Dyreparken vs. Legoland

Hønni sa for siden:

Hva velger vi og hvorfor?
Hvor bor vi?

Vi har gratisbilletter med Stena Line og kjører gratis med tog.

Lykken sa for siden:

Jeg kan ikke uttale meg om Legoland, men vi har nettopp vært i dyreparken for andre år på rad. Vi synes dyreparken er flott, veldig mye forskjellig å se og oppleve, både eksotiske dyr, Kardemomme by, villmarksrute, bob, hinderløype, badeland, Sabeltanns verden, mating av tigre, tømmerstokken, lite tivoli m.m.
Altså en ganske variert park. Sabeltannshowet på kvelden fikk vi desverre ikke billetter til i år, men så det ifjor og syntes det var veldig stemningsfullt og vellaget, sent på kveld.

Mams sa for siden:

Jeg ville nok valgt Dyreparken hadde jeg vært dere.
Med tanke på alderen på barna deres.

Legoland er fint for gutta deres, men jeg personlig synes Dyreparken er bedre når de er såpass små. (elt er relativt)

Men Legoland er også et fint sted altså, mine unger syned dt er morsomt å gå og glane på legobyene, og alt annet som er bygget opp.
Men det er litt mere hektisk i Legoland, men igjen det er min personlige mening.

Så t toget til Kristiansand og en svipptur med StenaLine.

cilen sa for siden:

Dyreparken er helt topp!

Hønni sa for siden:

Kan vi klare oss med en dag i Dyreparken, eller bør man ha to?
Hvor bor vi? Det er jo høysesong og dyrt!

Mams sa for siden:

Jeg vil absolutt anbefale 2 dager, man rekke rikke hele parken på en dag om man ikke vil hoppe var noen steder eller ha turbofart gjennom parken.

Første gangen vi var der lå vi på hotellet på andre siden av veien i forhold til Parken (husker ikke hva det heter).
Hotellet var på mange måter veldig bra, men rommene var tragisk små.

Andre gangen lå vi på campingplass (med campingvogn), og det var MANGE som lå der i telt. Så telt er et alternativ.

Ellers har man jo overnattingsmuligheter i parken, det koster endel.
Men kankje det er litt billigere på slutten av sessongen.

Har du gutter med dilla på Kaptein Sabeltann så er vel juli mest aktuell, for jeg tror det er da de har foretilling.

cilen sa for siden:

Det er jo kjempekoselig å bo i Kardemommeby, men det er nok ikke ledig.. Det hotellet for barn på utsiden ser også knallfint ut, men aner ikke hva det koster. Vi bodde hos Nabojenta, du får spørre henne hva hun tar for bed&breakfast.. hihi

For oss holder det alltid med en dag, litt fordi 12-åringene kan gå litt alene. Da fikk de med seg tivoliet som ikke vi ville på. Badeland kuttet vi ut i år. Hvis man bare kommer seg avgårde tidlig så har man jo hele dagen der. Tømmerrenna tok vi bare en gang, det er så lang kø, og så var vi lenge i Kardemommeby, for det syns Maisi er gøy. Fikk også med oss showet med Sabeltann. (nede i "byen"). Og vi fikk med oss alle dyra.

Lykken sa for siden:

Hehe, der har vi en historie kan du si, men skal ikke ta hele nå.
Jeg anbefaler ikke Roligheden Apartments som var forholdsvis rimelig, men vi heiv oss rundt og fikk byttet da vi kom fram, fikk tilbake pengene for en natt (bestilte to). Møkkete, små ett-og toromsleiligheter i en trist grå murbygning i et bolig-og industriområde, uten særlig reelle ute-leke-sittemuligheter. Jeg trodde vi skulle bo på Roligheden familieleiligheter som det var bilde av på internettsiden, og det var et mye hyggeligere sted, tror jeg, men dyrere, fra kr 1800 pr. natt.
Vi endte opp på Isefjær Naturistsenter...fniiiis, sammen flere eldre, skravlete nudister. Billige, svært enkle hytter uten vann og do med felles do-og dusjhus. Nydelig utsikt over fjord og en liten strand og fiskemuligheter (hadde vi hatt tid). Ca 15 min fra dyreparken. Det er dyrt og vanskelig med overnatting. Ifjor bodde vi i Søgne på andre siden av Kr.sand på Åros Camping, helt greie små hytter på et fint campingområde ved sjøen med strand, lekeplass, liten butikk, basseng og lite spisested/bar. Men måtte kjøre ca 25-30 min til dyreparken. Vi har dratt sammen andre og et lite poeng for oss er å sitte ute sammen etter leggtid for voksenhygge.
Man bør ha 2 dager.

-ea- sa for siden:

Er enig med de som mener at Dyreparken er best for de minste. Vi var der i fjor og det var helt topp for Pip. Var der i to dager og enda var det en del ting som vi hoppet over. Bl.a. så vi ikke kveldsshowet.

Overnatting i Kardemomme by er dyrt. Vi bodde på Barnas Sommerhotell i Kr.sand, tror det er studenthybler om vinteren. Rimelig og greit.

I år var vi i Legoland, og da bare en dag. Det er mye fint der for alle aldersgrupper, og aktiviteter som passer også de minste. Jeg syns det var bra at det var så mange forskjellige tog, båter og bilbaner, så ble det ikke så stor kø på hver enkelt aktivitet.

