Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Restaurantavbefaling i Trondheim

#1

Bayone sa for siden:

På lørdag hadde vi utdrikkningslag for søsteren min i Trondheim. En veldig flott dag med mye gøy og kos.

Til kvelden hadde vi bestilt bord på Cafe Nyfiken ved Solsiden. Vi var 15 stk. og hadde fått meny på forhånd og beskjed om å forhåndsbestille siden vi var så mange. Når vi ankommer så er ikke noe klart, så vi må stå og vente i et kvarter, varmt og trangt venteområde men greit nok. Når vi så får satt oss må vi vente 20 min. før noen kommer bort til bordet. Vi bestiller Prosecco til alle som starter. Mens vi venter på den kommer kelneren bort og sier at de beklageligvis ikke har kalv som halvparten av oss har bestilt. Så da må vi bestille på nytt, greit nok det også, selv om det er uprofft når vi har forhåndsbestilt. Proseccoen kommer etter 20 min, sammen med hovedretten :rolleyes: Det var jo bestilt som "forrett" og var ikke beregnet til indrefilet som de fleste nå hadde. Vi spurte om å få bestille vin til maten, jada det skulle vi få bare vent litt. Så begynner han å servere hovedrett. Vi hadde også bestilt litt forskjellig tilbehør, chips, ovnsbakte poteter, grønsaker de kom ikke til maten. Så da satt vi der med en indrefilet, ikke tilbehør og ikke bestikk. Det går 5-10 min før tilbehøret kommer og da er det stort sett feil alt. De bare slenger litt forskjellig potet på bordet, ikke spurte de hva enkelte skulle ha heller. Grønsakene kom aldri. Da ber en av oss om å få snakke med noen som har ansvar der, det skal vi så klart få. Det kommer aldri noen. Nevnte jeg at vi ennå ikke har fått bestilt drikke til maten :ironisk: Etter enda litt tid går en bort til baren og sier at vi ennå ikke har fått bestilt noe drikke, det skal hun fikse med en gang. Etter 10 min. kommer hun og tar drikkebestilling, da er alle ferdig med hovedretten. Drikken kommer ikke. Ber igjen om å få snakke med noen som har ansvar der, jada ikke noe problem kommer straks. Men kommer aldri! Nå har vi vært der i to timer, fått ett lite glass Prosecco og mat som ble kald mens vi ventet på tilbehør. Nå har kelneren begynt å gå store omveier for å ikke gå forbi bordet vårt :rolleyes: Vi hadde forhåndsbestilt dessert også, den så vi heller ikke noe til. Nå tar ei ansvar og sier fra at nå gidder vi ikke sitte der lenger, vi har tenkt å gå og har ikke tenkt å betale for så slett service. Ja, da må han snakke med sjefen først. Lykke til, det hadde vi prøvd i en time men ikke fått til. Etter 5 min kommer han tilbake og sier at det er greit men vi må betale for drikken, dvs. ett glass hver. Greit nok. Makan til slett service har jeg aldri opplevd. Når vi går har de ennå ikke tatt av bordet selv om vi var ferdig å spise for en halv time siden.

Og det var ikke bare oss, de sto og kranglet på mange bord gjennom kvelden. Det var heller ikke stappfullt der så det skulle ikke stå på at det var for travelt.

Det ble et minnerikt utdrikkningslag for å si det sånn ;) Kommer ikke til å glemme det restaurantbesøket med det første.


#2

Ruslebiffen sa for siden:

:eek:

I alle dager, så ekstremt dårlig. Jeg har spist der en gang, og jeg oppfattet betjeningen som fraværende, men ikke i nærheten av det du beskriver. Maten var helt grei. Jeg må også si at konseptet irriterer meg grenseløst; grunnpris for meny og så betaler man ekstra for enkelte retter pluss tilbehør til hovedretten. Jeg synes det er en litt snikete måte å prise maten på. :rolleyes:


#3

Filifjonka sa for siden:

:skremt: Så gjennomført elendig!


#4

Anda sa for siden:

Det der hadde jeg også avbefalt, altså. Jøsses.

Du bør legge det inn på Tripadvisor også.


#5

vixen sa for siden:

Jeg har vært der en gang og var veldig fornøyd! Det var travelt, men fikk god service og nydelig dessert. Dette hadde jeg klaget på i ettertid skriftlig tror jeg.


#6

Bayone sa for siden:

Vi skal klage til ledelsen ja. Skal legge inn i på Tripadvisor også. Det hele ble bare så surrealistisk. Det var litt sånn at vi trodde det ikke gikk an å bli så dårlig.


#7

Magica sa for siden:

Shit, så kjipt. :(


#8

Teofelia sa for siden:

Nei, så kjipt. Vi har vært der flere ganger og alltid vært fornøyd, men det har vært med bare familie og utenom rushtrafikken.


#9

venla sa for siden:

Æsj, det var kjedelig. Har opplevd lignende på andre restauranter i byen etter å ha forhåndsbestilt og det er utrolig surt når sånt skjer. Har vært på Nyfiken med både 2 og 50 andre uten å ha opplevd noe lignende som dere opplevde.


#10

Libra sa for siden:

Jøss, for en opplevelse. Lurt å sende skriftlig tilbakemelding. Har vært der en gang, etter å ha fått det anbefalt. Det var fullpakket restaurant, servitørene var imøtekommende og effektive, fikk god service og utrolig god mat.


#11

Bayone sa for siden:

Vi hadde også fått den anbefalt derfor var det ekstra kjedelig når det ble sånn. Det var ikke full restaurant så det var heller ikke noe unnskyldning. Og vi så at det var mange som var missfornøyde. Betjeningen virket veldig lite rutinerte og noe av det som provoserte mest var at de sa de skulle fikse alt men det skjedde ikke noe. Ingen beklagelse eller noe.


#12

Che sa for siden:

Jeg har lunsjet der endel ganger og vært fornøyd. For noen uker siden var jeg der for vin ig litt dessert. Jeg var ikke fornøyd da, for servicen var treg. (Og sjokolafekaken jeg kjøpte var veldig stygt lagt opp) kan det være de har hatt utskiftninger av personalet?


#13

Libra sa for siden:

Det høres nesten sånn ut. Vi var der i slutten av januar i år.


#14

Tjorven sa for siden:

Jeg synes ofte at en del restauranter kan bli litt kjipe når man kommer en stor gjeng, men dette høres virkelig ut som en "all time low".


#15

emm sa for siden:

Ny eier eller kanskje ny betjening? Synd det ble slik!

(Ser på nett at både styret og daglig leder ble skiftet 1. Feb i år)


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.