star sa for siden:
Mobilen min har gått amok. Den kommer opp med "sim-kort fjernet" hele tiden. :mumle:
Kortet er selvsagt på plass, så er det kortet eller mobilen som streiker mon tro?
Er en samsung galant S4, akkurat passert 2 år selvsagt.
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for datasnakk.
star sa for siden:
Mobilen min har gått amok. Den kommer opp med "sim-kort fjernet" hele tiden. :mumle:
Kortet er selvsagt på plass, så er det kortet eller mobilen som streiker mon tro?
Er en samsung galant S4, akkurat passert 2 år selvsagt.
polarjenta sa for siden:
Jeg har ikke peiling, men jeg ville antatt at det er kortet.
mrc sa for siden:
"akkurat passert 2 år selvsagt"
Som ikke betyr verdens ting egentlig, ettersom reklamasjonstiden er 5 år, om de ikke kan påvise at dette er resultat av en eller annen skade (og da vil ikke garanti heller gjelde).
Å bytte kort kan være verdt et forsøk - eller prøve å bruke noen andres kort i telefonen for å se om det fungerer. Evt. også prøv å rens kontaktpunktene på kortet, uten at det er så stor sannsynlighet for at det fungerer.
star sa for siden:
Trodde det var 2 år jeg da.
Ingen andre kort å prøve da jeg har micro-sim.
Bamsemums sa for siden:
Samme greia med min Samsung Note4.
Om man googler problemet kommer det opp mánge tråder fra folk som sliter med det. Ofte kan det vist hjelpe å skifte sim-kort.
Her kommer det og går i perioder, så har ikke tatt meg bryet i å bestille nytt. Noen ganger skjer det flere ganger daglig, så kan det plutselig gå flere uker.
mrc sa for siden:
Nei. Dette er et produkt som man skal forente at varer betydelig lengre enn to år, og det faller da inn under regelen om fem års reklamasjonsrett. Batterien kan regnes som en slitasjedel og gir ikke fem år.
Reklamasjonsretten er det gjeldende for konsumentkjøp. Garanti kan være relevant hvis garantien gir bedre vilkår enn det man har i forhold til Lov om forbrukerkjøp. Garanti blir også relevant ved næringskjøp, som ikke har de samme reglene som konsumentkjøp.
star sa for siden:
Blåste litt i telefonen og på kortet. Det hjalp. Men problemet ble ikke borte så har bestilt nytt kort.
Carrera sa for siden:
Tyder på enten slitt kort, eller irring på polene i telefonen som leser kortet. Om du kommer til, så kan du gni over de polene litt med en tørr, myk klut, q-tips eller lignende.
Isbjørn sa for siden:
Prøve nytt simkort eller resette mobilen.
star sa for siden:
Nytt sim kort hjalp ikke.
Og jeg må selv betale for å få gjort noe med den. Den har selvsagt vært i bakken, det synes dessverre, og da sa mannen på Expert at de vil si at det er pga fall at telefonen ikke har kontakt med sim kortet.
:mumle:
Isbjørn sa for siden:
Prøvd å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger?
star sa for siden:
Jepp.
Men fikk tips i kveld om å sette en bit tape på sim kortet. Det har jeg gjort og telefonen har oppført seg siden. Krysser fingra for at det fortsetter.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.