Jeg må bare skryte og reklamere for Brødboksen.no, for jeg håper de går bra, utvider til flere områder og utvider sortimentet! :D Jeg kom over siden tilfeldig på FB i går kveld, og la inn bestilling. I dag våknet vi til deilig, nybakt brød, ferskpresset appelsinjuice og croissanter, samt avis på døra. De tilbyr bakevarer fra tre ulike bakerier, inkludert Åpent Bakeri. Gratis levering og samme pris som utsalgsstedene. Helt genialt! :riktig::riktig:
Det er jo ikke sentrum engang. Det er fra vest for Frognerparken. Kan jo hende de utvider etterhvert slik som Foodora gjør. I mellomtiden kan du sjekke denne Apan, de leverer her i i allefall. www.morgenlevering.no/oslo/utvalgte-omrader
Stemmer, jeg så litt raskt. Kun i vest da. Det er ikke sentrum nei.
Jeg har sett på morgenlevering, men det er så mange pakkeløsninger. Jeg så mest for meg produktene vi liker aller best fra Åpent bakeri siden vi sjelden får dratt dit.
Jeg gleder meg noe innmari til de tilbyr levering hos oss. Jeg kan jo bestille et eneste brød, og få det levert på døra, til samme pris som det koster på bakeriet. Tenke seg til deilige søndagsfrokoster framover :D
Er det noen som har testet Morgenlevering? Det er visst noe av samme konseptet.
De har nok direkteavtale med bakeriet med en redusert pris - det er jo besparende for bakeriet også, å ta det rett fra ovnen til utkjøring, og ikke via butikk (med betjening, svinn, etc.).
Nå har de begynt å levere til Trondheim også. Jeg har vært skuffet over produktene fra morgenlevering.no: kjipt brød, som til og med var halvtint ene gangen. Jeg har sett flere skryte av Brødboksen, så nå tester jeg dem til frokost i morgen. :hyper:
Da er Brødboksen avviklet i følge E24. Med umiddelbar virkning. Det har vært så luksuriøst med Åpent Bakeri varer på døra. Selv i julen, og det var nesten for godt til å være sant. Må jeg ut på bakeren igjen lørdag og søndag morgen, de åpner jo sent. :(.
Fikk epost derfra nå nettopp. De har flytta mitt hentested fra Ås til Abildsø... Da er det ikke særlig aktuelt lenger, altså (det er snakk om ca 3 mil unna).
Dette var utrolig kjipt. Men det var jo nesten for godt til å kunne vare. Ferske bakevarer og nydelige "hjemmelagde" middager man kunne bestille innen midnatt og får levert noen timer senere. :sukk:
Synd også for grunderne og småleverandørene som sikkert hadde en stor del av omsetningen sin via Brødboksen.
Det er virkelig ikke det samme, altså. Jeg kommer til å savne syltetøyet. Og juicen. Og sconesene. Og croissantene. Og de skikkelig gode hurtigmiddagene til de dagene vi har veldig dårlig tid. :sukk: Egentlig burde Kolonial tatt over konseptet. Noe av utfordringen handlet vel om at de ikke hadde nok kjøretimer på bilene, siden de bare leverte noen timer på natten. :vetikke:
Ja, det er distribusjonen de må spare utgifter på. Men 500 mill i oms i 2016 og 100 mill i tap samme år er det dyrt å drive netthandel. Mye av tapet ble forklart med investering i nytt lager. Men samtidig fortsetter tapene i 2017, og i Oktober kunngjorde de at 100 årsverk kuttes i lager og distribusjon.
300 ansatte inkludert topptung ledelse på kanskje 800 mill omsetning er dyrt.
Det varier jo fra landsdel til landsdel hvem som er underlevrandørene.
Vi har ikke Kolonial her, så jeg håper morgenlevering forbedrer seg og tar over markedet. Har leg lest at morgenlevering leveres med avisbudet? Det er jo i tilfelle et mer levedyktig konsept, vil jeg tro.
