Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Vente en uke med å få kjøpet hevet?

#1

Luvi sa for siden:

Hadde du akseptert det?

Jeg er litt usikker på hva jeg synes er greit, kjenner at jeg ikke er helt fornøyd med dagens situasjon.

Kjøpte ei bukse i slutten av august, den revnet noe etter knappe 4 uker. De fikk mulighet til å reparere den. Jeg fikk buksa tilbake først etter 4 uker og reparasjonen så noenlunde ok ut, men ikke optimal. Jeg godtok det like vel, synes det så ut som de hadde fått lagt en ganske pen søm. Vel hjemme ser jeg at det er ikke bra gjort i det hele tatt, det var sydd på en ny jeansbit på baksiden slik at de mer eller mindre skjulte revnen med å sy den fast.

Vel, uansett. For noen dager siden oppdager jeg at den holde på å revne i skrittet og tenker at dette holde ikke. Jeg vil heve dette kjøpet, de får ikke sydd dette tilfredstillende. Jeg drar til butikken pg legger frem buksa. Vedkommende er enig i at dette er det ikke noe vits i å reparere. Hun spør om jeg har kvitteringen, noe jeg så klart har. Hun tilbyr meg en tilgodelappe, noe jeg høflig avslår, jeg vil ha pengene tilbake.

Øh, pengene tilbake? Nei, DET lar seg ikke gjøre, kan hun fortelle. Jo, det gjør det vel, sier jeg. Nei, da måtte hun få mulighet til å forsøke å reparere buksa en gang til først. Da sier jeg at hun ser vel selv at de ikke får reparert buksa slik at den blir i original stand? Nei, men det sier ikke forbrukerkjøpsloven heller, sier hun. Nei, den sier at varen skal bli så god som ny, det blir den ikke når den har revnet i materialet. Nei, da måtte hun ringe sjefene, og de er borte hele uka på messer og innkjøp og kommer ikke tilbake før på mandag. Da skal hun høre med de hva de synes. Jeg ba henne deretter notere kontonr mitt og sa jeg vil ha pengene ført over dit.

Er det greit å måtte vente en hel uke med å få beskjed hva sjefene mener? Det er en klar reklamasjon, det var hun selv enig i. Buksa burde egt vært erstattet den første gangen, det er mi mening. Nå er det ikke snakk om mange tusen her, nærmere bestemt 1399,-, men å måtte binde pengene mine der er ikke aktuelt. Er det jeg som er vanskelig når jeg vil ha pengene tilbake og egt ville ha der gjort der og da? Jeg hadde aldri tatt inn varene til kundene mine for så å gi beskjed om at vi får se hva vi får gjort, men du må vente en uke....


#2

Lavender sa for siden:

Du er ikke sær. Buksa skal bli som ny, erstattes med samme vare eller du kan heve kjøpet. Alt for mange kan liksom ikke utbetale, bare tøys.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.