LaBanga sa for siden:
Det lurer jeg på nå som jeg snart skal selge min bolig og målgruppen er familier i etableringsfasen og nyskilte/enslige med barn.
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Hus, hage, utstyr, design mm.
LaBanga sa for siden:
Det lurer jeg på nå som jeg snart skal selge min bolig og målgruppen er familier i etableringsfasen og nyskilte/enslige med barn.
Tallulah sa for siden:
Nei, men vi har sett etter bolig. Jrg sjekker kun Finn. Jeg har registrert meg hos noen av de lokale meglerkontorene og får av og til mailer eller SMS fra dem, men de boligene kommer jo på Finn etterhvert de også. Meglernes egne annonsevisningsløsninger er ofte dårligere enn finns også, syns jeg.
Acsa sa for siden:
Jeg sjekket bare Finn.
millact sa for siden:
2.5 år siden nesten. Finn.no.
Christa sa for siden:
Vi skal selge snart. Blir finn.no og ikke noe annet. Er der vi ser etter hus og.
kamp sa for siden:
En tilsalgslapp på huset
Polyanna sa for siden:
Bare primærbolig eller også hyttekjøp?
LaBanga sa for siden:
Takk! Den hadde jeg ikke tenkt på til pollen. Var forøvrig det jeg også gjorde første gang jeg kjøpte bolig. Fordelen er jo at det hvertfall ikke koster 10 000 ekstra som en avisannonse gjør.
LaBanga sa for siden:
Ta gjerne med hyttekjøp også. :)
Palmen sa for siden:
Jeg titter aktivt etter hytte (:mumle:) og bruker kun Finn.no.
Har eegistrert interesse direkte med noen meglere men deres søkemotorer er for dårlige. Aldri i avisen.
-ea- sa for siden:
Finn.no for min del også. Jeg har kjøpt to boliger det siste året og fant begge på Finn. :humre:
Har solgt to også, den ene gikk på direktekontakt fra megler til kjøper som tapte budrunden på en annen bolig.
Den andre spurte jeg ikke kjøperen hvor hun fant, men jeg promoterte den aktivt på instagram og facebook også. Tenkte at det i samarbeid med Finn-annonsen kunne lokke kjøpere til visning, så jeg endret gamle leilighets- og utsiktsbilder til offentlig og tagget med adressen og #boligtilsalgs.
LaBanga sa for siden:
Din bolighai! :knegg: Du burde fått to stemmer i pollen! ;)
Plingo sa for siden:
Så lenge du skal nå den kjøpergruppen så er finn.no tilstrekkelig. Skal du trekke til deg eldre mennesker (vanskelig å sette en aldersgruppe) ville jeg satt inn annonse i avisen i tillegg.
Vi hadde på finn.no og i avisen (tomannsbolig som passet for de aller fleste).
Delte annonsen på facebook profilene våre. Jungeltelegrafen brukte vi også, spredde det på arbeidsplassene våre og i barnehagen (kun ved å nevne det). En av budgiverne var en assistent i barnehagen vår.
Heng ut til salgsplakat så tidlg som mulig, om det er et sted mange ferdes forbi.
Vinneren av budrunden hos oss var en tidligere nabo et stykke ned i gata. De hadde skilt lag, og hun hadde kjøpt leilighet i sentrum, men ville tilbake pga ungene (selv om det toppen var 5 min med bil). Hun hadde sett plakaten først.
2 av 4 budgivere var på private forhåndsvisninger.
Da vi kjøpte eneboligen vi har i dag, kom vi i kontakt med utbygger (lite firma) mens vi gikk rundt og kikket i nabolaget vi ville bo i. Annonsen lå på finn som prosjekt, men vi hadde ikke vært inne på tanken om nytt hus før vi tilfeldigvis møtte utbygger .
Myria sa for siden:
Det var det vi fikk vite da vi solgte vår toroms i Oslo for noen år siden. Den typen leiligheter ble ofte solgt til eldre som kjøpte leilighet til barn/barnebarn og megler så ofte at de kom på visning med Aftenposten Bolig o.l. under armen. Yngre mennesker bruker vanligvis Finn.no og vi har selv aldri sett etter bolig andre steder enn der.
millact sa for siden:
Ikke helt representativt, men min bror og kone kjøpte enebolig (solgte leilighet først) i Oslo for ca ti år siden. De var på et var visninger i området der de ønsket å bo, men de fikk ikke kjøpt da. Så da snakket de med megler som solgte et av husene og ba ham gi beskjed om noen andre i området skulle selge. Så de kjøpte uten at huset ble lagt ut, ble bare enige om pris.
Millen sa for siden:
Finn.no
Kjøpte i fjor våres.
Polyanna sa for siden:
Brukte utelukkende finn.no da vi kjøpte hytte. Aviser tror jeg kan være viktig for å nå eldre mennesker, og på mindre steder (der det ikke blir så enormt mange sider med annonser. Man gidder kanskje titte på de to-tre sidene med boligannonser også når man ikke leter aktivt og finner kanskje noe man tipser andre om).
Anne C sa for siden:
Jeg har verken kjøpt eller solgt, men bruker utelukkende Finn.no når jeg ser på annonser.
Honda sa for siden:
Vi solgte å kjøpte i 2014 å sjekket bare finn. Men megleren som solgte vårt viste at vi jaktet så han brukte å si fra når det var noe :)
Megleren her legger alt ut på finn. I tilegg er der annonse i lokalavisa fra megleren en gang i uka. Men så få som leser avisen at jeg tror ikke jeg fikk nå kjempe salg pga avisa :fnis:
Fløyel sa for siden:
Vi er på visninger og ser kun på finn.no. + megler ringer oss når der er noe som kan være av vår interesse.
