Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?

#1

Karamell sa for siden:

Det jeg har fått meg meg er at mer eller mindre kjente personer (bloggere?) fronter en ny undertøysreklame der de basically sier at de blåser i hva folk synes om kroppene deres og at man skal føle seg vel i egen kropp. So far so good.

Det jeg reargerer på er at alle disse damene er støpt i samme formen, de er pene og slanke alle som en. Man får i tillegg 20 % på neste undertøykjøp dersom man legger ut bilde av undertøyet sitt på instagram med denne #sisterhood hashtagen. jeg er usikker på om det er med eller uten kropp inni det bildet skal være.

Hva synes dere? Er dette en ok reklamekampanje eller er jeg bare en misunnelig gammel kjerring?

www.sisterhoodbychange.no/


#2

Pøblis sa for siden:

Jeg er også sur. Å vise frem kropp for å protestere mot kroppspress er liksom ikke akkurat et jeg tror virker.


#3

Marla Singer sa for siden:

Jeg blir (igjen) matt over at kvinner skal ha fokus på kropp og at man er "fin nok", når det er helt irrelevant. Samtidig er jo dette en undertøyskjede, så jeg forstår hvorfor de gjør det og er ikke spesielt kritisk til akkurat Change. Men alt som bidrar til at kvinner i det hele tatt skal fokusere på kroppens utseende? Ja.


#4

Mjau sa for siden:

Den dagen media lar vær å underbygge en påstand som skal dempe fokus på den "perfekte " ved å legge ved et bilde av en dame i lite klær, ja da skal jeg feire!
Jeg er så drittlei av at man skal ta fokus vekk fra kropp ved å vise kropp. Det spiller ingen rolle om de viser en heit eller uheit kropp heller. Jeg syns det er på tide å fokusere på andre ting.
Jeg for min del har helt sluttet å lese magasiner.
Jeg er drit lei perfekte damer som lever perfekte liv med perfekte menn i perfekte hjem. Herlighet, hva er det folk driver med egentlig? :surkjærring:


#5

Karamell sa for siden:

Jeg forstår jo at Change selger undertøy. Men de lurer inn undertøyet sitt med å si at det er så flott med kropp. Elsk deg selv og jadajadjada.


#6

Marla Singer sa for siden:

Ja, det er kjedelig.


#7

-ea- sa for siden:

Enig med Karamell og Marla Singer (som jeg nå ser heter Marla og ikke Maria som jeg har lest i flere år, eller har du nylig byttet navn? :what: )


#8

Marla Singer sa for siden:

Neida. :knegg: Marla Singer i Fight Club:


#9

Maverick sa for siden:

Det hadde vært mye mer interessant om Charge valgte å slutte å bruke retusjerte bilder i reklamene sine.


#10

Pappalille sa for siden:

Bla-bla-bla. Intet nytt under solen, og forkledd pr er uansett pr.


#11

Tallulah sa for siden:

Ja, ikke sant.

Jeg syns det er helt fint at de bruker disse damene i en kampanje, og at hvertfall de bildene er uretusjert. Men de kunne lagt seg i selen for å finne et litt større mangfold, syns jeg. Det var veldig blondt, og ikke enorm stor forskjell på fasongen.

Men det blir bare pålimt når dette er en kampanje, og de vanlige modellene fremdeles ser kliss like ut i fasongen, med perfekt hud. Og slutt for guds skyld med å oppfordre alle andre til å kle av seg også. :gal:




#14

Pelle sa for siden:

Tåpelig. Kjør heller på med ordinær reklame. Kan ikke fatte hvorfor de ønsker at JEG, som potensiell kunde, skal poste bilder av meg selv i undertøy på sosiale medier??


#15

Einhyrningur sa for siden:

Jeg er så lei kropp! Jeg mister respekten for enhver som klær av seg for å protestere mot kroppspress.


#16

Novla sa for siden:

Herregud, de svarene fra Change på det FB-innlegget. :gal:


#17

Einhyrningur sa for siden:

Ehh..?


