Bruker FB både i jobb og privat og synes det er litt masete at jeg får "alt på en gang". Lett for at jeg både roter med private ting i jobbtiden og jobbting i privattiden ...
Kanskje trenden er på vei bort fra FB som jobbrelatert? Ser at linkedIN har mye bra og relevant nå?
Bruker FB på jobb som privatperson og som admin for bedriftens facebook, så pleier å scrolle gjennom sider som firmaet liker og se om det er noe i den feeden som er verdt å like eller dele (som firma).
Men hva mente du med triks?
Kanskje jeg misforsto innlegget ditt?
Du vil være "him" og ha to ulike feeder? Tror ikke det går, nei.
Jeg derimot kan velge om jeg vil være meg privat, eller firmaet, eller foreningen der jeg også er fb-admin.
Dersom du administrerer ei side for jobb, kan du laste ned Pages-appen. Det går og an å sortere og få ulike oppdateringar i feeden, men eg trur det kun funker i browser.
(Eg trudde dette handla om arbeidsmoral og bruk av sosiale medier i arbeidstida ...)
Vi bruker noen FB-funksjoner i jobbsammenheng, jeg er også admin på arbeidsstedets FB-side. Jeg merker at det gjør at jeg mindre og mindre bruker FB i privat sammenheng, bruker mest messenger faktisk.
Vi skal etterhvert på Facebook at work på jobb. Så da kan man jo håpe at alt jobbrelatert holder seg der.. Det du er ute etter er å skille mellom privat og jobb-/utdanningsrelatert innhold i den private profilen din?
Ja. :nikker: Det er veldig uoversiktelig på jobben min i forhold til hva som postes hvor, så jeg har flere ganger "oppdaget" (vel, ikke helt dr.Livingstone, da ... :humre: ) saker som er relevant for meg på FB.
Hvis dere skal bruke Facebook at work så tror jeg dere i praksis vil ha en egen instance av Facebook, så da blir de nok adskilt.