Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hvor klager man på postbudet?

#1

Polyanna sa for siden:

Jeg har gått halvannen uke og ventet på et VELDIG viktig dokument som ble sendt i Posten til jobben. Det skulle selvsagt blitt sendt med sporing, sånn i etterpåklokskapens lys, men hvor vanskelig kan det være å få en A4-konvolutt fa a til b, liksom?? :gaah:

Uansett, i dag var den kommet i retur til avsender, stemplet "adresse ukjent". Selv om adressen er både riktig, lett å lese og den samme adressen vi får mye annen post til. Med godt merket postboks. :gaah:

Så, hvor klager man? Jeg har jo lyst til å få hendene i postbudet og strammet ham opp selv, kjenner jeg. :humre:



#3

Polyanna sa for siden:

Jeg vet de har et klageskjema, altså. Jeg lurte egentlig mer på hvordan jeg sikrer meg at postbudet faktisk finner postkassen vår. :gaah:


#4

Observatøren sa for siden:

I hvilken rekkefølge har avsender satt opp adressen?

Postens maskiner sorterer linje for linje, og om avsender har satt ditt navn øverst (før evt firmanavn) sjekker de navnet ditt mot adressen, hvis du ikke står der kan det være den blir avvist...


#5

Sir Limpalot sa for siden:

Tja, som alt annet med posten om dagen stikker man vel innom nærmeste Rimi og kjefter opp en skoleungdom i post-skranken som hverken har peiling på hva du snakker om eller noen som helst makt til å gjøre noe med det....


#6

star sa for siden:

Jeg hadde visst også flyttet da jeg ventet på 2 pakker fra USA. Navn og adresse var skrevet riktig på pakkene. Klagde først til post i butikk, men de hadde ikke noe å si. Klaget så til posten, men de lot saken være og bad meg klage hvis det skjedde igjen :gal:
Var ikke imponert.


#7

Polyanna sa for siden:

Firmanavn
Adresse
Postnummer og sted.

Helt korrekt, mao.

Og det HJELPER ikke at akkurat da jeg var ferdig med å formulere klagen på skjemaet deres, så kræsjet nettsiden deres. :gaah:


#8

Observatøren sa for siden:

:knegg:
Unnskyld. Men vi opplever så mye rart med posten at dette bare føyer seg inn i rekken.


#9

zinatara sa for siden:

Etter å ha drevet nettbutikk hjemmefra har jeg opplevd mye rart fra posten, både når det gjaldt forsendelser hit og pakker jeg sendte fra meg. Blant annet pakker som ble liggende på post i butikk uten å scannes og så ble sendt i retur uten at det sto på sporingen at den hadde kommet frem og mottaker fikk beskjed. Jeg opplevde også en gang å få en pakke i retur fordi adressen ikke var kjent, da dobbeltsjekket jeg hos mottaker og klagde i posten. Da fikk jeg sende den på nytt uten å betale porto og heldigvis kom den frem da. Men jeg husker at hun jeg sendte den til sa at de hadde problemer med dette og at de ofte fikk purringer på regninger de ikke hadde fått.

Jeg har også opplevd at de har skrevet at jeg ikke var hjemme når de skulle levere pakker på døra og jeg vet at jeg var hjemme hele dagen. Ikke hjalp det å klage heller, for jeg måtte uansett møte opp på postkontoret og hente dem.

Og rett før jul fikk jeg utlevert en pakke som ikke var til meg på postkontoret. Den var i noenlunde rett størrelse i forhold til det jeg hadde bestilt, så jeg oppdaget det ikke før jeg åpnet den og fant ut at det var helt andre ting oppi. Og disse tingene hadde en mye høyere verdi enn det jeg hadde bestilt. Dersom jeg hadde vært uærlig kunne jeg sikkert beholdt varene, for de ante jo ikke hvem de hadde gitt pakken til. La oss si det sånn at de var veldig glad når jeg kom tilbake med den, for de hadde visst lett igjennom alle hyllene sine mange ganger. Men det burde jo ikke være mulig når de har strekkodelesere.


