Jeg er ikke den som bruker å klage på, eller fortelle andre hvor dårlig noe er, men helgens opplevelse var så absurd, at jeg bare må.
Vi var rundt 20 stykker som skulle på kurs. Det var bestilt rom, alle måltider, konferanserom etc.
Hotellet hadde fått ettrykkelig beskjed om at vi hadde en nøtteallergiker med oss, som var hyperallergisk, så han kunne IKKE ha nøtter i samme rom som seg.
Dette ble medelt på mail en uke før vi kom, samt muntlig på morgenen den dagen vi kom.
Da vi kom til middag fredag kveld - var det første som møtte oss en salat med nøtter i.
Nøtteskålen fra frokost sto fremme - med tallerken over.
Dessertbordet var fult av kaker med nøtter i.
Okay tenkte vi - en tabbe, det kan skje.
Men det samme gjentok seg til frokost, lunsj og middag lørdag, samt frokost og lunsj søndag. Pluss at det ble servert nøttemix i buffen utenfor konferanselokalet 2 ganger lørdag, og søndag greide de å sette inn en nøtteskål OG eplekake med nøtter inne i lokalet vi hadde kurs.
Når vi kommenterte det, og sa fra, ble det trukket på skuldrene.
Søndag hadde en av oss denne samtalen:
"Det er nøtter i disse salatene, vi kan iKKE ha nøtter i rommet!"
Servitøren svarte "de er ikke i rommet, de er i maten" :eek:
Maten med nøtter i ble ikke fjernet.
Vi hadde også med oss noen som skulle ha glutenfritt og noen som skulle ha melkefritt.
Glutenfritt brød kom frem først etter at vi maste.
Melkefritt smør sto mellom de to pakkene med vanlig smør, i en slik tre-eske, så den kunne de jo ikke spise av. Det var heller ikke merket, vi måtte ta opp eskene fra boksen for å se hva det egentlig var.
At rommene var kalde, vinduer knapt mulig å åpne, senger ble ikke oppredd, glass ble ikke byttet ut etc, det kunne vi ha levd med.
Maten var heller ikke bra, og det ble servert det samme til middag fredag, lunsj og middag lørdag og lunsj søndag. Nesten ikke grønnsaker, og all maten var ekstremt salt.
Men alt det er egentlig filleting i forhold til det med nøttene. Det ble ikke tatt alvorlig, og vi følte at de bare trakk på skuldrene og ikke forsto alvoret.
Det er det som er så sjokkerende. De bare trakk på skuldrene og forsto ikke alvoret.
Og han det gjalt var en ung mann som syntes det hele var kjempeflaut. Det var vi andre i gruppen som måtte gå inn og sjekke matsalen før vi kunne sende inn han.
Jeg har klaga på tilsvarende på bardøla, og nektet å betale full-pensjon, all den tid det ikke gikk an å spise maten. Her beklaget de i det minste, og kverulerte ikke da jeg nektet å betale.
WTF? Bor på en helt annen kant av landet, så det ville neppe falt seg å overnatte på dette stedet uansett, men fy søren!! Jeg håper hun som arrangerte dette får en klekkelig god forklaring og unnskyldning, og at gildet ikke skal betales til fulle. Avbefaling er helt klart på sin plass her.
Slike tilbakemeldinger er jo kjempeviktig å få for hotellet tenker jeg. De har høye tanker om kvalitet utad, så da er det jo skikkelig ille at de er så ille. (De hadde jo Gordon Ramsay på hotellet for noen uker siden) - Hotelldirektøren er utdannet kokk selv - så litt ære bør de ha i det.
Og at hotellsjefen er kokk vises IKKE i maten altså. Kjøtt, kylling og saus var så salt at jeg hadde ikke nubbsjans til å spise det.
Det var grønn salat til alle måltider, men kun grønn salat, og den ene kvelden var den så ille at vi ikke greide å spise den.
Søndag til lunsj var det brokkoli og blomkål, da holdt vi på å forgå av glede. ;)
Det føltes som om de lagde en diger porsjon av forskjellige salater og diverse på fredag, og serverte det hele helgen. (De gjorde sikkert ikke det altså..)
Men det med nøttene var jo virkelig det verste.
Det er klaget fra de som arrangerte. Og kjenner jeg de rett så er det en saftig klage også. ;)
Jeg fløy med SAS i forrige uke, Amsterdam-København. Det ble opplyst på høyttalerne at de hadde en svært allergisk person ombord så vi måtte ikke åpne peanøtt poser (fikk heller ikke utdelt). Så der tok de det høyst alvorlig.
Oj, oj, ja, nei, jeg er litt tom for ord her. Dette var virkelig sjokkerende. Dere hadde jo både sagt ifra i god tid og alt; slik at de i verste fall kunne ha sagt at beklager, dette får vi ikke helt til. Når det i tillegg ikke blir tatt alvorlig og nærmest latterligjort...Håper du vil følge opp her med hva som kom ut av møtet.
Vi har også negative erfaringer med dette hotellet. Vår kontaktperson har også hatt tilbakemeldingsmøte på mer enn en times varighet, så da har de tydeligvis ikke lært så mye av å ha oss som kunde.
Skriv om dette på Tripadvisor. Var inne der og sjekka, og så at hotellet var inne og svarte på alle skriftlige tilbakemeldinger, så kanskje det når frem.
Det var 10 meter kø i baren da vi var der på konferanse. :hehehe: vi skrev det på kontoen for oppstartstrøbbel.
Men jfr. denne tråden har de jammen meg nok av oppstartstrøbbel å ta tak i ...
Veldig dårlig lunsjbuffetlogistikk er min opplevelse derfra. Maten var grei, men de ansatte visste ikke noe særlig om maten som stod framme.
Jeg tok det for å være innkjøringsproblemer.