Tallulah sa for siden:
Ganske entydig svar. :humre:
Det hender selvsagt at jeg trykker på annonser venner har delt på FB, men det er ikke ofte de er i riktig strøk eller størrelse. Jeg trykker ikke på FB-annonser.
Dragen sa for siden:
Finn.no for salg og kjøp av bolig til barnefamilien.
Da vi solgte leilighet med pensjonister som målgruppe, hadde meglerne liste over interessenter, og vi averterte på finn.no i tillegg i papiravisen lokalt.
LaBanga sa for siden:
Ja, veldig entydig svar. Det er nok litt lokale forskjeller, men jeg tror ikke det lønner seg med avisannonser i tillegg til Finn.no. Det blir jo fort 10 000 for en annonse. Da er det bedre å heller bruke litt penger på Facebook-annonsering, noen eiendomsmeglere tilbyr jo det.
Er det rart papiravisene sliter sier jeg bare...
sindrome sa for siden:
Jeg har ikke kjøpt og skal ikke kjøpe, men hvis jeg var på markedet hadde jeg sett på finn.no. Jeg sjekker regelmessig finn.no for mitt område og andre områder jeg har et forhold til, for å se hva som ligger ute. Dvs. at jeg kunne endt på visning på hus jeg egentlig ikke hadde tenkt å gå på, dersom jeg så dem på finn.no og syntes de var interessante.
LaBanga sa for siden:
Nettopp, og da kan man faktisk snappe opp folk som ikke aktivt er på utkikk etter hus, selv om man ikke bruker penger på avisannonse. Det er jo uforholdsmessig dyrt rett og slett.
Neket sa for siden:
Enig, bortsett fra at jeg ikke kan gå på visning. :impulskjøper:
Jeg har vært på en visning i hele mitt liv (huset vårt kjøpte jeg av mamma og pappa), og da kjøpte jeg nesten et stygt hus i en kommune jeg ikke vil bo i, med en maks upraktisk romløsning og dårlig standard, bare fordi det var sol når jeg var på visning og de hadde svømmebasseng.
Charlie sa for siden:
De gangene jeg har kjøpt bolig har det vært lokalavis (papir) og Finn.no som har vært tingen. Plakat på huset er også en god ting - men den kommer som regel opp etter publisering på nett.
MissS sa for siden:
Finn for 2 år siden.
Cuyahoga sa for siden:
Finn.no.
Men jeg leser boligannonsene i papirutgave i lokalavisen også.
-ea- sa for siden:
Den ene jeg solgte i høst var det papiravisannonse inkludert i prisen, kunne ikke velge det bort. Må tilstå at jeg ikke så min egen annonse på papir engang, men fikk en pdf fra megleren.
Den andre, via annet meglerkontor, lå kun Finn i to dager før de solgte den til noen som hadde tapt annen bolig på forkjøpsrett.
Jeg lurer litt på hva som får folk til å komme på visning, og til slutt kjøpe? Én ting er at man først ser boligen på Finn, men så er det noen ledd igjen til å gå på visning og så faktisk by. Der skulle jeg gjerne visst om min promotering i sosiale medier hjalp til.
Det som fikk meg til å gå på visning der jeg bor nå, var sms fra megler om "husk visning" - fordi jeg hadde bedt om prospekt på mail. Da lå jeg halvsyk på sofaen og hadde glemt det hele, men fikk karret meg opp og ut - og kjøpte dagen etter.
LaBanga sa for siden:
Ja, det er jo velkjent i markedsføringsteori at det mest effektive er at man ser objektet i flere medier og flere ganger. Jeg tror nok at avisannonse både kan få noen som i utgangspunktet ikke er på utkikk til å legge merke til en bolig, samtidig som den kan minne dem på boligen som de kanskje har sett på Finn.no først.
Spørsmålet er om en avisannonse er verdt 10 000 kr, i forhold til annonsering på Facebook, som kan være mye mer målrettet mot målgruppen.
Plakater i nabolaget og flyere i postkassene i nabolaget tror jeg også kan være effektivt. Særlig dersom det er snakk om en bolig som ikke er den minste i et område, for mange ønsker å bo i samme område, men trenger større plass. Eller de leier, og ønsker å eie.
-ea- sa for siden:
Noen trenger også mindre/rimeligere plass i samme område, skilsmisser skjer.
LaBanga sa for siden:
Ja, sant nok!
Neket sa for siden:
Personlig tror jeg ikke en avisannonse hadde gjort noen forskjell. Når jeg ser på hus (vi har ingen planer om å kjøpe, men kan jo ikke risikere å gå glipp av drømmehuset), så ser jeg jo utfra annonsen på finn om det er noe jeg kan tenke meg eller ikke. Jeg vil tro at hvis jeg var aktivt på boligjakt ville jeg hatt epostvarsel på finn i det aktuelle området.
(Har forsåvidt det nå også, fordi jeg er nyskjerrig. Får epost når en bolig i nabolaget blir lagt ut. :sparke: )
sindrome sa for siden:
Jeg tror ikke annonseringen hadde gjort noen stor forskjell ift. om jeg hadde kjøpt eller ikke, hvis jeg først var på en visning og likte huset og hadde råd.
007 sa for siden:
Vi kjøpte et nybygg som skulle bygges frem i tid, og det lå ikke på finn. Det var egentlig helt tilfeldig at vi fikk vite om det og kontaktet utbygger. Da etter å ha fulgt med på finn i to år for å finne det vi ville ha i området.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.