Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.
Det jeg har fått meg meg er at mer eller mindre kjente personer (bloggere?) fronter en ny undertøysreklame der de basically sier at de blåser i hva folk synes om kroppene deres og at man skal føle seg vel i egen kropp. So far so good.
Det jeg reargerer på er at alle disse damene er støpt i samme formen, de er pene og slanke alle som en. Man får i tillegg 20 % på neste undertøykjøp dersom man legger ut bilde av undertøyet sitt på instagram med denne #sisterhood hashtagen. jeg er usikker på om det er med eller uten kropp inni det bildet skal være.
Hva synes dere? Er dette en ok reklamekampanje eller er jeg bare en misunnelig gammel kjerring?
Jeg blir (igjen) matt over at kvinner skal ha fokus på kropp og at man er "fin nok", når det er helt irrelevant. Samtidig er jo dette en undertøyskjede, så jeg forstår hvorfor de gjør det og er ikke spesielt kritisk til akkurat Change. Men alt som bidrar til at kvinner i det hele tatt skal fokusere på kroppens utseende? Ja.
Den dagen media lar vær å underbygge en påstand som skal dempe fokus på den "perfekte " ved å legge ved et bilde av en dame i lite klær, ja da skal jeg feire!
Jeg er så drittlei av at man skal ta fokus vekk fra kropp ved å vise kropp. Det spiller ingen rolle om de viser en heit eller uheit kropp heller. Jeg syns det er på tide å fokusere på andre ting.
Jeg for min del har helt sluttet å lese magasiner.
Jeg er drit lei perfekte damer som lever perfekte liv med perfekte menn i perfekte hjem. Herlighet, hva er det folk driver med egentlig? :surkjærring:
Jeg syns det er helt fint at de bruker disse damene i en kampanje, og at hvertfall de bildene er uretusjert. Men de kunne lagt seg i selen for å finne et litt større mangfold, syns jeg. Det var veldig blondt, og ikke enorm stor forskjell på fasongen.
Men det blir bare pålimt når dette er en kampanje, og de vanlige modellene fremdeles ser kliss like ut i fasongen, med perfekt hud. Og slutt for guds skyld med å oppfordre alle andre til å kle av seg også. :gal:
Tåpelig. Kjør heller på med ordinær reklame. Kan ikke fatte hvorfor de ønsker at JEG, som potensiell kunde, skal poste bilder av meg selv i undertøy på sosiale medier??
Jeg er så LEI av "vi er en internasjonal kjede som må bruke samme bildemateriell i Norge som i alle andre land blablablabla", ja, så adresser det, da, så kanskje dere gjør en bloody "change". (Pling!)
Jeg provoserer så til de grader at de definerer mennesker som pen og stygg i en kampanje som omhandler kroppsfokus og det å ha tro på seg selv. Dobbeltmoral, dårlig moral og dårlige holdninger. Jeg kommer aldri til å kjøpe undertøy derifra.
Haha! Nemlig! De er en slagt støttekampanje for de som egentlig ser pene ut men som tullete nok sliter med dårlig selvbilde? Hahahahaha! Er det en tenåring som har skrevet dette?
Sukk! Kan ikke vi la kropp være kropp, jeg er så lei av å se andre sine kropper. Å kle av seg for å minske kroppspress.. jada. De svarene på Facebook er jo fantastiske, man må ikke ha et stygt tryne for å føle kropspress...Hvor lang tid tar det før det demrer for noen i Change at den som er SoMe ansvarlig kanskje ikke er skikket til jobben?
De roper ut; "bli med på vår holdningskampanje". Når jeg går inn på linken er det bare å fylle ut for å bli med i Club Change, kundeklubben.... Schempeholdningskampanje!!!!
Jeg tror unge jenter har godt av å realitetsorienteres, men ikke med slike kampanjer. I fjor hadde jeg med jentene mine i et utall islandske svømmehaller. Der var det kropper i alle former, aldre og størrelser, og ingen virket flaue. I år drar vi til finske saunaer for å få en ny vaksinasjonsrunde. Gjennomsnittsmennesket ser overhodet ikke ut som de change-damene, og jeg fatter ikke hvilket menneskesyn Change og damebladene har når de kan komme med den typen uttalelser, eller kalle 40/42 for plus size.