#10

Einhyrningur sa for siden:

Sender man inn klage får man bare svadasvar. :btdt: Her toppa det seg når postbudet signerte for å ha forsøkt å levere Kindle på døra, men vi var ute i hagen hele dagen uten å se han.

Hva med å ligge på lur bak postkassa?


#11

Fløyel sa for siden:

Jeg sender stadig klager til Posten.no, og får svadasvar tilbake. Siste klage var så lite pedagogisk og så full av sinne så den siste måneden har det faktisk gått veldig fint.

Jeg tok til slutt bilder av de aktuelle postkassene (for de hevdet at det var vår feil siden kassene mest trolig var dårlig merket), så bilder ble avfyrt med spørsmål om HVOR godt kassene måtte være merket for at ansatte i posten skulle klare å lese. Her snakker vi STORE bokstaver på laminerte A4 ark. det rant over når passet til naboen havnet i vår kasse, dagen før vi dro til USA og skulle oppbevare posten 1 måned på postkontoret. Vi får stadig purringer på regninger vi aldri har mottatt. Helvetes monopolbedrift

Så joda, jeg har fylt ut mang en skjema med tordentaler. - Lykke til. :blomst:


#12

Einhyrningur sa for siden:

"Jeg vil klage på at pakker som er sendt som brev uten sporing ofte er ødelagte når de kommer fram."

"Dersom vi skal hjelpe deg trenger vi sporingsnummeret."

:herregud:


#13

Ru sa for siden:

Jeg fikk SMS fra Posten lørdag kl 16:30 om at det var kommet pakke til meg.
Mandag fikk jeg 2.varsel, så jeg turde ikke annet enn å slippe alt annet og hente den så fort som råd.


#14

-ea- sa for siden:

Hehe, Ru, det har jeg også opplevd. Best å følge med på nett selv, når man har bestilt noe og fått sporingsnr fra avsenderen.

Dette har forresten rammet meg/jobben andre veien, altså positivt. Vi sender stadig store, tunge ting med posten/Bring. En gang jeg ventet på en fraktregning på noe som var sendt og ringte "norge rundt" (ja, man blir jo satt over til den ene og andre og tredje og...) så sa de at den var ikke registrert på riktig vis (av deres eget postbud) så vi kom dessverre ikke til å få noen faktura på frakten. Den historien har muntret oss opp i et par år nå - vanligvis koster en slik frakt et par tusen.


#15

Cuyahoga sa for siden:

Jeg har klaget til Posten noen ganger. Post som ikke kommer fram, post som stadig leveres feil, bud som påstår de har vært på døra men at det ikke var noen hjemme og har vært rimelig irritert.

Men de der fullstendig ukonstruktive svadasvarene man får tilbake bikker meg kjapt over fra irritert til frådende. :gaah: "Du får ikke posten din sier du? Det er sikkert upraktisk ja. Si gjerne fra om det skjer igjen."


#16

Bomull sa for siden:

Posten har fått et par skyllebøtter her og. Vi får nesten konsekvent naboens post i vår kasse og jeg er driiiiiiitlei!!! Postkassen er godt merket og det bor ingen jækla "Hansen" her, ikke i fjor, ikke før sommeren, fortsatt IKKE. Det er ikke min oppgave å sørge for at naboen får posten sin heller. Åh, jeg blir sprø av det!


#17

Pelle sa for siden:

Vi bor i en vei som heter nesten det samme som naboveien. Himla praktisk. Ergo får vi stadig posten til de som bor på samme nummer i den andre veien. Innmari kult da jeg ventet på en bursdagsgave bestilt fra USA, og posten da sendte hentemelding til den andre adressen (ikke bare lagt i feil postkasse, men reelt feiladressert). Og flere purringer. Og de som bodde der ikke gjorde noe med det, så posten sendte alt i retur til USA etter 3 uker, og jeg måtte betale porto.

Da fikk jeg faktisk tilbake penger fra posten, etter ørten runder der de understreket at JEG måtte huske å sette på korrekt adresse når jeg bestilte ting. (For jeg vet jo ikke hvor jeg bor, liksom).

