Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Henvendelse angående hyppig parkering

#1

apan sa for siden:

Jeg har tatt i bruk appen til EasyPark, og betaler parkering med denne der det er mulig. De siste par månedene har jeg jevnlig frekventert parkeringen til et større bygg nede i sentrum (men jeg har også brukt appen et par andre steder). Bygget inneholder mange forskjellige virksomheter, men hovedsakelig ulike helseforetak (spesialister, akupunktur etc).

Idag fikk jeg en mail fra en herre i Easy Park. Subject på mailen var "Parkeringer" (veldig lite beskrivende). I mailen skriver han at dersom det er i jobbsammenheng jeg parkerer (hvor? Det skriver han ingenting om), vil det lønne seg å opprette en firmakonto.

Jeg forstår selvsagt at det blir logget at jeg parkerer og hvor jeg gjør det, jeg kjenner likevel at jeg synes dette var en sær henvendelse. De aller fleste som parkerer på dette stedet jevnlig vil jeg tippe går til en eller annen helsevirksomhet i bygget. Man kunne jo se for seg at de ikke ble så veldig glade for en slik henvendelse, dersom anledningen til at de frekventerte bygget var vanskelig nok i seg selv?

Selv har jeg ingen problemer med det, annet enn at jeg vurderer å sende et sært svar.

Hva tenker dere?


#2

Anda sa for siden:

Ved nedlasting og før bruk av appen skal det være brukervilkår og informasjon i fht behandling av personopplysninger.

De har plikt til å informere deg (på forespørsel) om hva de har lagret av opplysninger om deg. De kan kun behandle det de har samtykke fra deg til (det skal stå i brukervilkårene). Så om du vil følge opp dette, så skriver du til dem og ber opplyst hva de har lagret om deg.

Og så vil de sikkert hevde at dersom du parkerer så ofte på deres steder, så vil det lønne seg å tegne et eller annet abonnement - så de gjør deg bare en tjeneste. Elns.


#3

nokon sa for siden:

Eg har brukt appen ein gong på ein parkeringsplass og fått same e-post, så eg tipper det er ei standardgreie dei sender ut til alle kundar. Eg stussa på at det stod namnet på personen og ikkje firmanamnet i avsendarfeltet og sletta e-posten, sjølv.


#4

apan sa for siden:

De har sikkert alt juridiske på plass altså. Jeg synes bare at henvendelsen var merkelig.


#5

Lykken sa for siden:

Jeg synes det er helt greit, informasjon om at en annen løsning kan være lønnsomt for deg.


#6

Candy Darling sa for siden:

Jeg tror ikke det går på lokalisasjon, kun en generell henvendelse - eller til nød basert på frekvensen din. Vi har hatt EasyPark gjennom jobben, og de er ganske sugne på å få til firmakontrakter - naturlig nok.


#7

Tjorven sa for siden:

Jeg sitter ofte på "den andre siden", og vi ser på det som god kundebehandling når det er mulig å tilby deg en løsning som gjør at du sparer penger samtidig som "vi" får en mer lojal kunde.

Mest trolig har de sitt på det tørre og at du har godkjent dette når du tok i bruk appen, men det er helt klart lov til å spørre hvor mye data de har om deg (og når du spør kommer de til å anta at du er jurist .... markedsavdelinger er ofte bare sånn middels glad i jurister).


#8

apan sa for siden:

Jeg reagerer kanskje mest på at avsender er et privat navn, ser uproft ut. Og subjekt "Parkering". Hva med noe mer beskrivende; "Interessert i firmaavtale?" eller noe?


#9

Tallulah sa for siden:

Da hadde jeg garantert slettet den før jeg hadde åpnet den. Jeg syns dette er helt greit, både med "personlig" henvendelse og tilbudet for øvrig.

"Firmaavtale" kan jo dreie seg om hva som helst. Men han kunne godt spesifisert subjektet litt mer enn bare "parkering", det er jeg enig i.


#10

nokon sa for siden:

Akkurat det reagerte eg og på. Det var ein slags crossover mellom personleg "brev" og reklame som var veldig underleg der. Men eg har som sagt bare brukt appen ein gong, så eg trur det er noko dei har sendt ut til alle som har registrert seg.


#11

Timar sa for siden:

Jeg syns også det hørtes ut som en veldig uproff henvendelse.

Jeg bruker selv easypark, og kan ikke huske å ha mottatt en slik mail. Sjekka mailboksen nå også, og ser at jeg kun har mottatt julemail, kvitteringer og svar på klage fra easypark.


#12

mrc sa for siden:

At det er med et personlig navn som representant for bedriften, er vel nettopp for også å vise at det er en mer direkte henvendelse og ikke bare "en masseutsendelse". Her vil man vel for firmaer trolig ha en person som er "account manager" for selskapet. Så stusser egentlig ikke på den biten heller...


#13

Acsa sa for siden:

Jeg fikk også den e-posten etter å ha bare brukt appen én gang. Men ja, til å være så standardisert er det rart at det ser så uproft ut.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.