De sier så. Men er også ærlige om at de hadde forventet bedre resultater og høyere omsetning. Munte Kaas gikk ut med en forventning om å det dobbelte i 2016. Det er ikke så lett å endre handlevanene til folk og samtidig levere billig nok. Mye PR og investeringslyst i positivitet også. ;).
Det har jeg tenkt og. At dette kan umulig være lønnsomt for dem, og hvordan lønner de da sine ansatte?
De selger jo kun for små summer, varer man like gjerne kan kjøpe til samme pris på butikken. Jeg tenkte "dette er for godt til å være sant" første gangen jeg bestilte. Og da er det som regel det.
Kolonial har store leveringsproblemer. Jeg har mer eller mindre gitt de opp. Enten kommer de altfor for sent (og kompenserer med kr 19 :lol: ), ellers så kan de ikke levere de dagene jeg ønsker når jeg skal bestille. Sist jeg tenkte bestille, så kunne de ikke engang levere til pick-up-point til den dagen jeg ønsket......
Ja, det er ekstremt irriterende, det opplever jeg stadig vekk. Men da vet jeg at jeg må bestille to dager før til mandag, eller bare gå på butikken da. Stor forbedring at det STÅR før jeg starter å legge ting i handlekurven, da, og at man kan begynne med å bestille levering. Jeg blir mye mindre irritert enn hvis jeg har gjort hele jobben først.
Men det er så genialt å kunne bestille ting ferdig pakket når vi skal på Høttah, og bare legge kjølevarene rett i skiboksen (og knabbe med noen isposer fra tomme kasser). :hjerter: Nå driver vi og håper på pick-up i Trysil. :hyper:
Jeg også. Jeg opplever heller ikke store problemer rundt levering. Jeg bestiller alltid sent. Flere ganger har de spurt om det passer at de kommer tidlig, som regel.passer det oss supert.
Er det noen sjanse for at de gjenoppstår fra asken? De har jo splitter nytt logistikksystem. Og brødbokser. :knegg: Og leverandører og bud og kunder. Går det an å kjøpe denne typen konkursbo?
Jeg kjenner at jeg nok hadde klart å legge inn faste brødbestillinger nå, når jeg har skjønt at de kan bli borte. :nemlig:
Vet du, jeg synes hele opplevelsen fra bestilling og til levering var utrolig bra. Kommunikasjon med dem også, når vi trengte det. Kjappe med å svare og enkelt med chat. Svært god appløsning, oversiktlig og uten unødige trinn. Når jeg faktisk tenkte på at det var synd fordi jeg synes hele konseptet og kundeopplevelsen var så god, ja, da er det bra! Jeg er veldig til å legge merke til sånt, og skryte av slikt når jeg opplever det. Synd at de gikk inn.
Jeg bare SKJØNNER ikke hvordan det er mulig at et sånt konsept skal kunne lønne seg. Prisene var jo tilnærmet butikkpriser, var de ikke? Og man kunne legge inn bestilling til midnatt, og få på døra neste morgen?
De kjøper vel ikke varene i butikk, vil jeg tro. Og de sparer utgiftene til butikk, svinn pga dato, betjening i butikk, osv. Så om de har et supereffektivt logistikksystem i bakkant så bør det i teorien gå med stort nok volum og høye nok volum per gjennomsnittsordre. Men det var det å komme dit, da...
Jeg tror noe av problemet nettopp var at de ikke tok betalt for leveransen. Jeg betaler mer enn gjerne 20 kroner for å få fersk frokost på døren. Prisen for leveranser under et visst nivå var vel 10 kroner, for min del kunne de fint ha doblet dette, og latt det gjelde alle leveranser. Alternativt kostnad for leveransen var avhengig av hva og hvor mye du handlet. Dessuten burde de lage en ordning som hadde utnyttet kjørekapasiteten bedre. F.eks. mulighet for å bestille levering i perioden 1400-1700, med bestilling før klokken 0800. Noen dager er det jo rask middag man trenger, ikke frokost, og middagene deres var rett og slett skikkelig gode.
