Hva bruker dere helgene til?

Chanett sa for siden:

Det lurer jeg på i dag.

Høst sa for siden:

Om sommeren går man gjerne på tur - i fjellet eller bare her på øya. Eller kjører andre steder å går på tur. Eller kjører hjem til Harstad. Eller spiser frokost på kafe og leser avis og bruker resten av dagen på å se på alle som stresser forbi på lørdagshandel...:)

Om vinteren er vi ute, ikke på lange turer (jeg er slett ikke noe skimenneske), men på kortere turer, og på lekeplassen....:)

Tinka sa for siden:

Gjør alt vi ikke har rukket tidligere i uken og mye kos.

Claire sa for siden:

Er vi hjemme går vi turer, plukker bær og sopp om høsten, vi reiser på fjellet, eller besøker familie, lager god mat, drikker vin, ser på tv, løser IQ-nøttene i Magasinet, leier film, ser på TV, tar et bad, følger barna på eventuelle fritidsaktiviter eller vennebesøk etc. etc.
De ulike aktivitetene avhenger egentlig litt av om vi har ett, tre eller fem barn her hjemme. :knegg:

Veronal sa for siden:

På lørdag er vi som regel på tur i tillegg til at vi som regel har et-eller-annet ærend ifbm. byggingen. På søndag er vi som regel på tur mesteparten av dagen.

På kveldene drikker vi vin og ser hverandre dypt inn i øynene.

Nooria sa for siden:

Vi er sosiale, drar på tur, spiser god mat og drikker vin.

Ja og så vasker vi klær og gjør alt mulig forefallende som er kjedelig å snakke om.

SmarteSmelt sa for siden:

Lørdag = ordne-alt-man-ikke-rekker-i-uka-dag-
Søndag = En aktivitet/tur felles alle 5, felles middag med noen ofte etterpå.

Propella sa for siden:

Som regel har jeg jobbet både lørdag og søndag. Nå har jeg ny jobb med fast helg hver 4 uke. Jeg tar en vakt i løpet frihelgene mine men det er så lite så. Så vi får vel se hva vi skal gjøre i helgene. Tenker at det blir familiebesøk, rydding og vasking og annet forfallende arbeid som venter på å bli gjort.

gullet sa for siden:

Lørdag er bibliotekdag. Vafler og kaffe i kafeen og ungene får lekt seg litt i barneavdelingen.
Vi reiser på besøk, spiser god mat,leser aviser, er ute i hagen, siden begynnelsen av september har vi lagt belegningsstein, nå er det bare noen kanter igjen, heldigvis. Mormor og morfar kommer gjerne på besøk, dersom de ikke er på reise ...
Nå jobber jeg annenhver helg og da koser far seg med ungene. De elsker å være hjemme "alene".

IOA sa for siden:

Vi prøver å være mest mulig sammen, siden vi begge jobber i uka (mannen jobber turnus). Hva vi gjør er ikke så viktig.

Mei sa for siden:

Vi gjør ærender, husarbeid, går på besøk, går turer, går på loppemarked, sløver, lager god mat og prøver å kose oss som best vi kan. Mannen jobber mange helger så det blir ofte bare meg og ztjerna.

Selma sa for siden:

Mange helger tilbringes på hytta - da er vi masse ute, ordner og fikser litt (nybygd hytte så det er nok å ta seg til), går turer og koser oss inne med god mat og spill

Hjemme tar vi unna det vi ikke har gjort av husarbeid tidligere i uka, gjør ærend, går på tur, koser oss hjemme osv - ganske vanlige helgeaktiviteter vil jeg tro. Denne helge ser for eksempel omtrent sånn ut: Jeg kom hjem fra Oslo i går kveld etter tre dager på kurs. Mannen hadde da vært på fotballcup og fotballavslutning med ungene. I dag har jeg tatt unna litt klesvask og bakt ei sjokoladekake. Været fristet ikke til uteaktiviteter så vi inviterte bestemor og bestefar på formiddagskaffe istedet. Ungene har hatt besøk av ei venninne nesten hele dagen. Jeg og ungene har vært ute og gått med bøsse for Tv-aksjonen mens mannen var hjemme og lagde middag. Nå surfer mor, ungene tegner og far er i dusjen etter en times joggetur. Snart skal ungene i seng, klær legges fra til i morgen og så må jeg forberede meg litt til et møte på jobben i morgen. Hvis jeg får ei venninne med meg ut så satser jeg på å gå en tur i kveld mens mannen og jentene ser på Rosenborg-Brann-kamp på tv

Ei ganske avnlig helg her i huset (med unntak av at jeg vanligvis er hjemme på lørdag)

Røverdatter sa for siden:

Det er veldig stor forskjell fra helg til helg, og fra årstid til årstid. Derfor syns jeg det er vanskelig å skrive noe som vi typisk gjør i helgen. Men lørdag har vi som regel et eller annet program. Det kan være bytur, skogstur, sosialt samvær med venner/familie eller noe annet hyggelig. Søndag bruker vi ofte til husarbeid og hagearbeid etc.

