frobindelse med jobben. Da reiser jeg kun med hånbagasje, og da er Norwegian veldig kjekt.

Skal vi reise hele familien så foretrekker jeg å bruke flyselskap der man automatisk får med bagasje, og kan velge seter og slikt. Da betaler man litt ekstra, men jeg liker det bedre enn å velge det som "ekstra" når man flyr med Norwegian.

Jeg har aldri opplevd store forsinkelser med Norwegian.


#5

Tangerine sa for siden:

Jeg har nettopp valgt seter hos Norwegian. Til hele familien. :jupp:


#6

Luftslottet sa for siden:

Jeg syns Norwegian er veldig deilige å forholde seg til.
Slipper å betale for bagasje når jeg ikke skal ha med, kan kjøpe ekstra når jeg skal ha med mye. Billige billetter, ofte avganger, direktefly.

Litt trange seter, javel, men jeg pleier ikke å fly langt. Jeg har som regel uansett ikke tid til å drikke noe kaffe på flyet. :småbarnsmor:


#7

Kirsebær sa for siden:

Men nå er det så stor trafikk på norwegians sine sider at jeg ikke får bestilt billetter. :leppe:


#8

Bokormen sa for siden:

Vi fløy Dreamlineren i sommer, og vi elsket flyet. :hjerter: Vi hadde billetter på en ordinær rute, men plutselig var flyet byttet om gitt. Alt klaffet, vi dro til rett tid og datt ikke ned. Underholdningsbiten var genial, vi merket ikke noe til ungene hele turen. :p


#9

Hyacinth sa for siden:

Og dremlineren er helt trygg? Jeg stolte på Norwegian, men vet ikke om jeg tør det nå lenger. Hva når første dreamliner går i bakken? Hilsen Flyskrekk.


#10

Ellisiv sa for siden:

Norwegian er gull når alt funker. Spesielt når man skal fra A til B på en rute der de går direkte.

Men så blir de bare armer og bein og fullstendig ubehjelpelige når ting går galt, det være seg dreamlinere med oppstartsproblemer, dårlig vær, streik, askesky, ja i det hele tatt.

Årsaken er flerdelt: De er et lite selskap som har vokst veldig fort, og så tror de at de enda kan flyte på sjarmen. Det kan de ikke. De har ikke egne ansatte på stasjoner rundt forbi heller, og det er ikke til å komme forbi at ansvarsfølelsen for passasjerene ikke helt blir den samme da. De, altså både egne ansatte og handlingsselskapene de benytter, er ofte ferske = liten erfaring til å takle uforutsette hendelser.

Og så det som etter min mening er deres største problem: De er et enestående selskap, de er ikke noe nettverkselskap, ingen alliansepartnere. Funker som en kule det, når de er et lite selskap som flyr punkt til punkt reiser. Men de har jo vokst og vokst og vokst, og liker å leke med de store nå. Men uten samme sikkerhetsnettet som de store har. Og da kan det fort gå på trynet.

Jeg håper de klarer seg gjennom problemene de har nå, og lærer av dem. De har litt å gå på når det gjelder å ta passasjerene sine på alvor.


#11

Lisa sa for siden:

Jeg betaler heller mer og flyr andre selskap når jeg har anledning til det. Selv om jeg ikke har flyskrekk slik jeg hadde tidligere er jeg mer avslappet med en stab kabinansattte der mer en en ansatt har erfaring (norwegian bruker jo stort sett kun trainees og det synes jeg er ganske merkbart i forhold til f.eks SAS eller BA).

Når det er sagt, jeg flyr mye norwegian og har også vært oppe i en Dreamliner. Faktisk den første ruten de fløy i Europa som var mellom London og Gardermoen. Det var jo en fantastisk opplevelse selv om det ikke var så lett for en person som meg å ikke tenke på alle problemne med flyet. :knegg:


#12

zinatara sa for siden:

Her vi bor har den lokale flyplassen flere direkteruter til utlandet med norwegian og da er det mer fristende enn å mellomlande andre steder for å komme seg til disse stedene. Jeg har hittil ikke hatt noen problemer og har vært fornøyd med service. Ellers sammenligner jeg priser og hvor praktiske avgangstidene er når jeg skal velge flyselskap.

Jeg kan ikke si jeg var like fornøyd den gangen vi fløy charter med norwegian. Da ble det bare tull med setereservasjonene slik at folk ikke fikk sitte sammen med dem de skulle fly med. Jeg fikk ikke spise på flyturen fordi jeg satt 20 rader fra mann og barn med en baby på fanget og mannen og ungene fikk mat som var frossen i midten.