Jeg er egentlig ikke villig til å betale for leveransen. Jeg betaler ikke for at de har fin butikk med varme og for at de strør fortauet utenfor heller og er ikke villig til å betale særlig for å få det levert på døra som et alternativ. Det gjelder matvarer, sko og mye annet.
Nei, jeg trodde ikke de kjøpte varene i butikk. :knegg: Jeg tenker på lønnskostnader til nattarbeidere, forsikring, kjøretøy, alt det der. Siden prisene deres var så lave og det ikke var transporttillegg.
Morgenlevering er et Schibsted-selskap, så de har samme distribusjon som Aftenposten, Bergens Tidende, Adresseavisen, Fædrelandsvennen og Aftenbladet i Stavanger.
Jeg rakk aldri å prøve Brødboksen. Men Morgenlevering bruker vi en del, og jeg synes de har kommet seg. En del av produktene er ikke mye å skryte av, men de har fått flere nye leverandører i det siste - med økt kvalitet.
Jeg er også en trist, forholdsvis ny kunde hos Brødboksen. For min del, som er selvstendig næringsdrivende, hvor tid er penger (i hvert fall litt penger), kunne de godt ha tatt seg mer betalt for leveringen. De ville måtte ha tatt seg rimelig mye betalt for at det skulle være dyrere enn det jeg teoretisk sett taper på å dra på bakeriet.
Jeg bestilte morgenlevering.no til i dag. Det kom ikke så mye som en liten brødsmule. Bare en sms kl 8 om at det dessverre hadde gått skeis i dag, og gavekort på 50 kr. Hjelper fint lite når man har to barn å smøre matpakker til. (Men av og til beveger nå planetene seg noenlunde synkront, slik at begge barna var hjemme med feber i dag.)
Morgenlevering har alltid levert til meg, men det er ikke varmt brød slik det tydeligvis har vært hos brødboksen. Jeg bor i blokk, så jeg har uansett aldri fått mulighet til å bestille fra brødboksen siden de ikke har nøkler til alle oppgangene.
Nå har det jo vært helt helvete i Oslo i dag, så det er dumt å dømme noe på bakgrunn av at de ikke fikk levert i dag. Vi bestiller fra Morgenlevering flere ganger i uka, og har aldri opplevd å ikke ha fått det vi har bestilt. Selvfølgelig er det dritkjipt når det skjer, men det kan ikke være helt utilgivelig.
Nå bor jo jeg i provinsen, så jeg er nok lettere å glede pga begrenset tilbud. Jeg har dog vært svært fornøyd både med morgenlevering og Kolonial. Førstnevnte hadde allergi-alternativ, det er et voldsomt pluss for oss. Brødboksen rakk vel aldri å vokse seg ut av Oslo?
Jeg bor mye mer grisgrendt til enn Stavanger, Brødboksen leverte ikke hit. Derfor mitt spørsmål om de noen gang kom seg ut. Kolonial har levert hit i et drøyt år, for eksempel.
Håper veldig på at noen kjøper opp boet og fortsetter. Må vi gå fra deilig Ringstadsalami til kjipe Remasalami nå liksom ... :leppe: Og alle gangene vi ikke har melk igjen til frokost. Nå må vi faktisk klare oss uten melk til frokost. :trist:
Hvis de hadde fått det til med stor kundebase og logsitikk og leveringsløsninger på plass, kunne de jo fremtiden utvidet til å levere andre varegrupper også. De lå nok slike tanker i forretningsmodellen vil jeg tro. Gründerne i Brødboksen er ikke dumme altså, de hadde noen ganske råe hoder både på business og logistikk. De tok stor risiko, jobbet knallhardt, gamblet og fikk det akkurat ikke til. Det er bra at flinke folk prøver å skape noe nytt. Kjipt for alle interessenter når det ikke går.
