Mannen kjøpte seg en jakke fra J Lindeberg nå i tidlig vinter. Jakka kostet 2000-ish. NÅ er glidelåsen helt snål. Den kjører seg fast og går aldri igjen på første forsøk. (grov glidelås)
Jeg mener han skal klage til butikken, men mannen mener at det ikke er noe poeng i.
Klager man på en jakke etter tre måneder? - Kan man ikke forvente mer av en jakke i den prisklassen?
Selvsagt sier man i fra. Og inni seg forventer man også at de fikser det, slik at man blir furten om de ikke gjør det.
Jeg ville ikke sagt i fra på en "klagete måte", men bare opplyst om at "oisann, her har dere solgt en vare med dårlig glidelås, kan dere fikse det?"
Håper bare du ikke opplever det samme som meg da jeg leverte inn jakka mi pga. dårlig glidelås. De skulle fikse den, men da jeg skulle hente den, viste det seg at de hadde trodd det var en feilvare, så de hadde sendt den til "trengende" i Polen.
Selvfølgelig klager man. Det gjør man på en langt billigere jakke også. Jeg kjøpte f.eks. en bag til Hiawata i høst, og etter tre måneder falt glidelåshodet av. Den kostet bare 199,-, men selvfølgelig klaget jeg, og selvfølgelig fikk jeg ny, med forsikring om at skjedde det igjen skulle jeg få pengene tilbake.
Nei, gjorde ikke det. De hadde ingen vinterjakker inne da, så de ville gi meg tilgodelapp. Jeg blånektet og sa at det var ikke noe i butikken jeg kunne bruke flere tusen kroner på når de hadde opphørssalg (!), så jeg måtte rett og slett krangle for å få pengene tilbake. Måtte ringe til butikksjefen og virkelig legge fram saken. Sjempego service. :snill:
Jeg gir beskjed dersom en vare ikke holder mål, og en såpass dyr jakke skal ikke ha en kjip glidelås, særlig ikke etter så kort tid. Jeg opplever stort sett alltid at klager fører fram.
Absolutt. En fordel med kvittering eller bevis fra kortet den er kjøpt med. Jeg klaget og fikk ny glidelås på nesten ett år gammel Sand parkas til 4000,-. Skulle jeg betalt selv hadde det kommet på nesten 1000,- bare for glidelås.
Jeg klager også på billige varer og håper andre gjør det samme. Det er viktig at butikkene ikke kommer unna med å selge dårlig kvalitet bare fordi det er billig, de må heller øke prisen og selge ting som varer.