Muad'Dib sa for siden:
Noen datakyndige som kan hjelpe her?
Vi kjøpte et ASUS Z87-A hovedkort til en selvbygget PC. Dessverre skrudde PC en seg av etter kort tids spilling av middels krevende spill (Skyrim), fordi hovedkortet hver gang "trodde" at det var overopphetet selv om det ikke var det. Så vi sendte kortet tilbake til selger (SuperSmart.no). Siden det gikk mange måneder uten at vi fikk fremgang i saken med SuperSmart (de halet tiden ut ved å stille tilleggsspørsmål, forbli tavs inntil de ble purret på nytt, og da komme med nok et tilleggsspørsmål), køpte vi akkurat samme merke og modell hovedkort hos Dustin.no og nå virker alt helt uten problemer.
Men SuperSmart fastholder at de/deres leverandør har testet kortet og ikke funnet feil, så de avviser blankt alle vores krav. Iflg Forbrukerrådet er det kjøper som skal dokumentere at det var feil med produktet. Men hvordan gjør man det?
Kortet kostet litt over 1000 kr hos SuperSmart og 1400 kr hos Dustin. Ikke en formue men nok til å gjøre litt benarbeid. I tillegg er jeg dønirrittert over den elendige servicen som vi fikk fra SuperSmart (nå omdøpt til SuperSløv her i huset), egentlig helt fra bestillingen til nå. De har virkelig skilt seg ut i negativ forstand, sammenlignet med de andre leverandørene som vi har brukt (komplett, cdon, ekspert, dustin) og som alle har vært strøkne.