Jeg har fått bilen vasket, sånn kattevask for hånd.
Den hadde fortsatt en del asfaltprikker, men det var tydeligvis utenom det man kunne forvente fjernet, så jeg tok bilen hjem og satte i gang med denne:
Den tok de svarte prikkene, men det er fortsatt en del ganske små, som fregner eller mindre, knappenålshoder, kanskje, rustbrune prikker. Særlig nederste halvdel av dørene. De lar seg gnikke bort, men produkter over ser ikke ut til å løsne dem noe særlig, det er ren manuell gnikking som må til. Jeg vet ikke om jeg får alle bort, eller bare noen.
Er dette rust?? På en nesten ny bil? Eller er det noe annet? Og hvordan får jeg fjerne dem uten å gnikke meg i hjel?
Hvit bil, ass. :mumle: (Men de ville vist på alle lakktyper, altså, utenom brun, kanskje)
Jeg kan informere om at clay tar det, men fy for en jobb. :gal: Antar at jeg vil slippe lettere unna om jeg gidder bruke Tar remover etter hver vask, så det ikke får satt seg så innmari.
Og når ble jeg sånn som står og pjusker med bil-lakken?? :sjokk:
Min nye viø har det også og de sa at det var prikker fra saltet hos bilvaskeren i går. De anbefalte lakkrens og polering neste gang, ellers ble det rust.
Et alternativ til Tar Remover her, kan være en god avfetting. DA holder det ikke med "miljøproduktene".... Har gjerne måtte vaske nøye, så dynke kraftig avfetting (petroliumsbasert) i poleringsvatt og la det virke litt.
Som det sies her, det er trolig metallstøv - f.eks. fra pigger, kjetting etc.
Bruker man kraftig avfetting og tar remover så er det meningen av det skal poleres etterpå. Sleng gjerne også på en lakkforsegler. Autoglym har gode produkter for begge delene. En slik flaske med lakkforsegling holder til flere år med behandlinger (bør behandles to ganger i året, høst og vår).
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.