Får fortsatt de andre sin post, så hvor mye de får som egentlig skal til oss aner vi ikke.


#18

Guava sa for siden:

Vi har fått de posttjenestene vi har valgt gjennom politikerne. :nemlig:
At kvaliteten daler er ingen bombe med tanke på valgene som er tatt.

Men klag ja. Det vil i alle fall bety nok en anmerkning i statistikken og det er viktig.


#19

Divine sa for siden:

Nå avslører jeg min uvitenhet, men har dette vært et viktig tema i valgkampen(e)? Og hva har blitt ment/sagt/gjort?


#20

Fløyel sa for siden:

Mener du at det er den BlåBlå regjeringen som er årsaken til all feillevert post?

Litt forunderlig egentlig - for postservicen her har vært like dårlig i de 12 årene vi har bodd her. Fint om du kan utdype dette ja.


#21

Hjertensfryd sa for siden:

Ringer til distribusjonen dersom eg skal klage på noko. Då får eg tak i dei som kjører posten her.


#22

Guava sa for siden:

Det er ikke den blåblå regjeringen som har skylda nei, men det er valg som er tatt politisk helt fra nittitallet og til nå.

Å drive med distribusjon av brevpost i et land som Norge vil aldri bli lønnsomt. Distribusjon av pakkepost er lønnsomt, men er nå i stor grad utskilt fra brevpostvirksomheten. Hvilke posttjenester landet skal ha har i stor grad vært politisk styrt. Effektiviseringen som er helt nødvendig for å holde prisene nede går på kvaliteten løs. Maskiner som leser adresser er ikke mennesker. Lite krav til dem som ansettes, få faste stillinger, stadige kutt osv gjør at veldig få har erfaring, postbud har ikke lenger en fast rute og sorterer egen post.
Det er rett og slett en annen virkelighet enn det var på nittitallet og det er en konsekvens av politiske bestemmelser og av at vi ikke lenger sender noe særlig med brev, men samtidig vil ha lave priser på tjenesten.


#23

zinatara sa for siden:

En gang skulle vi ha oppbevaring av post. Da fant de ut at de skulle gi oss posten allikevel, så vi kom hjem til en stappfull postkasse. Dagen etterpå kom det en sånn oppbevaringskonvolutt til oss. Oppi den lå det et enkelt brev adressert til en annen person der vi klart kunne kjenne at det lå et eller annet slags bankkort el. oppi.


#24

Dixie Diner sa for siden:

Tror jeg skal sende en mail og SKRYTE av vårt postbud. Inntil nå nylig hadde vi kun "17" på vår postkasse. Ikke noe navn, ingenting. Bare tallet 17 (kjøpte ny postkasse i fjor). Allikevel har vi så og si aldri opplevd noe feil med posten. Av og til, om jeg er hjemme (er jo i permisjon nå) og postbudet ser meg i kjøkkenvinduet, kommer hun gjerne og ringer på for å levere posten personlig, selv om den passer nedi postkassen. :D

Men ja, klag! Herremann, at det går an. Hører stadig mye dritt om Posten. En periode, for et par år siden, ble pakkene mine sendt til nabokommunen, så jeg måtte hente dem der. Til slutt eksploderte jeg, sendte en skikkelig sinnamail og har ikke opplevd det siden.


#25

Effie sa for siden:

Eg sendte ein ganske hyggelig klage til posten rett etter me flytta hit for nokre år sidan, (me fekk ikkje hentelappar, men stakk innom post-i-butikk alikavel til slutt og fekk pakkane våre.) Då fekk eg to veldig sinte blokkbokstavutskjellingar på post-it lappar frå postmannen i postkassa, men direktenummeret hans og beskjed om at om eg ville klage måtte eg ta det med han. :D Men då hadde han i det minste funne postkassa mi, så eg var nøgd. Har fått alt eg skal (som eg har visst om), sidan.


#26

-ea- sa for siden:

Apropos, en fb-venn postet en klage-på-posten-status her en dag, som ble en lang tråd fra han og andre som en gang var stolte ansatte i Posten.
Jeg synes dette utsagnet fra en kommentar passer bra:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.