Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Få tilbake tilbudspris?

#1

Salt sa for siden:

Jeg kjøpte en bukse på Lindex tidlig i våres, som satt som et skudd. Pga været har jeg ikke fått brukt den så mye, men etter Italiaferien var den i allefall ødelagt. Da hadde jeg brukt den kanskje 10 ganger tilsammen. Det var en linbukse, og stoffet gikk rett og slett nesten i oppløsning mellom beina.

Jeg tok den med meg tilbake til butikken, men siden jeg ikke hadde kvittering (var jo tross alt et halvt år siden jeg kjøpte den, og jeg skulle jo ikke bytte den), fikk jeg altså bare tilbake tilbudsprisen! :eek: Jeg har altså betalt 299,- for en bukse, men fikk igjen 84,- i TILGODELAPP fordi jeg ikke hadde kvittering.

Er dette vanlig?!


#2

Sitron sa for siden:

Ja, det er helt vanlig.


#3

Strå sa for siden:

Dete høres ikke vanlig ut. Lindex vet godt hva de har i kolleksjonen sin. Dersom du ønsket å bytte et ubrukt plagg kan de gjøre hva du vil, men her snakker vi reklamasjon. Kvittering er ikke påkrevet når det er åpenbart at plagget er kjøpt i butikken (eller kjeden). Mere detaljer finnes sikkert på Forbrukerombudets hjemmesider.


#4

Salt sa for siden:

Ser med skrekk for meg hvordan lommeboka mi skulle sett ut hvis jeg skulle spart på alle kvitteringer i minst ett år etterpå... :fnis:


#5

Sitron sa for siden:

Hun kan jo ikke bevise at den ikke er kjøpt på salg. Om man skal kunne få tilbake full pris, så kan jo enhver løgner "ødelegge" et plagg kjøpt til 50 kr og gå tilbake og kreve 200.


#6

Salt sa for siden:

jeg tror begrunnelsen de brukte var at de ikke kan vite om jeg kjøpte den til full pris eller tilbudspris. ser jo for så vidt den, men jeg kunne jo til og med fortelle dem hvilken mnd plagget kom ut i butikken, for det var da jeg kjøpte den...


#7

Strå sa for siden:

Sorry, du har nok rett i det, Sitron. Tenkte ikke særlig langt der, jeg :o


#8

Sitron sa for siden:

Nei, det er derfor jeg må skynde meg å ta patent på kvitteringskortet mitt.


#9

konemor sa for siden:

Slik er det ja. Har min lille private boikott mot butikker jeg mener har dårlig kvalitet på klærne :slem: (har ikke erfaring med Lindex klær til voksne). Har vurdert å begynne å spare på kvitteringer, men er jo ikke ofte mann får bruk for den da, heldigvis.


#10

Salt sa for siden:

Hadde jeg visst det på forhånd skulle jeg tatt utskrift fra nettbank. Det skal jeg gjøre neste gang, for det var sure penger...


#11

Sitron sa for siden:

Utskrift fra nettbank vil ikke vise hvilket plagg du har kjøpt.


#12

Salt sa for siden:

Hm. det spurte de nemlig etter i en annen butikk da jeg klagde.. Hehe, merkelig så forskjellig praksis det er!


#13

Sitron sa for siden:

Joda, men man kan jo kjøpe hva som helst på Lindex til 299.


#14

Salt sa for siden:

Ja, skjønner det. Men den andre butikken var vel Vero Moda, hvis jeg husker riktig. Ganske mye til 149,90 der og.. ;)


#15

Sitron sa for siden:

Det er sant. Jeg har gjort det samme, men det var ved kjøp av goretexsko til en mye høyere pris. ;)


#16

Salt sa for siden:

Mm.. Jaja, får bare innse at enkelte penger er dømt til å tapes.. :P


#17

trøtt sa for siden:

Desverre er det nok sånn.

Jeg har opplevd det motsatte, men det er en litt bedre situasjon. Kjøpte et par vintersko på tilbud til 399. De holdt ikke tett i det hele tatt og jeg klagde på de. Det tok mange uker før de hadde fått testa skoa skikkelig og fant ut at de lakk som en sil. Jeg fikk tilbake fullprisen, 799kr.


#18

Anne sa for siden:

Mange praktiserer at ved reklamasjon så får du full pris, men ved bytte etter at varen er kommet på salg, så får du salgspris om du ikke kan vise kvittering på at du har betalt annet.


#19

era sa for siden:

desverre er dette vanlig, men det er ikke noe gøy å stå i butikk og være nødt til å følge det:(


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.