Det gjelder IPhone. Jeg har kontaktet forsikringen jeg har og egenandel er 750,-. Da må jeg sende den inn i en mottatt konvolutt, sikkert tømme den først? Og det tar 5 arbeidsdager før jeg får den tilbake... :what:
Jeg er litt skeptisk til å bytte skjermen fort og billig ettersom den første IPad'n vår aldri ble seg selv igjen etter et kjapp skjermbytte til tusenlappen.
Men å sende inn telefonen for en uke!? Så tungvint!
Det var en lav egenandel, jeg hadde nok sendt den inn. Vi har ikke så lave egenandeler, så LøveMannen har bestilt nye skjermer på ebay og skiftet skjermen selv. Har aldri hatt noen problemer med telefonen etterpå. Han har skiftet på både 4,5 og 6 modellene.
Sist jeg knuste skjermen var den såpass gammel at jeg kunne bestille ny (jobbtelefon), så jeg gjorde ikke noe med det. Nå ville jeg sikkert fått den fikset på en eller annen måte. Vi har lånetlf på jobben, så ingen krise om det tar litt tid.
Jeg leverte min inn i en lokal butikk som fikset det på noen timer. Samsung, vet ikke om den er litt mer solid, da. Betalte vel 500 kroner, som jobben dekket (jobbtelefon). Like fin over ett år etterpå!
Greit å fikse det lokalt, men sender du den til apple, så får du som sagt en splitter ny telefon tilbake - for den nette sum av 750 kroner. Hvis du har sett reklame hos El-kjøp o.l., så har du kanskje sett reklame for brukte telefoner med ny innpakning til redusert pris? Det er de gamle telefonene som har blitt reparert.
Jeg fikk ny Iphone for bare noen få uker siden, men det var en reklamasjon så det kostet ikke noe, leverte telefonen på torsdag, fikk ny på tirsdag. Jeg overlevde med en gammel telefon de dagene det tok.
Jeg vet ikke. Det er et par år siden jeg var der, men tror de driver på ennå. Er en alt mulig sjappe så kan jo kanskje føles litt utrygt å levere inn, men gikk fint for meg.
Jeg banner. :knegg:
Jeg har brukt et lokalt verksted til å bytte skjerm på min iPhone, det ble gjort på liten tid og kostet mindre enn å sende den inn.
Nå kan ikke jeg gi garantier for det, men da jeg leverte min telefon sa de at det nærmest var fast praksis. Apple har ikke verksted i Norge, og mobiltelefonene blir sendt til Nederland(?) for reparasjon (og så blir de deretter solgt som brukt-telefoner). Skjønt, det koster jo flesk da, om man ikke har forsikring, så uten forsikring vil det jo være smartere å få den reparert i ei shappe i Norge.
Jeg tok sikkerhetskopi av hele telefonen i iTunes, og da jeg fikk den nye telefonen var det bare å koble til iTunes med kabel, og så fikset alt seg nesten helt av seg selv.
Jeg skiftet på min Samsung i vår og på lokal sjappe og det kostet 1300,- eller noe sånn. Jeg synes derfor 750,- for bytte med garanti høres lurt ut. Du har vel en gammel telefon du kan sette sim-kortet i midlertidig?
Jeg la ut på Facebook at jeg hadde knust min. Naboen viste seg å elske å bytte skjermer, så han gjorde det på få minutter. Vi hadde heldigvis en ekstra Tlf her som ingen brukte som vi kunne ta skjermen av.
syns 750 var billig for å bytte skjerm og beholde garantien. Når man bruker lokale sjapper mister man garantien som fabrikken gir. Vi valgte likevel lokal sjappe på barnets tlf fordi forsikringen ikke dekket det, og Apple tok en tusing mer - men på iphone 6 kostet altså lokal sjappe varianten nesten 2000. Prisen avhenger ganske sterkt av merke og modell. Den man får fra Apple kan være ny, men den kan like gjerne være såkalt "preowned". Eller brukt, som vi sa i gamle dager. Spørs på telefonen og hvor ny den er hva jeg ville gjort om den var privat.
Det er grunnen til at også jeg hadde tatt tilbudet på 750,- Jeg har en telefon som ble byttet i vår og som har problemer. Jeg byttet på sjappe i byen. De sier de har garanti på en måned. Det er ikke lenge. Hvis det blir problemer etter å ha brukt lokal sjappe har du ikke garanti hvis det skjer noe neste gang. Det er mulig de ikke kan ha garanti på bare en måned, det får jeg sjekke opp.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.