Siden vi ikke orker å stresse for å se "alt", men lar det gå i Pip sitt eget tempo, så har vi omtrent halve Legoland til gode til en annen gang.

Maz sa for siden:

Vi bodde på Noas Ark hotellet vis-a-vis Kaptein Sabeltanns verden. For små fans var det stort å se "Den Sorte Dame" seile forbi balkongen.

Det var herlig å bo i gangavstand til parken og kunne stikke tilbake for det vi trengte.

Vi var i parken i 4 dager og synes det var passe. 2 dager hadde krevd et høyere enn ønsket tempo. Vi var der under Dyreparkfestivalen med et litt anderledes program.

Susse sa for siden:

Kommer nettopp fra Legoland og det var en stor skuffelse ! Kø, kø og attter kø. Oppskrytt etter min mening også, ungene var vel forsåvidt fornøyd, men det var igrunn mest pga legoen de kjøpte på vei hjem derfra.
Dyreparken er kjempeflott ! Vi har bodd på Rica Dyreparken, Noas ark :) To dager er absolutt det beste om en skal få tid til å kose seg.

Filifjonka sa for siden:

Dyreparken og Legoland er fint begge deler, men i juli er det kø, kø, kø begge steder dessverre. Var nettopp i Dyreparken, og syns den er betraktelig mindre sjarmerende når det er så stappfullt av folk.

Zip sa for siden:

Vi har lurt på å reise til dyreparken nesten år.
Hater egentlig kø, kø og kø men så er det en som er veldig interessert i Sabeltann her så da burde vi vel få med oss forestillingen. Går vel bare når det er kø og kø der....hmmm.

Legoland har vi også tenkt til men venter 3-4 år :jupp:

Snippa sa for siden:

Dra 3 dager i øsregn til Dyreparken, slik vi gjorde i år, og jeg garanterer null kø på samtlige aktiviteter :knegg:

For å være alvorlig: jeg ville dratt til dyreparken med barn i den alderen deres er. Mange ting for større barn i legoland.

Maz sa for siden:

Noen som vet om Legoland i Windsor er like køpreget? Det ser jo faktisk bedre ut enn det orginale.

Jeg anbefaler å sjekke ut dyreparkfestivalen om dere har eldre barn. (ca siste uke i juni). Det er før Sabeltannforestillingen, men veldig mye ekstra som skjer, og det var gøy å se på prøvene også. Og sjørøveropptoget (som nesten regnet vekk var stas) Langemann, Pelle og Benjamin var greie karer.

Og sabeltann var akkurat skummel nok.

Det er mange slags verksteder, men dyrepasserskolene virket å være toppen av lykke. For min 4 åring var det stas å danse på scenen etter danseverksted.

Siw sa for siden:

Jeg har netopp vert på kaptein sabeltann forestillingen og den var knall bra! Nå bor jeg drøye to mil fra dyreparken og har ikke lange veien :) Jeg ville ha valgt dyreparken som de andre her.

Hønni sa for siden:

Det ble Dyreparken. Vi tok en spontantur. Satte oss på toget torsdag morgen og tok toget hjem igjen i går kveld.

Vi hadde to fantastiske dager!

amor sa for siden:

Så fint å høre at dere hadde en flott tur!

Om dere hadde vært i parken torsdag, så kunne det hende at vi hadde møtt hverandre ;) Vi hadde hele dagen i parken den dagen. Men du og du...kø kø kø og atter kø...MEN parken er flott! Vi vender alltid tilbake!

Vi fikk med oss forestillingen tirsdag kveld og det var en fantastisk opplevelse for hele familien! Vi storkoste oss!

Jeg er ivrig tillhenger av Dyreparken. Legoland besøkte vi et år i mai og det var nok smart;) Neste gang vi skal til Dyreparken skal vi være like smarte, for en runde til som den vi hadde torsdag, tror jeg ikke vi skal utsette et sårbart mammahjerte for ;)

Maggie74 sa for siden:

Vi var i dyreparken på fredagen. Synes det er sååå koselig å tasse rundt i parken, jeg, altså. Siden vi bare hadde med oss C så var vi ikke i fritidspark-delen, men bare dyreparkdelen. Hun var utslitt da vi var ferdige. Tok oss en spontantur og fikk hytte på Åros 2 netter. :D Elsker Åros også, jeg, dah!

Harriet Vane sa for siden:

Du må ikke spørre MEG. Jeg hater sånt, jeg. Kan til nød håntere noen timer i en fornøyelsespark hvis jeg får kjøre berg- og dalbane. : DårligMorTM:

Men Lille triveds godt i Dyreparken, digger Kabelsatan og går rett i alle kommersielle massekulturelle feller som er der. Blid og fornøyd.

Miss Norway sa for siden:

Jeg liker Dyreparken veldig godt og ungene elsker den.

Obelix sa for siden:

Dyreparken.
Hos Kabelsatan var det ikke hyggelig, men i Kardemommeby :love it:
Vi startet i Kardemommeby og hadde alle innbyggerne for hos selv en lang stund. Ungene fikk klipt seg hos barbereren og vi fikk en hyggelig prat med Tante Sofie og Bastian.

Obelix sa for siden:

Ser nå at dere har vært i Dyreparken og at det var en fin tur.

Trixie sa for siden:

Vi reiser til dyreparken i morgen, skal være to dager. Fint å høre at dere hadde en fin tur.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.