Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

#1

Tussilago sa for siden:

Minstejenta på snart 7 år har klart det igjen. Hun elsker å trykke på mobiltelefoner og har restartet min mobiltelefon et par ganger det siste året. Nå har hun selvfølgelig tuklet med min Kindle!

Jeg oppdaget det tilfeldigvis med at jeg fikk en mail fra Amazon om at det ikke var dekning for mitt kjøp... jeg hadde jo ikke kjøpt noe. Men det hadde visst hun! På min Kindle var det lastet ned en bok fra Amazon om "Economic Health" ettellerannet til 784kr. Nå viste deg seg at det ikke var dekning på det kortet som er knyttet til Amazonkontoen (heldigvis) så det er jo ikke trukket noe ennå. Men det ser ikke ut som det er noen angreknapp inne på Amazon som gjør at jeg kan stoppe kjøpet :vetikke:

Er det noen som bruker Amazon mye som kjenner til hvordan jeg kan gjøre det? Eller må jeg la de trekke pengene, og så evt. sende en mail for å få angret kjøpet på et vis? Hadde det vært en bok til 50-100kr, så hadde det ikke gjort så mye, men 784kr for en bok jeg ikke trenger... ikke interessert :niks:.

:hjelp:


#2

Tallulah sa for siden:

Du kan vel angre kjøpet fra selve kindlen?


#3

Tussilago sa for siden:

Kan jeg?
Må sjekke det. Den ligger jo allerede der da...


#4

Maverick sa for siden:

Og så akkurat Economic Health, da. Vakkert ironisk. :knegg:

:dakars:


#5

Esme sa for siden:

Og så tror jeg at du kan angre på nettsiden deres, logg inn og under nedtrekksmenyen velger du Manage Kindle. Da ser du en liste over kjøpte bøker og så velger du under nedtrekksmenyen Actions... der finner du Return for Refund.


#6

Tussilago sa for siden:

Finner nedtrekksmenyen, men det står ikke "Return for refund" der. Kan jo slette boken, men det hjelper jo ikke.

Er det forskjell på digital orders? Det er der jeg finner bestillingen, ikke under "orders listed by date". Tror dette blir vanskelig jeg.

Boka heter "Handbook of Health Economics " - jippi! Og var dyrere i Kindleversjon enn vanlig bok.


#7

Candy Darling sa for siden:

Jeg kjøpte en bok jeg hadde fra før, men oppdaget det for sent til å angre med det samme. Jeg sendte en mail til support, og de tilbakeførte med én gang. Bare send en mail og forklar hva som skjedde.


#8

Tussilago sa for siden:

Ser på Hjelp funksjonen at det skal finnes et return for refund valg under Actions, men det står ikke det hos meg. Mulig fordi kjøpet ikke er gjennomført (betalt)?

Jeg skal sende en mail og høre. Må jo gå an å angre på dette.

Min Kindle har i alle fall fått passord - og skal gjemmes unna for minstedatteren.


#9

Tussilago sa for siden:

Sendte en chattemelding med ordrenummer - fikk svar etter 1 minutt, og nå er boken fjernet fra min Kindle og ordren er kansellert :):):). Kjapp service får en si.


#10

Teofelia sa for siden:

Det er lett å angre på bokkjøp. Jeg kjøpte en gang en bok, leste én eller to sider, fant ut at jeg hadde kjøpt noe helt annet enn jeg trodde og fikk uten problem hevet kjøpet.

Jeg antar at det er en tidsgrense og grense for hvor mye man kan lese før man ikke får byttet, dog.


#11

Spoon sa for siden:

Så bra det ordnet seg!!!


#12

Candy Darling sa for siden:

Ja, jeg synes generelt servicen er fantastisk på Amazon. :hjerter:


#13

Tallulah sa for siden:

Så bra du fikk fikset det! Og litt av en bok, da. :humre:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.