#18

frukt sa for siden:

Heller ikke imponert.


#19

Pøblis sa for siden:

:hylgrine:

Så trist.


#20

Pøblis sa for siden:

Stygge folk med uren hud og stor mage, gitt. :hylgrine: Er det MULIG?


#21

Millen sa for siden:

Jeg har kjøpt endel undertøy og badetøy der tidligere, men det utgår fra nå. For noen holdninger og svar på FB siden. :dåne:


#22

Marla Singer sa for siden:

Håkkei, ble jeg kritisk til akkurat Change. :gal:



#24

Millen sa for siden:

De damene var jo veldig ulike både i form og farger. Duster.


#25

Einhyrningur sa for siden:

Jeg provoserer så til de grader at de definerer mennesker som pen og stygg i en kampanje som omhandler kroppsfokus og det å ha tro på seg selv. Dobbeltmoral, dårlig moral og dårlige holdninger. Jeg kommer aldri til å kjøpe undertøy derifra.


#26

Apple sa for siden:

Jeg reagerer også veldig på svarene deres. Skikkelig uproft. Høres ut som noe en skoleelev kunne svart.


#27

Karamell sa for siden:

Dessuten er noen mødre. :nemlig:


#28

Karamell sa for siden:

Magnhilds antiblogg har kommentert kampanjen på sin FB side.


#29

Esme sa for siden:

Haha! Nemlig! De er en slagt støttekampanje for de som egentlig ser pene ut men som tullete nok sliter med dårlig selvbilde? Hahahahaha! Er det en tenåring som har skrevet dette?


#30

Ine sa for siden:

Ja dette er fantastisk stor bredde! :rofl:

Minner meg på lesermodellene i Tara, der den største bruker størrelse 40/42.


#31

Serena sa for siden:

Sukk! Kan ikke vi la kropp være kropp, jeg er så lei av å se andre sine kropper. Å kle av seg for å minske kroppspress.. jada. De svarene på Facebook er jo fantastiske, man må ikke ha et stygt tryne for å føle kropspress...Hvor lang tid tar det før det demrer for noen i Change at den som er SoMe ansvarlig kanskje ikke er skikket til jobben?


#32

Filifjonka sa for siden:

Hallaisen, noe så nedsnødd?! :what:


#33

Niobe sa for siden:

Jeg er ekstremt lei av å se andres kropper. Uavhengig av fasong. Alt skal vises frem, gjerne under påskudd av å bekjempe kroppspress. :gal:


#34

Pelle sa for siden:

De roper ut; "bli med på vår holdningskampanje". Når jeg går inn på linken er det bare å fylle ut for å bli med i Club Change, kundeklubben.... Schempeholdningskampanje!!!!


#35

Einhyrningur sa for siden:

De svarer som furtne fjortiser. Jeg er råimponert. :himle:


#36

frukt sa for siden:

Enig. :nemlig:


#37

gajamor sa for siden:

Jeg tror unge jenter har godt av å realitetsorienteres, men ikke med slike kampanjer. I fjor hadde jeg med jentene mine i et utall islandske svømmehaller. Der var det kropper i alle former, aldre og størrelser, og ingen virket flaue. I år drar vi til finske saunaer for å få en ny vaksinasjonsrunde. Gjennomsnittsmennesket ser overhodet ikke ut som de change-damene, og jeg fatter ikke hvilket menneskesyn Change og damebladene har når de kan komme med den typen uttalelser, eller kalle 40/42 for plus size.


#38

Nessie sa for siden:

Hjelpes :himle:


#39

Hot Lips sa for siden:

Jeg vil ikke lese kommentarene til Change, men jeg klarer ikke å slutte. Hvem ER det som sitter og administrerer FB-sida deres? Fasinerende. :gal: / :rofl:


#40

Neket sa for siden:

Summer intern. Må være. :nemlig:


#41

Storm sa for siden:

:lol:


#42

Harriet Vane sa for siden:

Det er ikke så uvanlig at selskapets yngste får ansvar for "sosiale medier og sånn", helt uten erfaring med kommunikasjon.


