Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Jakke med dårlig glidelås - klage?

Skal man klage på jakken?

  • But of course!
    75 stemmer
  • Nei, er du gal?!?
    0 stemmer
  • Temmelig gnient å gjøre det.
    0 stemmer
  • Snøball
    0 stemmer
#1

Che sa for siden:

Mannen kjøpte seg en jakke fra J Lindeberg nå i tidlig vinter. Jakka kostet 2000-ish. NÅ er glidelåsen helt snål. Den kjører seg fast og går aldri igjen på første forsøk. (grov glidelås)

Jeg mener han skal klage til butikken, men mannen mener at det ikke er noe poeng i.

  • Klager man på en jakke etter tre måneder? - Kan man ikke forvente mer av en jakke i den prisklassen?

#2

Kirsebær sa for siden:

Selvsagt sier man i fra. Og inni seg forventer man også at de fikser det, slik at man blir furten om de ikke gjør det.
Jeg ville ikke sagt i fra på en "klagete måte", men bare opplyst om at "oisann, her har dere solgt en vare med dårlig glidelås, kan dere fikse det?"



#4

Divine sa for siden:

Jeg hadde klagd. Uten å nøle.

Håper bare du ikke opplever det samme som meg da jeg leverte inn jakka mi pga. dårlig glidelås. De skulle fikse den, men da jeg skulle hente den, viste det seg at de hadde trodd det var en feilvare, så de hadde sendt den til "trengende" i Polen.


#5

Kirsebær sa for siden:

Men du fikk vel ny jakke?


#6

Tallulah sa for siden:

Selvfølgelig klager man. Det gjør man på en langt billigere jakke også. Jeg kjøpte f.eks. en bag til Hiawata i høst, og etter tre måneder falt glidelåshodet av. Den kostet bare 199,-, men selvfølgelig klaget jeg, og selvfølgelig fikk jeg ny, med forsikring om at skjedde det igjen skulle jeg få pengene tilbake.


#7

Divine sa for siden:

Nei, gjorde ikke det. De hadde ingen vinterjakker inne da, så de ville gi meg tilgodelapp. Jeg blånektet og sa at det var ikke noe i butikken jeg kunne bruke flere tusen kroner på når de hadde opphørssalg (!), så jeg måtte rett og slett krangle for å få pengene tilbake. Måtte ringe til butikksjefen og virkelig legge fram saken. Sjempego service. :snill:


#8

Madicken sa for siden:

Jeg gir beskjed dersom en vare ikke holder mål, og en såpass dyr jakke skal ikke ha en kjip glidelås, særlig ikke etter så kort tid. Jeg opplever stort sett alltid at klager fører fram.


#9

Lavender sa for siden:

Absolutt. En fordel med kvittering eller bevis fra kortet den er kjøpt med. Jeg klaget og fikk ny glidelås på nesten ett år gammel Sand parkas til 4000,-. Skulle jeg betalt selv hadde det kommet på nesten 1000,- bare for glidelås.


#10

Che sa for siden:

Ja, det er jo det som er så irriterende. Å bytte glidelås koster jo innmari mye.


#11

Nenne sa for siden:

Selvfølgelig klager man. Det hadde jeg gjort om jakken kostet 200 kroner også. Ikke bare fordi den var dyr.


#12

Cauchy sa for siden:

Jeg klager også på billige varer og håper andre gjør det samme. Det er viktig at butikkene ikke kommer unna med å selge dårlig kvalitet bare fordi det er billig, de må heller øke prisen og selge ting som varer.


#13

Joika sa for siden:

Klage, og du har rett til å få den fikset. Det kan du kreve.


#14

millact sa for siden:

Ja, det ville jeg gjort.


#15

Che sa for siden:

Mannen har vært innom - så det ordner seg vil jeg anta:)


#16

IzziCreo sa for siden:

:nemlig:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.