Jeg har hatt barna mine på diverse fritidsaktiviteter opp gjennom årene, men selv har jeg i hovedsak gått på diverse kurs (strengt organisert og betaling, eksempelvis gitarkurs) eller helt uorganiserte ting (ingen organisering og betaling, eksempelvis FP).
Er litt usikker på hva man kan "kreve/forvente" (eller kanskje noen har et bedre ord?) av aktiviteter som er midt mellom. Og hvordan det påvirker deg som forelder? Og blir barna påvirket?
Ene barnet mitt har akkurat sluttet på en aktivitet - dette går på tid, men jeg kjenner alikevel jeg er glad for å slippe å mase, mase, mase og mase om penger. For ungene spiller det ingen rolle, de er jo helt skjermet for slikt, men for de som skal ordne "bak kulissene" er det litt irriterende.
Har hatt barn i mange ekstremt dårlig organiserte fritidsaktiviteter, der ingenting går på skinner og alt er bare rot :humre: Men så lenge jeg ikke selv har påtatt meg ansvar for å være leder/oppmann/trener/eller eller..., synes jeg ikke jeg så mye jeg skulle sagt.
Kulturskolen her, derimot, som er kommunal og landets dyreste, DER sier jeg fra. Der er det mye rot, dårlige beskjeder, avlysninger av timer over en lav sko osv, og det synes jeg er helt uholdbart.
Snippa: Du peker jo på akkurat det jeg lurer på. Kulturskolen hvor folk er ansatt har du en høyere forventning til enn foreldredrevete aktiviteter. Jeg er enig i at man bør være med å bidra, men jeg er litt usikker på hvorfor en trener skulle ha større/mindre grunn til å klage på feks økonomien enn en foreldre som ikke er trenere. Og vica verca - tenker at de som har økonimiansvar ikke har mer eller mindre grunn til å klage på trenerene enn andre?
Jeg er enig i at den som har skoen på har mest grunn til å klage - men i de fleste større klubber er det delte roller slik at hvis man feks har et økonomisk perspektiv, så er ikke treneren mer berørt enn andre foreldre.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.