Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Autotrekk på MasterCard i US Dollar

#1

amo sa for siden:

Jeg har sannsynligvis gått i den klassiske fellen som til stadighet er oppe i Forbrukerrådet. Jeg betalte porto for noe vidunderpiller i april under 100 norske kroner. Det kom aldri noe før måneder etterpå. Nå i høst hagler det inn bokser med kostilskudd i postkassen min, uten avsender eller kontakt. Kun en boks i pakken uten følgebrev. I dag oppdaget jeg at det var trukket ca. 2 * 600 kr. ( eller det var trukket i usd) i måneden siden juli, altså ca. 7200 kr. Banken hadde reklamasjonsskjema og mente det var mulig å få pengene tilbake, men det kunne ta tid. Er det noen her som har opplevd å fått pengene tilbake?


#2

Timar sa for siden:

Så lenge det går via Mastercard vil jeg tro det er ganske lett å få igjen pengene. Det er jo pga slik svindel det anbefales å bruke kredittkort.

Jeg har selv opplevd at visakortet mitt har blitt brukt i utlandet. Jeg visste ikke hvordan de hadde fått opplysningene, men ble oppringt av banken pga mistenkelige handlemønstre og de sperret kortet så fort de fikk tak i meg. Jeg fikk igjen disse pengene uten problemer.


#3

amo sa for siden:

Xxxx fingrene for at det går greit. Men jeg må anmelde, og anmeldelsen må ligge ved reklamasjonsskjema. Anmelder jeg de som står på kontoutskriftet for ulovlig trekk fra mitt kort? Det er visst en matbutikk i USA......ååååå jeg er så frustrert nå.


#4

zinatara sa for siden:

Så kjipt. Jeg opplevde for mange år siden at det ble trekt ca. 3000 kroner fra kontoen min og det var visst en pokerside på nettet som hadde gjort det. Jeg hadde ikke spilt poker eller noe som helst annet, så jeg måtte få nytt kort og klagde på trekket.

Det tok noen måneder før jeg fikk pengene tilbake. Men fikk faktisk mer tilbake enn det som var trekt pga. valutakursen.


#5

Timar sa for siden:

Jeg ville anmeldt de som står på utskriften, amo, men lagt ved all info du har om selskapet du handlet av.

Krysser fingre for at det ordner seg!


#6

Nenne sa for siden:

Sørg i hvert fall for å sperre kortet.


#7

MrsH sa for siden:

Dersom du har betalt med kredittkort skal det holde å kontakte utsteder, så skal de refundere uten videre prosess. Uansett ville jeg deaktivert kortet og bestilt ett nytt.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.