Etterpåklokskap og grunderlatterliggjøring er ikke den nye oljen ...
Jeg har aldri bestilt fra dem. Husker at jeg for lenge siden sjekket og de leverte ikke til oss. Det er mulig de leverte her, men det er det for sent å finne ut nå. Trist at både disse og Marked må legge ned.
Brødboksen leverte ikke til oss, så vi har brukt Morgenlevering. Er godt fornøyd, men har jo sett at Brødboksen har hatt bedre og større utvalg. Vi har bestilt flere ganger i uken i nesten et år nå, og de har alltid levert innen fristen, og som regel lenge før. På hverdager kommer de ca. 05.30-06.00.
Jeg innser at jeg trolig ikke er helt i målgruppa for dette. Jeg bor 50 meter unna en Kiwi som er åpen til kl 23 hver kveld (unntatt søndag). Vi har lenger vei til der bilen står parkert enn til butikken. Og når man må bestille innen kl 21 på Morgenlevering så krever det faktisk mer planlegging enn å handle i butikken.
Så vi bruker bare morgenlevering til å gi oss brød mandag morgen (for da har jo butikken vært stengt i over 24 timer). Og neste uke har mann og datter bursdag, så da tenkte jeg kanskje at jeg skulle bestille noe slik at vi fikk litt fancy frokost uten at jeg trengte å bake.
Ja, sånn tenker jeg også. Vi har i tillegg en joker 70 meter unna som også er åpen til 23 på søndag, så vi har virkelig ikke behov for brød på døra. Jeg har bestilt det i gave et par ganger til andre, og vurdert det til bursdager i heimen. men så har vi åpent bakeri en kort sykkeltur unna, så det er liksom så lett å få kvalitetsvarer uten å få det på døra.
Jeg kommer meg på Spar på 4 minutter jeg og, men jeg bestilte fra Brødboksen flere ganger likevel. Er noe med å få ting levert rykende ferskt. Nydelige ferskpressende juicer etc. Kiwi, Joker og Rema kan ikke matche! :niks:
Det er forskjell på Brødboksen og brødet i butikken. Brødet man får på døren er nylig stekt. Kjøper man brød på butikken kl 22.55 så er det brød som er bakt for nesten 24 timer siden. Det har mye å si for kvaliteten på brødet synes jeg, men har full forståelse for at ikke alle er like sære som meg :sparke:
Det er noen tegn som tyder på at vi har det litt bra her i landet, ja. :knegg: Jeg er vant til å spise tørt brød, siden jeg må spise glutenfritt. Problem løst. :knegg:
Ja, for all del, men å hevde at det er hipp som happ er jo ikke riktig det heller. Det er jo rett og slett det business-idéen til Brødboksen er - ferskt brød på døren. Og for noen er det viktig. Akkurat som for andre så er f.eks. en dyr, eksklusiv vin viktig eller at man ikke ønsker å spise halvfabrikata. I-landsproblem ja, men slik vil det jo alltid være - man velger de tingene som betyr noe for seg selv, og lar mye annet fare.
Jada, jeg kjente bare at sympatien min ikke helt strakk så langt. :humre: Men selvsagt er nybakt brød bedre, men du ga meg litt Nora Helmer-vibber. Det var ikke en veldig alvorlig ment kritikk, altså.
"Men hva med børnene?! De må da få rygende ferskt brød fra Brødboksen!" Jeg er sikker på at Ibsen har skrevet det et eller annet sted i manuset :rofl:
I'm right there with you - jeg har følt det som rimelig ekstravagant selv, og venner i England og USA har synes det hele har vært ganske eksotisk og eksklusivt at jeg har spist ferskt brød levert på døren kl 3 på natten :sparke: