Man MÅ kunne forvente at NetCom klarer å formidle mobildekning i Oslo? Det er greit at det er steder i Nord-Østerdalen det er smått med signal, altså, og jeg skjønner at man kan slite litt utpå vidda, men på Lambertseter? :gal:
Vi sliter også, med Telenor-dekning, i indre Oslo Øst. :mumle: Det var ikke sånn før, men så ble det skikkelig dårlig, sånn at vi må ut på balkongen for å snakke uten hakking og skurring.
Både Telenor og NetCom har god kundeservice på Facebooksidene sine. Gå inn der og se om det står noe spesielle meldinger eller spør dem. Det kan jo være de har problemer med utfall eller jobber med nettverket som gjør at det er dårlig der og da.
Det kan være for god dekning?
Jeg slet med samme problem tidligere, og da sa netcom at det var for mange basestasjoner i nærheten, og at telefonen da slet med å vite hvilken den skulle velge. Dette ble oppfattet som dårlig dekning. De justerte litt på den ene basestasjonen da vi var flere som klaget, og vips! -Fantastisk dekning! :ja:
Med de nye frekvensene i 800-båndet som både NetCom og Telenor har fått tildelt, jobber de på spreng med å bygge ut 4G i hele landet. Faktisk så var det NetCom som fikk tilslag på frekvensene som skal dekke hele landet, mens Telenor fikk flest frekvenser i de store byene.
Når det gjelder innendørsdekning så er det ikke alltid så lett. Særlig ikke i store murbygninger som er veldid tette. På jobben hos oss har vi fått installert innendørs utstyr som gir oss bedre dekning innendørs. Så nå har vi til og med glimrende dekning i garasjen i kjelleren.
Jeg har aldri hatt problemer med Netcom dekning jeg. Det vil si med unntak av når jeg var på Finnskogtoppen i våres. Da ble jeg hele tiden koblet til det svenske nettet i stedet.
Et problem i større byer vil ofte være at man får blindspots pga. bygninger. Innendørs i en del betongbygninger kan også være en utfordring. Bedre har det jo ikke blitt de senere årene ettersom telefonene har blitt dårligere når det gjelder dekning. Og det er også stor forskjeller mellom telefoner.
Tja... Mannen min jobber i en stor bedrift. De har kundeavtale med NetCom, og de ansatte som har mobil via jobben, har dermed NetCom...
Det er et unntak fra dette. Vakttelefonen. Hver sjette uke har mannen min vakt, vakttelefonen har Telenorabonnement, for dekningen til NetCom var så dårlig at folk rett og slett ikke fikk svar fra vakta om de trengte hjelp. Og da snakker vi en vaktordning som gjør at du denne uka må befinne deg innen en time fra Majorstua. :grineler:
Jeg ble tvunget over til Netcom med nytt simkort fra dem fra Tele2, og fikk plutselig mye dårligere dekning. Hjemme så har jeg såvidt en liten prikk nederst på dekningen jeg har hjemme i huset vårt. Helt ubrukelig og jeg har skiftet nå og venter på nytt simkort fra annen leverandør. Er irritert på Netcom for flere ting, så jeg rømmer fra dem fortere enn svint. Hadde bedre dekning uti granskaugen på leirskole med skolen med Netcom enn jeg har hjemme.
Byttet fra Chess/Netcom ifjor da jeg oppdaget at folk med Telenor-abb hadde (bedre) dekning på steder jeg pleier å være, litt uti fylket her. Så nå er jeg nøgd. Var forrige uke i Lofoten ned venninne som har Netcom og det var veldig mange steder underveis at hun ikke hadde dekning. Jeg var fri ett sted, langt uti huttiheita.
Jeg har så dårlig ringesignal hjemme at samtaler blir avbrutt. Må snakke med kollegaer på FaceTime når jeg har hjemmekontor. Jeg har jobb abonnement og er proff kunde.
Kunne ikke ringe å klage engang sist, måtte chatte med kundeservice som skulle sende ut servicebil neste dag. Men det er fortsatt ikke stabilt.
Jeg har Chess (har hatt dem i 2-3 år tror jeg) og har aldri hatt problemer med dekning uansett hvor jeg befinner meg, enten det er her i Osloområdet, i Nord-Norge, på vestlandet, på ferie i utlandet osv. Hadde Telenor før og merker ingen forskjell i allefall.
Nei, det er ikkje ein myte, og eg hatar at one call gjekk over til Netcom. Så i dag tok eg affære og bytte til Hello og spurte om dei var tenkt til å gå over til Netcom. "Nei, vi har så mange bedriftskunder at vi må være på Telenor sitt nett" sa ho eg snakka med (som for øvrig høyrdest ut som om ho hadde gått i stemmebruksopplæring hjå linni meister).
Da har du også vært så heldig å ikke bevege deg så mye i områder hvor Onecall hadde dekning via Network Norway-nettet. Trengte ikke være god dekning for at mobilen ble hektet på dette nettverket, og selv i ganske sentrale områder kunne det da bli temmelig dårlig kvalitet, brudd osv. OneCall ville gjerne fungere best altså der deres eget nett ikke hadde dekning.
Jeg hadde bytta til One Call og var superfornøyd, helt til de skiftet til Netcom. Jevnt over mye dårligere dekning nesten over alt, null dekning på hytta og dårlig dekning selv i Oslo. Så den reklamen de kjører om myter blir jeg sur av. Har byttet til Talkmore nå og er veldig fornøyd.
Det er ikke så teknisk, men en mobiloperatør kan bruke flere mobilnett. OneCall hadde "sitt eget" nett gjennom Network Norway, som også bl.a. Tele2 brukte. Network Norway var eid av Tele2, men har nå blitt kjøpt opp av TeliaSonera. I den forbindelse kuttet man for OneCall-kundene bruken av Telenors mobilnett og gikk over til Netcom - TeliaSonera eier Netcom og Chess.
Problemet var at NEtwork Norway ikke hadde god dekning. Der de ikke hadde dekning var det greit - da fikk man Telenors nett. Mange steder ble det imidlertid at man havnet på Network Norway-nettet med ganske labert resultat.
Det kommer også an på type mobil og i hvilken tilstand den har. Vi har kjørt sør-Norge på langs de siste dagene og mannen og jeg har hatt forskjellig dekning med samme type abonnement på forskjellige telefoner. :knegg:
Og litt tilfeldig hvilken basestasjon den kobler seg på. Vi hadde lik telefon og samme operatør, og likevel kunne jeg ha E mens han hadde 4G. :gal: Hvis jeg slo nettverket av og på, fikk jeg samme som ham.
Sitter hjemme og chatter med Telenor i dag også. Nå har de funnet ut at 2G og 3G fungerer dårlig her. Bare å kjøpe seg ny telefon. Jeg vet IT avdelingen blir begeistret, de har jo kjøpt restlageret med iPhone 4S. Vi får ikke nye telefoner hver 18 mnd eller noe sånt, hvert 3. år kanskje.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.