#43

Candy Darling sa for siden:

Ja, for siden ungdommen er digital natives er de guruer på sosial marketing. :rofl: Dette er virkelig et grymt eksempel på dårlig håndtering av kampanjen, altså.

Og selve kampanjen er også bare tøysete. At ikke de skjønner det selv, at dette gjennomskues med én gang? Hvis de til og med ikke har diversitet i kampanjen - jeg har ikke klikket, siden jeg vet hvordan de måler en suksessfull kampanje. :knegg:


#44

Toffskij sa for siden:

Desto verre siden Change vel egentlig sikter mot et ganske voksent publikum også (sånne førtiser som oss, hva?). Tullenisser. :knegg:


#45

Pøblis sa for siden:

Det er heldigvis noen unge Change-kunder som synes vi som synes det er dust å kle av seg for å redusere kroppspresset, er duster. Vi lever i 2016, ikke på 1800-tallet, sier vedkommende. :snill:

Må man være støgg for å vise frem kroppen sin. liksom? :snill:


#46

Pelle sa for siden:

Jeg har fått beskjed om at jeg er trangsynt...


#47

Pøblis sa for siden:

Jepp. Skjerp deg. :nemlig:


#48

Karamell sa for siden:

Det er deileg å se disse unge som forsvarer Change. :snill: Hun ene poserer i undertøyet på profilbildet sitt.


#49

Pøblis sa for siden:

Jepp. Og en annen hevder at bloggerne i kampanjen blir mobbet fordi noen etterlyser mer variasjon i modellene. :stuart:


#50

-ea- sa for siden:

Hvor er det dere leser all moroa?


#51

Pøblis sa for siden:

På Change lingerie sine FB-sider.


#52

Adrienne sa for siden:

Og bare det er jo helt koko. :gal: En suksessfull kampanje kan ikke måles ene og alene i antall klikk eller engasjement, det måles i salg, klingende mynt i kassa. Å måle på klikk er jo bare "so last year".


#53

Maverick sa for siden:

Jeg synes alltid det er så søtt med entusiastiske konsert- og festivalarrangører som er sikre på fullt hus "for det er jo mange tusen som har sagt at de kommer på fjesbokarrangementet", så selv om det ikke er solgt noe på forhånd, så kommer det nok masse på døra. :haha:


#54

Pelle sa for siden:

Jeg har spurt hva resten av kampanjen går ut på, jeg. Sånn ut over å tagge dem på Instagram og bli med i kundeklubben.


#55

Apple sa for siden:

Sånn utover å reklamer for dem, mener du? :snill:


#56

Pøblis sa for siden:

Du får jo bli #søster med alle de andre kundene. :hyper:


#57

Pelle sa for siden:

:lykkelig:

:danse:

Søsterskap via reklame!

:rørt:


#58

Candy Darling sa for siden:

Absolutt, men å finne relevante conversions for sånne kampanjer, som ikke har en salgsrettet call-to-action, er hodepinen for alle sosiale markedsførere. So last year blir antagelig still next year også. #profet


#59

Adrienne sa for siden:

Tror nok du har rett der. Men likevel. :mumle:

De har jo en slags CTA her da, med at man skal melde seg inn i kundeklubben, det er jo ganske så målbart hvor mange som gjør det og som ender opp med å kjøpe noe etterpå. :vetikke:


#60

Candy Darling sa for siden:

Så klart, og får de 100 gjennom nettet tipper jeg de er superfornøyd. Kikket på insta, og taggen er ikke akkurat trending. Jeg anslår 2 som ikke er offisielle eller fra personer som åpent jobber for Change.


#61

millact sa for siden:

Også jeg som hadde tenkt å kjøpe ny bikini på Change i år. Må vel finne et annet sted å kjøpe da, men hvor?


#62

Éowyn sa for siden:

Kanskje det er de som tidligere hadde FB-siden til Imsdal?Svarer på akkurat samme umodne måten.


#63

Pelle sa for siden:

True that.


