Om jeg har tre leverandører på en rammeavtale og har et møte med alle tre leverandører samtidig, kan jeg da fortelle om fremtidige minikonkurranser innenfor rammeavtalen? Eller diskvalifiserer jeg de da? For om jeg snakker med en av de om en fremtidig minikonkurranse så diskvalifiserer jeg jo vedkommende? Eller er det slik at dette ikke gjelder innenfor en allerede inngått rammeavtale, men kun i forhold til fremtidige rammeavtaler som inngås?
Du kan fortelle om fremtidige konkurranser dersom du ikke nevner noe om tidspunkter eller forutsetninger/kriterier, og at alle leverandørene får den samme informasjonen - er den forklaringen vi har fått (som leverandør).
En liten presisering: Det er heller ingenting i veien for å være presis med hensyn til planlagte tidspunkter eller andre opplysninger om de kommende minikonkurransene, så lenge informasjonen gis til alle tre leverandørene. Dersom du bare gir informasjonen til en av leverandørene vil du derimot få problemer i forhold til likebehandling.
Dersom dette ikke hadde vært en rammeavtale, men en alminnelig konkurranse, kan man derimot ikke gi presis informasjon til markedet om kommende konkurranser utover det som fremgår av kunngjøringen på Doffin.
Veldig bra presisering, wrom. Takk for den. Nå unngikk jeg hele problemstillingen på dagens leverandørkonferanse men denne kunnskapen blir god å ha i neste runde, for problemstillingen vil dukke opp igjen.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.