Sønnen i huset går påbygg i år. Ikkje noke optimal løysing, men pga. Nedgangstider fekk han ikkje lovt læreplass og då blei påbygg alternativet.
Han er kommet godt i gang, og har fått greie karakterar i allmenfaga, men han har respekt for norsk.det er det faget han jobbar mest med, og eg har lovt å bidra så godt eg kan. I dag har dei fagdag i norsk. Saken er den at det er 28 år sidan eg var russ.....
Men det eg lurer på er når han skal drøfta ei problemstilling, då er det å sjå saka frå begge sider, argumentere for og i mot og konkludere til slutt?
Er eg innafor eller er eg heilt på bærtur?
Og så må du minne både deg sjølv og han om at ein stor del av det som er av skriftlige innleveringer i løpet av året, er trening/læring inn mot eksamen. Når eg har hatt norsk VG1 og dei har fått 3 på første stil fordi dei ikkje behersker formelle og faglege krav, vil det viktige vere å jobbe med tilbakemeldingane. Ved å sjå på kva som er bra og kva som kan gjerast betre, vil ein få trening i å skrive gode oppgåver. Og ein elev som går frå 3 til 5 gjennom godt arbeid, skal få 5 i avsluttende karakter.
Riktig som nokon sier. Det er trening og faglig utvikling som gjelder. Snakk med læreren gjennom skoleåret, og prøv å få til de tilbakemeldingene du får. Lærere elsker den slags elever. Og man får resultater.
Og nå er vi igang med særoppgaven. eg meiner han kan skrive om Jørn Lier Horst, men han vil skrive om Ringenes Herre. Då er det ikkje mykje hjelp i meg, for eg har hverken sett eller lest :(
Det er nok litt ulikt, hjå oss treng det ikkje vere norsk forfattar, og det kan dessuten vere filmen, blogg, spel og alt mogeleg som vert drøfta. Du kan likevel hjelpe han med å finne relefåvant problemstilling, med å lesse gjennom og komme med innspel til nivået han drøfter ting på, osv.
Elles er det smarteste du kan gjere, å be han søke masse hjelp hjå norsklærar - læraren har dette som ein del sv jobben å rettleie, og er svært begeistra for dei som ber og rettleiing og jobber tett med lærar.
Det varierer. Fordypningsoppgåva på studiespesialisering skal i første omgang vere ei trening i å skrive ein lang, samanhengande tekst, finne og bruke gjennomtenkte kilder og reflektere rundt desse, som ei førebuing til akademiske oppgåver. Det som står i læreplanen er:
Ein del lærarar/skular vil sette opp meir spesifikke krav til fordypningsoppgåva, fordi det er eit ønske om at ho skal dekke fleire kompetansemål. Men det er ikkje sentralgitte føringar på tema.
OK. Da var det bare en regel på vår skole, og det var jo også lenge siden. Jeg fikk forøvrig fremføre min oppgave muntlig, men at det lå et større arbeid bak var nok ganske åpenlyst.
Ein del lærarar/skular vil sette opp meir spesifikke krav til fordypningsoppgåva, fordi det er eit ønske om at ho skal dekke fleire kompetansemål. Men det er ikkje sentralgitte føringar på tema.[/QUOTE]
Men ho dekkar jo automatisk fleire mål enn desse, for uansett er det analyse eller samanlikning eller retorikk elle film eller...ja, som er med som ein del av oppgaveteksten eller problemstillinga. Men viss ein vil ha like mål dekka for alle elevar, vert det no veldig strømlinjeforma. Det veit eg ikkje heilt om eg har sansen for, for eg meiner at når eit så stort verk skal setjast i gang må elevane ha ein motivasjon for arbeidet, og at dei må få velje ut fra interesse.