Eg skal ha meg vaskemaskin, oppvaskmaskin, sidebyside-kjøleskap og noko til som eg har gløymt. Alle seier at eg må kjøpe det på nettet, for det er billigast. Eg har egentlig lyst å kjøpe det lokalt, på f eks Expert, for eg innbiller meg at det er lettare å klage då, viss noko ikkje er som det skal. Er det ein dårleg ide?
Dei fleste store elkjedane har nettpris og butikkpris. Siste året har vi kjøpt både vaskemaskin og oppvaskmaskin på nett og det har vore billigare enn butikk. Vi har brukt komplett.no, fått med levering og retur av ødelagt vare.
Forbrukarrettigheitene er dei same om du handler på nett eller i butikk, så lenge du er privatperson. Men eg ville halde meg til kjende og etablerte butikkar ved kjøp av så dyre ting.
Anbefaler kelkoo.no for samanlikning av pris. Der kan du søke på varen du har planlagt å kjøpe og finne billegaste alternativ. Den oppgir både nett- og butikkpris dersom desse to er ulike.
Det er ulik pris på nett og i butikk, men jeg har gått i butikk og sagt at "dette er prisen på nett". Enten har de gitt meg nettprisen, eller så har jeg gått på nett og bestilt, med levering i butikk :)
Ja, det er og sant. Ein skal gjerne uansett ringe eit servicenummer, sjølv om ein har handla på nett. Med den gamle vaskemaskinen måtte vi for eksempel kontakte Electrolux direkte for reperasjon, sjølv om den var kjøpt i butikk.
Noen venner som skulle ha alt fikk svært godt tilbud i litt ukjent lavprisbutikk i Oslo. Rådgivningen hos de store var heller dårlig, så valget falt på den lille.
Jeg har kjøpt vask og tørk på nett billig og fått helt vanlig service og reklamasjonsrett. Tretti.no og whiteaway.no.
Reklamasjon på hvitevarer går gjerne direkte til produsent uansett. Så er ikke så viktig hvor man handler. Lønner seg ofte å sjekke nettpris og så bestille sånn collect at store.
Jeg har akkurat fått levert tørketrommel fra Komplett.no. Det pussige er at jeg tenkte kjøpe dette i lokal butikk, var innom Lefdal for å se og "kjenne litt" på de ulike merkene, spurte om hjemkjøring og fikk til svar at "vi bruker Bring, og det er bare å krysse her" mens han viste meg nettsida som jeg allerede hadde lest gjennom før jeg dro i butikken. Vel, jeg oppfattet det hele som en oppfordring til å handle på nett, så da falt ikke valget på Lefdal denne gang.
Første gang jeg kjøper noe så stort på nett, men det gikk jo brillefint. De leverte helt inn på badet mitt og tok med emballasje og den gamle maskinen min.
Min erfaring er at man må sjekke prisene flere steder og i tillegg forhandle på prisen. De dyreste hvitevarene har vi kjøpt i butikk fordi nettbutikken ikke har noe prutesystem. Mens endel ting har vi kjøpt på nett. Service nivå er det samme uannsett om man tar butikk eller nett.
Jeg burde forresten nevne at vi kjøpte kjøkkenventilator gjennom whiteaway.no. Det var tull med den fra dag 1, men jeg har ikke noe å utsette på servicen. Til slutt byttet de ventilatoren.
Det var her jeg tenkte at butikk hadde fordel framfor netthandel. Men nei... Når jeg begynte å sjekke på nett så var det noe sprik i priser for hjemlevering - spesielt når jeg ville ha det helt inn og ikke bare levert på trappa, og at de tok med den gamle maskinen.
Veldig fornøyd med leveransen fra Komplett og Postnord. Produktet har jeg ikke rukket å prøve, så der kan jeg ikke si noe enda.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.