Jeg får muligheten til å importere SIM-kontakter, men på SIM-kortet ligger det jo ingenting for dette er jo et bittelite nano-simkort som ikke kan brukes i min gamle telefon.
Og jeg kan synkronisere kontaktene mine med Outlook, men der har jeg jo bare epostadresser.
Og kundeservice på chat er såklart stengt, og jeg akter da ikke å måtte oppsøke NetComs fysiske butikk for å få til dette vha en kom-i-gang-tjeneste som de reklamerer for, eller må jeg det?!
Jeg kan jo selvfølgelig legge inn alle 250 kontakter på nytt da, men det er jo bare dritt!
De hadde noe som heter KontaktSync, men den tjenesten avluttet de i høst! Her er svaret fra NetComs FAQ: Med vår tjeneste Kom-i-gang kan du enkelt overføre dine gamle kontakter, meldinger og bilder fra din gamle til din nye telefon.
Gå til nærmeste NetCom-butikk for å få hjelp til å overføre data fra din gamle til din nye telefon. Vi gjør oppmerksom på at våre butikker tar betalt for denne tjenesten. Her kan du lese mer om Kom i gang.
Husk at også de fleste nye telefoner automatisk tar backup når du synkroniserer disse med en datamaskin. Se brukermanualen til din telefon for nærmere informasjon. Vi anbefaler deg alltid å ta backup av telefonen din, man vet aldri når man mister eller blir frastjålet telefonen.
De skal med andre ord ikke gjøre en dritt uten å ta betalt for det!
Klarte sjøl nemlig! Endte opp med å sette nanosim-kort sånn ca midt på der det store sim-kortet skal sitte på Nokia'en. Og jammen fikk jeg såpass kontakt at jeg fikk kopiert alle kontakter fra enheten og over på sim-kort og voila! Det enkle er ofte det beste!