Litt vanskelig å lage overskrift her. Jeg lurer på hva slags erfaring dere har, og om jeg lager konspirasjonsteorier. Jeg bestilte en bukse fra en nettside (en side hvor mange forskjellige butikker tilbyr varer). Denne buksen har jeg slitt med å finne i butikk i riktig farge og størrelse. På denne nettsiden var det to butikker som hadde varen min. Dagen etter fikk jeg bekreftelse fra nettsiden om at butikken bekreftet at de kunne levere varen. Da jeg mottok buksen et par dager etter, hadde butikken sendt buksen i rett størrelse, men feil farge. Den fargen jeg hadde fått, fantes det mange av i ulike butikker på nettsiden.
Vel, det er andre gang jeg opplever dette, og jeg bestiller sjeldent klær på nett. Jeg mistenker rett og slett at butikkene spekulerer i å sende varer til kunder i feil farge, hvis bestilt farge er utsolgt og nettsidene ikke er oppdatert. Og så håper de at kunden ikke gidder/tar seg bryet med å returnere varen. I mitt tilfelle får jeg sannsynligvis ikke levert buksen i ønsket farge fordi "min" butikk nå ikke har den lenger på nettsiden. Jeg rekker heller ikke å få tilsendt fra annen butikk før jeg reiser på ferie, og jeg skulle gjerne hatt den med meg.
Forrige gang jeg mottok feil farge på det jeg hadde bestilt, valgte jeg å beholde varen, nettopp fordi nettsiden ikke kunne tilby fargen lenger, jeg hadde kjøpt den på tilbud, og jeg likte fasongen på den.
Jeg handler veldig mye på nett og har aldri opplevd noe slikt. Nå skal det sies at jeg nesten utelukkende handler fra store, seriøse forhandlere da. Det hjelper jo i forholdt til tilfredshet med service.
Jeg shopper nesten utelukkende paa nett og har aldri opplevd dette. Jeg har en gang hatt problemer med aa faa penger tilbake etter en retur, men det ordnet seg etter at jeg purret per email.
Takk for svar. Fint å høre at dere har gode erfaringer. Da velger jeg å tro at jeg har brukt opp min uflakskvote, og at jeg i fremtiden mottar det jeg har bestilt. :)
Jeg opplevde også dette, men har ikke bestilt der noe mer, litt med dette i bakhodet.
Jeg mistenker at fargen jeg fikk, var fra kolleksjonen året før, men den var alikevel såpass fin at jeg valgte å beholde den. Dog surt å betale full pris på noe som jeg hadde funnet til nedsatt pris hvis jeg hadde gått inn for det. Jeg valgte jo å bestille varianten til full pris fordi jeg syntes den fargen var den fineste.
Jeg har opplevd dette to ganger på Miinto. En gang kjøpte jeg en Mini a ture jakke, fikk feil modell. Jeg returnerte og fikk igjen portopengene. Den jakken jeg hadde bestilt hadde de likevel ikke.
Rett etter denne hendelsen så
opplevde jeg å få forbyttet pakke - men det løste seg heldig vis selv om det tok vinter og vår. Jeg tenker at når det er såpass mange butikker med i en nettbutikk så skal det godt gjøres at det ikke går feil fra tid til annen og det har ikke stoppet meg fra å handle derfra.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.