Jeg ser at det folk klager mest på er at de ikke får informasjon og det syns jeg forståelig. En ting er å takle forsinkelser, noe annet er å ikke vite hva som skjer og hva man skal forholde seg til.


#13

Elisabet sa for siden:

Vi har reist med dem hele familien, men bare inne Europa, og vi har vært veldig fornøyd. Så kommer garantert til å reise med dem igjen også. Jeg synes ikke det gjør noe at det koster ekstra for bagasjen, men det er i alle fall rimelig å kjøpe ekstra bagasje hos dem i forhold til andre selskaper som tar betalt for bagasje.

Norwegian er tydeligvis populære blant folk ennå, for når de la ut nyttårssalget sitt nå så sliter de med nettsiden pga. for stor pågang. Så folk vil tydeligvis veldig gjerne fly med dem.


#14

Hondacrv sa for siden:

Ein må ikkje betale ekstra for seter hos norwegian. Me har reist med dei mykje i Europa, og det har aldri vore forseinka.


#15

Einhyrningur sa for siden:

Innenlands må man det, i hvertfall. Jeg bestilte billetter i går og kunne reservere seter mot et tillegg på rundt femti kroner per sete.


#16

zinatara sa for siden:

Vi betalte for setereservasjoner når vi reiste med dem til Gran Canaria for et par måneder siden. Ikke aktuelt å ikke sitte samlet når vi har med barn.


#17

Niobe sa for siden:

Jeg har vært godt fornøyd med Norwegian, men aldri flydd lenger enn til Kanariaøyene. Da ble jeg forresten veldig dårlig under flyturen, og fikk veldig god hjelp av kabinpersonalet.


#18

løve70 sa for siden:

Er det noe nytt hos Norwegian at man ikke lengre trenger å betale for å booke seter? Det hadde isåfall vært fint:)

Jeg har reist mye med Norwegian, men da bare på kortere reiser innenfor Europa. Har til og med reist med Dreamlineren helt uten problemer. Det var en meget behagelig flight;)

Stort sett har det vært lite forsinkelser og jeg benytter Norwegian de gangene de er billigere/har bedre reiserute enn SAS/KLM.

Er ellers veldig enig i at de rett og slett må bli mer profesjonelle. Ellers tror jeg ikke de vil overleve dessverre:(


#19

millact sa for siden:

Har ofte hatt forsinkelser med Norwegian, men liker dem likevel.


#20

Sneglo sa for siden:

Reiser stort sett alltid med de.
Kommer såpass mye billigere utav det enn med SAS.

Da jeg reiser stort sett Bergen-Oslo, så er det flust av avganger å velge mellom. Og Norwegian har knapt vært forsinket der, SAS derimot, vel de har vært forsinket de 4-5gangene jeg tok de. :p

Har reist med Norwegian til Krakow, uten problemer. Og skal reise med de gjennom startour til Tenerife i vinterferien, så håper det går fint også.

Når jeg reiser sammen barna bestiller jeg alltid sete, for jeg vil ha garanti på at jeg får sitte sammen barna. :) Reiser jeg alene er det ikke så nøye.


#21

Stjerneskuddet sa for siden:

Vi fløy med de i desember og alt gikk knirkefritt. De var meget punktlig og ventet på oss som ikke var det.... Vi reserverte seter mot 69kr pr pers, men vet ikke om det var nødendig? Turte ikke noe annet. Veldig enkelt med bagasje også.
Det bør ikke være store problemet å bli flinkere på kommunikasjon og de gikk ut og sa at dette skulle skjerpes inn.


#22

Lavender sa for siden:

Jeg synes selskapet har vært uheldig. Men de behandler ikke, eller informerer ikke passasjerene sine godt. Vi reiser med Norwegian innland og noen ganger til sør Europa. I fellesferien har vi opplevd SAS like billig til sør Europa.

Jeg reserverer ikke seter. En bestilling, og eller med samme etternavn, bruker å bli plassert sammen. Jeg reiste med tre barn fra Trondheim og fikk sete 10 rader foran barna, ikke noe problem å få byttet med en mann som var blitt plassert ved siden av tre småjenter. Jeg fikser sånt lett selv.

Jeg kommer ikke til å reise langdistanse med Norwegian på lenge. Pga forsinkelsene og at de ikke har noen allierte. Men det frister å fly Oslo - Los Angeles direkte og billig.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.