Jeg har en gmail-konto for en forening, som jeg administrerer. Når jeg sender ut mail derfra, er det et av våre medlemmer som ikke får mailene. Jeg kommuniserer med henne fra min egen gmail, men hun får ikke mailene fra forenings-adressen. Hun har sjekket sin søppelpost og spamfilter, men finner ikke mailene der. Jeg har nå bedt henne sjekke om hun kan ha blokkert adressen til foreningen ved en feil, men ser at da burde hun ha funnet mailene i søppelposten.
Er det noen som har vært ute for noe lignende, og kan gi meg tips om hva jeg skal be henne sjekke? Eventuelt hva jeg på min side kan sjekke?
Jeg har selvfølgelig sjekket at hennes mailadresse er riktig. Den kopieres fra en medlemsliste som tas ut ny fra hovedorganisasjonen hver gang det skal sendes mail. Og fra hovedorganisasjonen mottar hun mail.
Du kan også sende henne en epost med et meget distinkt ord i seg, og så be henne søke etter det ordet i hele gmailboksen. Den nye "inbox" hadde i starten noe problem med filtrene sine. Man fikk eposten, men den ble lagt på de merkeligste steder (ikke spam) og den ble dermed ikke lest.