#64

Millen sa for siden:

Jeg fikk kjøpt bikini gørr denne teite kampanjen. Dumt de ødelegger for seg selv med den kampanjen for i de butikkene jeg har vært har jeg fått supergod service.


#65

Pøblis sa for siden:

Hvem er det de sikter seg mot? Jeg trodde de siktet mot voksne kvinner?

Jeg kjøper ingenting som frontes av rosabloggere, det blir alt for useriøst for meg. Så både Lindex og KappAhl og Adams matkasse og nå Change har mistet meg som kunde. Bloggere er jo bare betalte produktomtalere som blander kommers og privatliv i en salig smørje. Og som gjerne prøver å skjule at de er kjøpt og betalt. Neitakk.


#66

Teflona sa for siden:

Når avsender må forklare kampanjen, er den vel pr def mislykket.


#67

Pelle sa for siden:

Indeed.

Jeg spurte om hva holdningskampanjen konkret gikk ut på, og fikk følgende svar:

WOW, virkelig nytenkende!!


#68

Karamell sa for siden:

De burde svart "Det er en kampanje for å selge undertøy og bloggere er jo slik i vinden for å selge produkter for tiden."

De har flere lignende videoer på FB siden sin så jeg i dag. Jeg laiker de visst på FB og nå som jeg har kommentert noe får jeg de opp i feeden min.


#69

Bille sa for siden:

Eneste hanen i kurven av de som har kommentert der inne, er ikke det han skuespilleren fra Unge Lovende? Han som spiller konferansier på det stand-up stedet?

Og ellers, fryktelig pinlig, både kampanje og etterfølgende håndtering av reaksjonene!


#70

Pelle sa for siden:

Nesten rart den ikke er kommentert i Sosiale medier-gruppen på FB.


#71

Millen sa for siden:

Jeg leste gamle kommentarer om kampanjen deres på Fb ( fra begynnelsen av juni) og det er mange som synes hele greia er klein både med tanke på utseende, kropp, fasong og alder.



#73

Apple sa for siden:

Jeg skjønner ikke hva de mener med å være stolte av "å TØRRE sette kroppspress på dagsorden". Hva annet har de gjort enn å si "vært stolt av deg selv, hæsjtægg sisterhood". Og så det sedvanlige med pene damer osv. Greit nok, men ikke kamufler en salgskampanje som noe modig og nobelt. De har jo egentlig ikke gjort en døyt for kroppspress?


#74

Karamell sa for siden:

Jeg har sett artikkelen i BT og ftenposten også, de har vel samme eiere. :jupp:


#75

Teflona sa for siden:

Interessant at ene bloggeren mener at kampanjen blir tolket feil. Ja, det er bare å fortelle folk hvordan de skal tolke noe, så fungerer det. Eller ikke.


#76

Éowyn sa for siden:

Jeg skal begynne å bruke dette svaret. Hvis noen er misfornøyde eller klager på skal jeg ikke ta noe selvkritikk, bare avfeie det med at de ikke forstår.


#77

Luftslottet sa for siden:

Jeg må bare lime inn denne, det er helt dekkende for mine følelser i denne saken:


#78

frukt sa for siden:

:knegg:


#79

frukt sa for siden:

:nemlig:


#80

Candy Darling sa for siden:

Det er jo Valla-metoden. Det var synd at du følte det sånn. :nemlig:


#81

Libra sa for siden:

Det er vel mer "å ta en Erna": Hvis dere hadde forstått det jeg sier, så hadde dere vært enig.


#82

Niobe sa for siden:

Det er vel rett og slett et helt vanlig politikersvar. Det høres også ut som Stoltenberg.


#83

Éowyn sa for siden:

Politikeren som sammenlignet Obama med Hitler så vel noe lignende. Han så en sammenheng i det store bildet, som alle vi andre ikke så- ennå.



#85

Teflona sa for siden:

Leste den i sted, noen gullkorn der, ja!


#86

Pelle sa for siden:

Noterer meg at de er tilbake til ordinære modeller. Betyr det at jeg ikke skal være stolt av meg selv mer?


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.