Jeg vil ikke lese kommentarene til Change, men jeg klarer ikke å slutte. Hvem ER det som sitter og administrerer FB-sida deres? Fasinerende. :gal: / :rofl:
Ja, for siden ungdommen er digital natives er de guruer på sosial marketing. :rofl: Dette er virkelig et grymt eksempel på dårlig håndtering av kampanjen, altså.
Og selve kampanjen er også bare tøysete. At ikke de skjønner det selv, at dette gjennomskues med én gang? Hvis de til og med ikke har diversitet i kampanjen - jeg har ikke klikket, siden jeg vet hvordan de måler en suksessfull kampanje. :knegg:
Det er heldigvis noen unge Change-kunder som synes vi som synes det er dust å kle av seg for å redusere kroppspresset, er duster. Vi lever i 2016, ikke på 1800-tallet, sier vedkommende. :snill:
Må man være støgg for å vise frem kroppen sin. liksom? :snill:
Og bare det er jo helt koko. :gal: En suksessfull kampanje kan ikke måles ene og alene i antall klikk eller engasjement, det måles i salg, klingende mynt i kassa. Å måle på klikk er jo bare "so last year".
Jeg synes alltid det er så søtt med entusiastiske konsert- og festivalarrangører som er sikre på fullt hus "for det er jo mange tusen som har sagt at de kommer på fjesbokarrangementet", så selv om det ikke er solgt noe på forhånd, så kommer det nok masse på døra. :haha:
Absolutt, men å finne relevante conversions for sånne kampanjer, som ikke har en salgsrettet call-to-action, er hodepinen for alle sosiale markedsførere. So last year blir antagelig still next year også. #profet
De har jo en slags CTA her da, med at man skal melde seg inn i kundeklubben, det er jo ganske så målbart hvor mange som gjør det og som ender opp med å kjøpe noe etterpå. :vetikke:
Så klart, og får de 100 gjennom nettet tipper jeg de er superfornøyd. Kikket på insta, og taggen er ikke akkurat trending. Jeg anslår 2 som ikke er offisielle eller fra personer som åpent jobber for Change.
Jeg fikk kjøpt bikini gørr denne teite kampanjen. Dumt de ødelegger for seg selv med den kampanjen for i de butikkene jeg har vært har jeg fått supergod service.
Hvem er det de sikter seg mot? Jeg trodde de siktet mot voksne kvinner?
Jeg kjøper ingenting som frontes av rosabloggere, det blir alt for useriøst for meg. Så både Lindex og KappAhl og Adams matkasse og nå Change har mistet meg som kunde. Bloggere er jo bare betalte produktomtalere som blander kommers og privatliv i en salig smørje. Og som gjerne prøver å skjule at de er kjøpt og betalt. Neitakk.
Eneste hanen i kurven av de som har kommentert der inne, er ikke det han skuespilleren fra Unge Lovende? Han som spiller konferansier på det stand-up stedet?
Og ellers, fryktelig pinlig, både kampanje og etterfølgende håndtering av reaksjonene!
Jeg leste gamle kommentarer om kampanjen deres på Fb ( fra begynnelsen av juni) og det er mange som synes hele greia er klein både med tanke på utseende, kropp, fasong og alder.
Jeg skjønner ikke hva de mener med å være stolte av "å TØRRE sette kroppspress på dagsorden". Hva annet har de gjort enn å si "vært stolt av deg selv, hæsjtægg sisterhood". Og så det sedvanlige med pene damer osv. Greit nok, men ikke kamufler en salgskampanje som noe modig og nobelt. De har jo egentlig ikke gjort en døyt for kroppspress?
Interessant at ene bloggeren mener at kampanjen blir tolket feil. Ja, det er bare å fortelle folk hvordan de skal tolke noe, så fungerer det. Eller ikke.
Jeg skal begynne å bruke dette svaret. Hvis noen er misfornøyde eller klager på skal jeg ikke ta noe selvkritikk, bare avfeie det med at de ikke forstår.