Kate sa for siden:

Det varierer. Jeg har arbeidshelg hver tredje helg. De andre helgene er vi mye ute, på fjellet og slikt. Vi er også i bassenget hver helg.
Vi lager god mat og koser oss.

Molly sa for siden:

Besøker familie og venner, går på barneteater eller kafé, er ute og leker eller går tur. Det varierer veldig, men vi forsøker ihvertfall og være litt aktive og sosiale.

Inagh sa for siden:

Helgene her i huset går med til familien. Vi forsøker å være mye ute i skog og mark, tar livet med ro og bare koser oss.

Siw sa for siden:

Se litt på tv slappe av og kose meg med familien min.
Så blir det litt husarbeid.

Svaggen sa for siden:

Vi elsker å være på hytten i helgene. Der slapper jeg skikkelig av. Vi går lange turer i fjell og utmark, kjører rundt på oppdagelsesferd, går i butikker eller på kafè/restaurant, står på ski om vinteren, spiller brettspill med ungene og sitter på terrassen med en øl eller vin og skravler til langt på natt. :D

Hjemme gjør vi selvsagt noe av det samme, men et stort hus krever jo en del mer enn en liten hytte når det kommer til rydding og vasking. Hjemme er det dessuten så mye mas og kjas hele tiden, unger som ringer på konstant, unger som løper ut og inn av huset, rot som må ryddes, gulver og klær som må vaskes osv. osv. Føler meg langt mer sliten på kveldene hjemme enn når vi er på hytta. Ikke får jeg sett så mye til ungene eller, for de er som oftest opptatt med vennene sine.
Innimellom er det nabofester, eller vi har barnefri og tar en vennefest eller en tur på byn i helgene, men som oftest så blir det tv på kvelden. :)

Apple sa for siden:

Høres ut som våre helger. :nikker:

Ibidelma sa for siden:

Det samme som ellers, amming, bleieskift, tv titting, pc, middag, film..

Nuppa sa for siden:

Vi holder på å bygge om vår tomannsbolig til en enebolig, så helgene går med til boligprosjektet vårt. Vi bor jo her samtidig, så det er jo allright å bli ferdig fortest mulig.;)

Men sånn ellers er det oftest at vi finner på ting med ungene, drar på tur, er sosiale med venner på kveldene osv.

Palmen sa for siden:

Sover! Vi har fremdeles ganske så liten baby, så i helgene har vi "fri" en dag hver og sover så lenge vi vil..... mmmm.....

daffy sa for siden:

Sove lenge hver vår dag, eller jeg begge dagene:) Mannen er ikke like murmeldyr som meg.

Ellers går lørdag formiddag ofte med til at den ene leker med mini mens den andre gjør ærend eller trener. God mat for oss to lørdag kveld hvis vi er hjemme, og det er vi oftest.

Søndag prøver vi å komme oss ut på tur, i marka eller på bondegård for å se på dyrene. Besøker eller har besøk av venner/familie stort sett en av dagene/kveldene i løpet av helgen.

Hermine sa for siden:

I helgene pleier vi å sove lenge, gå på kafe når handleturen er unnagjort og slappe av sammen. Noen ganger drar vi på turer i nærområdet.

Jeg jobber hver 3-4 helg, så da blir det litt begrenset hva vi kan finne på.

Nessie sa for siden:

Kjeder meg ofte litt i helgene... :sukk:

Det er fordi mannen stort sett gjøre praktiske ting, som det å gjøre ferdig garasjen..

Mens jeg "finner på noe" med Hannah... Men av og til finner vi på noe sammen da ;) Drar på hytta til mamma og pappa, besøker venner og familie etc :)

Og så prøver jeg å få trent litt.

Når det blir skiføre satser vi på litt skiturer! :D

morgana sa for siden:

Nå for tiden....oppussing :dåne:

Forhåpentligvis mere trening og kafebesøk snart

Søster sa for siden:

(jeg jobber 3.hver helg, men bortsett fra det: )

På lørdagene er det mannes tur til å sove lenge. Da står Try og meg opp og ser på pysjpopbaluba og lager en ekstra god frokost, type biolavafler, egg, omelett el.l.Også vekker vi gubbe litt seint og spiser sammen. Det er tradisjonen vår.

Så går vi på tur en av dagene i helgen, ofte til en bondegård her og ser litt på dyr og Try roper "Hæss!" til alt som er litt større enn en våvåvåv.
Også pleier vi dra på besøk eller få besøk, det liker vi.

Husarbeid og ærend prøver vi å få gjort unna på ukedager, så vi kan kose oss i hegene.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.